27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Job123

Macbook pro

De site, http://www.prowarehouse.nl geeft deze maand nogmeer korting.
    50 euro ofzo. Het wachten op Leopard het ik opgegeven. Tiger is nu stabiel
    en zonder grote bugs. Tegen de tijd dat Leopard dat is zal het onderhand weer 2008 zijn mss.
    Daar heb ik geen zin in. Wat wel mijn intresse wekt is de devolpers bijeenkomst in juni.
    Wat denken jullie.. gaat die een nieuwe macbook pro update brengen.
    Kijk wachten is geen probleem in mijn situatie. Maar ik steek zo toch weer een paar tientjes in mijn broekzak.
    De bestaande configuraties is al goed genoeg. (2,33Ghz, 2GB, 256mb video)
    Maar beter is altijd goed natuurlijk.
    Wat denken jullie.. gaat juni wat brengen..

http://www.prowarehouse.nl/macwereld/index.php?main_page=product_info&cPath=2_6&products_id=16
    dat is de site. Zoals je ziet een stuk goedkoper dan de Apple store.

bvd. Job

Inactief
    Anoniem

Als wachten geen probleem is, en de huidige configuratie is goed…
    Wachten dan!
    Als ze in juni met een update komen zal de huidige configuratie vast wel met meer dan 5 tientjes naar beneden gaan…
    Die 2 maandjes extra wachten kan er ook nog wel bij…

Bijdrager
    Brent146

Als er een nieuwe generatie MBP’s komt(met ander uiterlijk), zit deze nog vol kinderziektes en moet je dus best wachten op de 2e versie van de 2e generatie. Dat is dus nog lang. Dat is ook de reden waarom ik nu de mijne heb gekocht terwijl ze ieder moment kunnen worden geüpgraded.

Moderator
    unSOUND

Kinderziektes heb je eigenlijk alleen maar bij een totaal nieuw ontwerp, of bij een hele grote verandering qua hardware…. Niet als je een versie krijgt met wat meer Ram of wat meer GHz…

Bijdrager
    Brent146
    ”unSOUND”

Kinderziektes heb je eigenlijk alleen maar bij een totaal nieuw ontwerp, of bij een hele grote verandering qua hardware…. Niet als je een versie krijgt met wat meer Ram of wat meer GHz…

Inderdaad, maar ik zeg toch een nieuwe generatie. Want de volgende MacBook Pro zal waarschijnlijk van een nieuwe generatie zijn(het uiterlijk wat hij nu heeft is al sinds de Powerbook G5 zeker?). Zoals de MacBook de nieuwe generatie van de iBook was, en met de MacBook waren er wel kinderziektes.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Wie dol is op tientjeswerk gaat maar naar de Aldi.

Bijdrager
    Brent146
    ”gijsraggers”

Wie dol is op tientjeswerk gaat maar naar de Aldi.

Waar slaat dit op?

Bijdrager
    Xigh

Dat je sowieso een MBP al niet koopt als je zo goedkoop mogelijk wil. Je wil een computer, klaar. Ik voorspel dat over 10 jaar er een nieuwe Mac uitkomt en dan is deze MPB weer een paar honderd euro goedkoper, en als wachten toch geen probleem is:)

Voor zover ik weet is Tiger nooit instabiel geweest, dus dat was ook al een matig argument om je wachten mee te beargumenteren.

Kortom, een computer word altijd duurder, als jij denkt dat er dan een nieuwe MPB uitkomt, dan koop je hem daar. Ik raad je aan gewoon tweedehands een MBP te kopen, zijn ze een stuk goedkoper, ze zijn al gebruikt dus schijnbaar zijn ze stabiel, dus sla je twee vliegen in een klap.

Bijdrager
    macses

zo’n mooie machine, nu gewoon voor gaan

Bijdrager
    Turbanus

En dat mikken we dan ook gewoon in Algemeen… nooit aan gedacht dat dit wel eens over Hardware zou kunnen gaan??? pppppfffffftttttt Opletten s.v.p.

Moderator
    unSOUND
    ”Brent146″

Want de volgende MacBook Pro zal waarschijnlijk van een nieuwe generatie zijn(het uiterlijk wat hij nu heeft is al sinds de Powerbook G5 zeker?).

Hoe lang Apple een bepaald uiterlijk gebruikt staat niet vast.

En sinds de Powerbook G5 lijkt me sterk, die bestaat namelijk niet.

Bijdrager
    Brent146
    ”unSOUND”
    ”Brent146″

Want de volgende MacBook Pro zal waarschijnlijk van een nieuwe generatie zijn(het uiterlijk wat hij nu heeft is al sinds de Powerbook G5 zeker?).

Hoe lang Apple een bepaald uiterlijk gebruikt staat niet vast.

En sinds de Powerbook G5 lijkt me sterk, die bestaat namelijk niet.

G4 :P Ik ben Apple pas beginnen volgen sinds intel dus van PPC weet ik niet zo veel…

Bijdrager
    Turbanus

Das redelijk op het puntje. De vraag is wat er was gebeurd als er echt een PB G5 was gekomen……

Bijdrager
    macses
    ”Turbanus”

Das redelijk op het puntje. De vraag is wat er was gebeurd als er echt een PB G5 was gekomen……

uitsterven van het menselijk ras, die hitte die dat ding produceert is niet echt goed voor je….:roll: je weet wel

Bijdrager
    Turbanus

Ze waren er bijna klaar mee gekomen hoor…..

