14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    revandijk

[Macbook Pro 13" 2012] Start niet meer op, MagSafe knippert zacht

Hallo,

Mijn vriendin heeft drie weken geleden het 2012-model van de Macbook Pro 13″ (2,5 Ghz i5, 4GB ram etc) gekocht. So far, so good, want ze heeft er veel plezier van.

Vanmiddag wilde zij haar iPhone via USB aansluiten, toen er een melding verscheen die ongeveer dit aangaf: “USB verbruikt te veel stroom, deze poort wordt uitgeschakeld”. Toen de iPhone niet in Finder & iPhoto verscheen, heeft ze de USB kabel in de tweede USB poort gedaan en toen viel de Macbook uit.

Nu wil de Macbook niet meer aan. Powerbutton doet niets en de batterij-indicator lampjes werken ook niet. Als de MagSafe adapter erin zit (zowel die van haar als de mijne) knippert het lampje hiervan (soms oranje, soms groen) op ongeveer 10% van de normale helderheid.

De powerbutton ingedrukt houden heeft niks opgeleverd, evenals ctrl+cmd+p+r+power niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Als we de Macbook naar een servicepunt brengen, zijn we deze tenminste 2-3 weken kwijt volgens de medewerkers (zowel van de Mediamarkt als A-Mac). Of weet iemand een service punt waar dit direct verholpen kan worden?

Alvast bedankt

Bijdrager
    jobz

Genius Bar in de Apple Store (Amsterdam, Leidseplein) wil er weel eens direct naar kijken. Maar hoe lang ‘m dan kwijt bent weet ik niet op voorhand. Je hebt kans dat ze je binnen 3 weken direct een nieuwe geven.

Heb je hier wat aan?

Bijdrager
    revandijk

@jobz
    Ook als de Macbook bij de MediaMarkt gekocht is?

Bijdrager
    jobz

Ja denk van wel. Ze zullen vast verwijzen naar MediaMarkt, maar de eerste maanden heb je volgens mij gewoon service van Apple, kijk anders een hier…
    http://www.apple.com/nl/support/macbookpro/contact/ en
    http://www.apple.com/nl/support/complimentary/

Bijdrager
    snijder

Afspraak maken bij Geniusbar, en dan word hij waarschijnlijk direct omgewisseld

Bijdrager
    Dwee8le

Je kan alleen een nieuwe krijgen in de winkel waar je hem gekocht hebt. Ik zou verhaal gaan halen bij MM, daar heb je hem immers 3 weken geleden (!) gekocht. Ik zou er niet vanuit gaan dat je zomaar een nieuwe computer krijgt in een andere winkel. Geen enkele winkel zou dat doen.

Bijdrager
    jobz

Daarom is Apple zo bijzonder.:lol:

Bijdrager
    Vincentbosch

Als het geen moeite is zou ik toch sowieso even langs de Apple Store gaan en een afspraak maken bij de Genius bar. Wie weet heb je wel geluk en zeggen ze daar dat ze hem omruilen, of indien niet regelen zij het met de MediaMarkt en kun je hem daar direct omruilen. Gewoon al je mogelijkheden even proberen. Weer een rede waarom je Apple producten direct bij Apple moet kopen…

Bijdrager
    Dwee8le
    Vincentbosch op 09 augustus 2012

of indien niet, regelen zij het met de MediaMarkt en kun je hem daar direct omruilen

geloof je dat echt? Dus even een voorbeeld zonder Apple:

Ik koop een gloednieuwe Volvo bij een gewone autodealer om de hoek. Die gaat na een paar weken stuk (buiten mijn schuld om) en dan kan ik dus gewoon een willekeurige erkende Volvo dealer binnenstappen die mij onmiddellijk een gloednieuwe auto meegeeft!?!

Weet je zeker dat je op het gymnasium zit?

Bijdrager
    Yggdrasil

Een gloednieuwe Volvo kost pak ‘m beet 20 000 euro, een MacBook Pro 1500 euro. Da’s Apple’s met peren vergelijken vind ik…

Bijdrager
    Vincentbosch
    Dwee8le op 09 augustus 2012
    Vincentbosch op 09 augustus 2012

of indien niet, regelen zij het met de MediaMarkt en kun je hem daar direct omruilen

geloof je dat echt? Dus even een voorbeeld zonder Apple:

Ik koop een gloednieuwe Volvo bij een gewone autodealer om de hoek. Die gaat na een paar weken stuk (buiten mijn schuld om) en dan kan ik dus gewoon een willekeurige erkende Volvo dealer binnenstappen die mij onmiddellijk een gloednieuwe auto meegeeft!?!

Weet je zeker dat je op het gymnasium zit?

Ik heb een keer een 13″ Macbook Air gekocht in Bergen op Zoom. Toen ik in Amsterdam was en deze kuren vertoonde kreeg ik van de Genius bar toch echt een nieuwe mee. Dit staat los van of ik Gymnasium doe of niet, dit is gewoon (mijn) praktijk ervaring. Misschien doen ze dat niet altijd, maar bij mij dus wel…

Vind ook inderdaad dat die Volvo Apple’s met Peren vergelijken is… Prijsklasse verschil is te groot, en Volvo heeft niet echt een naam hoog te houden/wil dat :-P. Dit is gewoon een stukje Apple service, en ja; dat zit dus in die hoge prijs inbegrepen…

Edit: In BoZ was wel een APR, of dit echt uit maakt weet ik niet want MediaMarkt is een AAR toch?

Bijdrager
    Dwee8le

Ok, I stand corrected. Dat je nieuwe hebt meegekregen is natuurlijk hartstikke leuk, maar wel tegen alle regels in:lol: Ik wil gewoon niet dat de TS alle moeite doet om naar die winkel in A’dam te gaan en dan teleurgesteld moet worden. Ook in een Apple winkel gelden regels en ook daar werken gewone mensen. En €1500 weggooien door iets weg te geven waar zij helemaal niet toe verplicht zijn, doet geen enkele winkel, dus ook niet Apple.

Bijdrager
    Synapse88

Geven ze je enkel aan de Genius Bar meteen een nieuwe of kan dat ook bij een APR? In België hebben we immers geen Apple Store van Apple zelf, enkel APR’s.

Bijdrager
    frisowesseling

Wat is er uiteindelijk gebeurd? Mijn adapter doet exact het zelfde nu…en gaat niet meer aan!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.