11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ron

MacBook Pro 13# en batterij

Vrienden, ik ben nieuw in de Macwereld en voel me er fijn. Ik moet nog veel leren/weten dus ben ik blij met een forum als dit. Ik vraag me af : ik gebruik naast mijn MacBook Pro ook nog een iPad. Zo komt het dat mijn Mac soms enkele dagen onaangeroerd op de kast staat. Mag ik hem in het electriciteitsnet laten steken enkele dagen? Ik heb ook de gewoonte na gebruik, ongeacht mijn batterij-percentage, hem weer aan het electriciteits-net aan te sluiten, mag ik dat zonder een fout te maken?
    Hartelijk dank voor een antwoord.

Inactief
    Anoniem

Je zal op dit topic waarschijnlijk verschillende antwoorden krijgen over wat je wel en niet moet doen om je batterij goed te houden.

Maar het belangrijkste met de moderne Li-ion batterijen die tegenwoordig in de apparaten zitten is dat je ze niet volledig leeg weg legt voor langere tijd.
    Als je de mac voor een paar dagen weg legt, zorg dan dat hij altijd rond de 50% is opgeladen

Bijdrager
    Ron

Dankuwel Stefan voor dit snelle antwoord. Dus, als ik hem aan het elektriciteitsnet laat hangen als hij opgeladen is kan geen kwaad?

Bijdrager
    McPim

Dit stond voorheen op de support site van Apple: “For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her notebook on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing.“, maar die info is vervangen door een wat algemener verhaal.