Bijdrager
    iDuck
    ”Turbanus”

[speculaas]Ach het blijft een hoop gespeculeer… maar G5 waren er eerder in dual core dan de Intel’s. En sinds kort kunnen ze ze ook op 65nm bakken. Dan had het denk ik wel gelukt;) En hadden ze een hoop tijd bespaart met het universal verhaal. En een superstabiel systeem, snel waar nog rek in zit.[/speculaas]

Bijdrager
    Turbanus

Kijk…. daar had ik nl heerlijk van gesmuld……
    Dat brengt me eigenlijk wel op een zijspoorgedachte….. jullie moeten maar zeggen wat je er van denkt…..
    Zou de invoering van de Intel dan toch eerder vanwege markteting-overwegingen zijn doorgedrukt, of was het dan ook een echt noodzakelijke switch???

Bijdrager
    iDuck

Ik denk marketing.

De G5 was en is een rekenkrachtige cpu, die een superpi berekende met dezelfde tijd als nu een Core2Duo op minder HZ en stroom weliswaar.

Maar de G5 was er al in 2004… beestje was zijn tijd ver vooruit voor rekenkundige applicaties.

Meerdere cores, 65NM, L2 cache verhogen/delen, L3 cache toevoegen. Weet ik veel wat maar dit had nog zeker veel toekomst.

my 0,02€

Bijdrager
    Turbanus

Het was dus een doodgewone marktkwestie…. Hmm… mooi beeld krijg je nu van de strategie van Apple…

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb iemand ooit horen verkondigen dat Apple niet de aantallen processoren van Motorola geleverd kreeg die het wilde, dus het zou kunnen dat de overstap naar Intel ook een manier is geweest om Motorola te n**ien. Just a thought, onbevestigd gerucht.

Bijdrager
    Turbanus

Dat is nou het risico van geruchten en roddels. Meestal kun je achteraf redelijk recontrueren hoe en wat er gebeurd is en met wat zoekwerk zijn de meeste motieven ook nog wel te achterhalen…..

Moderator
    unSOUND
    ”bhaenraets”

Ik heb iemand ooit horen verkondigen dat Apple niet de aantallen processoren van Motorola geleverd kreeg die het wilde, dus het zou kunnen dat de overstap naar Intel ook een manier is geweest om Motorola te n**ien.

En nog fout ook. IBM leverde namelijk de G5. En toen Apple G5’s nodig had, bleef IBM maar tekort schieten, en kwamen ze met allerlei smoesjes over te weinig grondstoffen en productie-mogelijkheden, en later bleek dat IBM die grondstoffen en productieruimtes wel degelijk had, maar gebruikte om de G5’s te maken die in de Xbox gingen….

”macses”

die hitte die dat ding produceert is niet echt goed voor je….

Onzin. De G5’s werden namelijk helemaal niet zo warm als onder andere de G3 en de huidige Intels worden. Die worden namelijk een stuk warmer. Mijn Intel raakte geregeld de 80 a 90 graden, terwijl mijn G5 altijd rond de 50 a 60 graden zit. Het grootste “probleem” van de G5 was onder andere het feit dat hij meer stroom zou verbruiken, wat natuurlijk funest is bij een machine die op een accu draait.

Maar de G5 heeft wel het voordeel dat het een echt werkpaard is, en geen renpaard. Een renpaard kan hard rennen, maar een ploeg trekken is er niet bij. De G5 kun je wat dat betreft verschrikkelijk veel tegelijk laten doen, meer dan de Intels, die toch meer zijn gericht op 1 of 2 programma’s tegelijk. Die hebben dan wel een hogere topsnelheid, maar weinig trekkracht.

Bijdrager
    MicMac
    ”unSOUND”

Maar de G5 heeft wel het voordeel dat het een echt werkpaard is, en geen renpaard. Een renpaard kan hard rennen, maar een ploeg trekken is er niet bij. De G5 kun je wat dat betreft verschrikkelijk veel tegelijk laten doen, meer dan de Intels, die toch meer zijn gericht op 1 of 2 programma’s tegelijk. Die hebben dan wel een hogere topsnelheid, maar weinig trekkracht.

jeb, hier maakt unSound wel een punt, noodgedwongen zit ik nu inplaats van op mn MacBook c2d op mn oude vertrouwde Pismo G3 powerbook, en sta versteld van wat het machientje nog bolwerkt, ok de snelheid is niet tervergelijken…. maar toch!

Bijdrager
    hifi

Inderdaad, die nieuwe xbox is een echt beest, grafisch zeer sterk en kan serieus wat trekkracht geven. Sta er elke dag verwonderd van, van zo een paar G5jes in de xbox.

Bijdrager
    bhaenraets

… en waar ik Motorola zei wil ik graag IBM. Stop. :wink:

Bijdrager
    .Arne

Ik ben van plan binnenkort een MacBook Pro aan te schaffen, hoewel ik liefst nog standaard Leopard op m’n MPB staan heb… Iig heb ik een vraag die al weken op m’n lippen brandt: zou ik voor een scherm met spiegeffect gaan of voor een traditioneel, mat scherm? Hopelijk kunnen jullie me overtuigen met een genuanceerde, interessante mening.

Moderator
    unSOUND
    ”.Arne”

Iig heb ik een vraag die al weken op m’n lippen brandt: zou ik voor een scherm met spiegeffect gaan of voor een traditioneel, mat scherm? Hopelijk kunnen jullie me overtuigen met een genuanceerde, interessante mening.

Lees dit topic eens door, dat gaat helemaal over jouw vraag:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=78207

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.