13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    hedwig

Macbook pro 0% laadt niet op maar geeft groen lampje

Hallo,
    ik heb sinds vrijdagavond een probleem, apple kon mij niet helpen omdat ik een model heb uit 2009 dus hoop ik dat iemand hier mij kan helpen.
    Mijn laptop geeft 0% aan, de afbeelding van de batterij zelf is wel helemaal vol en geeft aan dat hij oplaadt. Als ik mijn muis erboven houdt komt er te staan dat mijn accu niet word opgeladen. Ook geeft mijn lader zelf een groen lampje aan, dit betekend dat hij vol is. Zodra ik mijn lader eruit haal valt mijn macbook uit. Ik heb op allemaal forums gekeken maar niemand had dit zelfde probleem. Ik vind dit erg vervelend, ook omdat ik deze laptop voor school gebruik.
    Iemand enig ideetje?:oops:
    (ook al opnieuw opgestart werkte niet)

Mvg Hedwig

Bijdrager
    McPim

2009? Ik gok dat de batterij overleden is, en dan heeft ie het nog best lang volgehouden. Een SMC reset valt altijd te proberen, zie hier.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    hedwig

Dat dacht ik ook maar er is net een paar maandjes geleden een nieuwe accu ingezet, ik zal wel even kijken wat betreft die smc

Bijdrager
    Maurits

Er is een tooltje ‘Coconut battery’ dat meer info over je batterij en de lader geeft op een fraaie manier.
    Wat geeft dit voor info? Vermoedelijk dat de batterij overleden is (Service Battery)

http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Bijdrager
    McPim
    hedwig op 30 oktober 2017

Dat dacht ik ook maar er is net een paar maandjes geleden een nieuwe accu ingezet

Dan heb je nog garantie toch? Of gaat het hier over donkere stegen, vage mannetjes en Chinese klonen….:evil:

Bijdrager
    hedwig

smc reset werkt niet helaas

Bijdrager
    hedwig

Ik heb zojuist coconutbattery gedownload en hij zegt dat mij batterij in orde is..

Moderator
    Night

Dan is het ook nog mogelijk dat de batterij niet helemaal goed is aangesloten. Even open (laten) maken en opnieuw vast laten zetten lost dat probleem op. Ik heb dat ook al eens meegemaakt bij een MBP.

Bijdrager
    McPim

Dat kan, vandaar mijn vraag over garantie en donkere stegen :wink: , kun je er mee terug? En verder: wat zegt ‘Over deze Mac’ (linksboven) -> ‘Systeemoverzicht’ -> ‘Voeding’ over je batterij? Je krijgt dan een overzicht zoals hieronder te zien, wat staat daar bij jou?

Bijdrager
    hedwig

Ladingsinformatie:
    Resterende lading (mAh): 0
    Volledig opgeladen: Nee
    Bezig met opladen: Nee
    Volledige laadcapaciteit (mAh): 12240
    Statusinformatie:
    Aantal cycli: 75
    Conditie: Normaal
    Batterij geïnstalleerd: Ja
    Ampèrage (mA): 0
    Voltage (mV): 5747

Dit zegt hij

Bijdrager
    McPim

Thanks! Batterij is dus niet opgeladen, en wordt ook niet opgeladen. Er kan iets stuk zijn in je laadcircuit, of er is iets mis met je oplader (dat laatste vermoed ik niet als het groene lampje brandt). Of zoals Night zegt een los batterij contact in het beste geval.. Dus nogmaals: wie heeft je batterij vervangen en kun je terug voor garantie/reparatie?

Bijdrager
    hedwig

hartstikke bedankt! Ik heb hem van marktplaats een tijdje geleden en ik heb er garantie bij gekregen. ik wist er geen raad mee dus super bedankt voor je hulp, ik laat binnenkort wel weer wat weten.

Bijdrager
    McPim

Succes!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.