9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Welloe

Macbook Pro 13'' begint te blazen als een vliegtuig?

Hey OMT’ers,

Vanochtend denk ik heel rustig even een videotje te streamen, begint mijn Macbook pro 13” spontaan te blazen zoals ik nog nooit gehoord heb!
    Hij liep vast, dus moest ik hem uitzetten door de aan-/uitknop ingedrukt te houden.
    Zet hem iets later weer aan, en precies hetzelfde geblaas.

Iemand een idee?

Bijdrager
    Oldekamp

Zal iets kunnen zijn met de video codec waardoor hij onnodig veel berekeningen gaat doen. Dan word de processor al snel ontzettend warm. Hij wil die hitte kwijt dus begint ie zo hard mogelijk te blazen. Als jij hem vervolgens uitzet, dan blaast hij niet meer. Dat is prima: de fans stoppen dan met koelen, maar ook de processor krijgt niet langer stroom en kan dus niet heter worden dan dat hij al is.

Als je hem dan een minuut later aanzet is die processor uit zichzelf nog lang niet afgekoeld, daarom begint hij weer te blazen.

Bijdrager
    Soulshaker

Oftewel zit je video te streamen via flash
    Flash vreet cpu power

Bijdrager
    Maverick9898

Als het flash is, kan je Mac er ook wel ’s van freezen ja. Als het YouTube is kan je je beter inschrijven voor de HTML5 beta.

Bijdrager
    Welloe

Het was geen Youtube, het was http://www.tacky.nl, wat normaal gesproken prima gaat.
    Nu had ik net m’n MBP aan staan, gewoon op windows live messenger, online in m’n browser via hotmail.com, ging prima.

Ik ga even naar beneden om te eten, en heb hem aan laten staan.
    Bij terugkomst blaast hij weer vreselijk en is hij weer vastgelopen.
    Dit maal geen video’s of dergelijke.

Bijdrager
    Welloe

Hij is zojuist direct na het booten vastgelopen, enige programma dat open stond was Twitter for Mac.
    Blazen begon later pas.

Ik ga hem even restoren naar gisteren, kijken of dat werkt.

Bijdrager
    Welloe

Ik kon hem om de een of andere reden niet terugzetten met Time Machine, heb dus maar software verwijderd die ik gisteren heb geïnstalleerd: Tweetdeck. Kijken of dit werkt.

Bijdrager
    Xcode

Het zou ook kunnen dat je MacBook vol zit met stof.

Bijdrager
    Welloe

Misschien een heel slap excuus, maar hij is net een half jaar oud ofzo, lijkt me dus vrij sterk?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.