8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    keennan.debie

MacBook Pro 13” 2019: i5 of i7?

Ik heb onlangs een filmpje gezien (https://youtu.be/MB19THTFbxI) waarbij er werd gezegd dat de MacBook Pro 13” 2019 upgraden naar i7 niet de moeite waard is aangezien ze beide 8 threads hebben (i.p.v. vorig jaar waar 2018 MacBook Pro de i5 er maar 4 had)

Klopt dit? Zal dit amper/geen verschil maken?

Ik doe grafisch ontwerp en video editing.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    fnk

Persoonlijk zou ik altijd voor de betere processor gaan in een macbook heb je uiteindelijk altijd meer plezier van.
    Of het verschil maakt hangt altijd af van wat je ermee doet of wilt doen maar volgens geekbench zit er wel degelijk veschil tussen beide processoren.

https://browser.geekbench.com/macs/432

16622 vs 17770 lijkt niet veel maar toch…

Bijdrager
    keennan.debie

Hartelijk bedankt voor je reactie!

Moderator
    Night

Ontwerp en video editting op een 13″, terwijl er ook een 15″ model is? Je weet dat Apple er geen loep bijlevert, hè 😉

Even zonder gekheid: De 15″ modellen hebben een veel betere video kaart (geen IrisPro maar Radeon Pro 555x of 560x). Iets waar je bij video-editting wel degelijk profijt van hebt. Je kan zelfs nog kiezen voor de Vega16 of Vega20 als je écht aan de slag wil. Die laatste optie is overigens wel een kostbare (300/420 euro extra), Ook moet je van tevoren even goed nagaan hoeveel geheugen je erin wil hebben. Je kan aan deze MacBooks naderhand niets meer upgraden, dus het is zaak nu al de juiste specs voor de toekomst te kiezen.

Bijdrager
    Zaphod_B

Je hebt niets aan een snellere CPU als deze de hitte niet kwijt kan waardoor deze uiteindelijk trager moet draaien. Uit verschillende tests blijkt dat het niet zo zinvol is om te upgraden naar de i7 bij de 13inch, simpelweg omdat in dat kleine laptopje de hitte onvoldoende afgevoerd kan worden.

Voor serieuze video-editting ben je inderdaad beter af met de 15inch, vanwege de betere videokaarten. De versie met i9 CPU schijnt, tegen de verwachting in, redelijk te presteren ondanks de hitte. De CPU haalt *nooit* de geadverteerde boost-snelheid van 5 GHz maar schakelt ook nooit terug onder de base-clock, wat wel constant gebeurde met de i7 in het 2018 model.

Conclusie: een goeie MBP uitzoeken valt niet mee tegenwoordig met al die thermal issues…. Wat dat betreft zou het geweldig zijn als Apple het voor elkaar krijgt om een Arm-CPU in een volgende iteratie te zetten…

Bijdrager
    keennan.debie

Oei nu geraak ik er nog minder aan uit:o

Ik dacht aan de 13” omdat ik veel onderweg ben op mijn bureau een extern scherm heb staan..

Het is tegenwoordig moeilijk om een macbook te kiezen!

Bijdrager
    SvS

Klopt, toch zou ik nu niet meer voor i7 gaan met verhalen over overhitting in achterhoofd.

13″ is handzamer voor onderweg en voor op de bank ‘even’ als je thuis toch al externe scherm had staan.

Bijdrager
    SvS

En Yourmacstore heeft nu aanbiedingen voor macbookpro 2019

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.