6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RobertoCoppi

MacBook Pro 13" early 2011 geen native resolution bij extern display

Ik heb een MiniDisplay > HDMI adapter aangeschaft. Als ik mijn MacBook Pro aansluit op mijn HP w2207h monitor krijg ik alleen correct beeld bij een lagere resolutie dan de native resolutie van de monitor. Bij het selecteren van de native resolutie (1680×1050) flikkert het beeld dermate dat ik steeds slechts een fractie van een seconde mijn desktop zie.

Als ik met dezelfde kabel en adapter mijn iMac 27″ (late 2009) aansluit op deze monitor werkt deze resolutie naar behoren.

Beide systemen draaien op de laatste versie van OSX Snow Leopard. Met dezelfde kabel krijgt een bekende van mij met zijn 2010 MacBook Pro 13″ wel gewoon ok beeld.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen?

Bijdrager

Steek je de dvi/vga kabel wel eerst in de Apple display adapter, en dan pas in je MacBook?
    Dus niet eerst Adapter in je MacBook en dan pas de dvi/vga kabel? Dit wil nog wel eens het verschil maken.

Bijdrager
    RobertoCoppi

Yup! Het is overigens een HDMI kabel. Deze zit in mijn adapter en zo steek ik hem in mijn displayport.

Bijdrager
    RobertoCoppi

Hoi! Heeft niemand een suggestie hoe dit op te lossen is. Met een iMac (late 2009) en een MacBook Pro (2010) werkt het wel. Alleen met de nieuwste MacBook Pro dus niet…:-(

Bijdrager
    Beer2009

Dag RobertoCoppi,

Heb je inmiddels een oplossing gevonden?
    Ik kamp met het zelfde probleem op het moment en kan geen oplossing vinden…

Hopelijk heb je een wijze raad op het moment!

Bijdrager
    RobertoCoppi

Hoi Beer,

Nee nog niet, maar ik heb het nog niet geprobeerd onder Lion, ik zal dit v/d week doen. Jij al wijzer inmiddels?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.