8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

MacBook + printer

Ik ga binnenkort een MacBook (2.0GHz Intel Core 2 Duo) kopen.
    En nu was mijn vraag kan ik wireless printen door wireless contact te krijgen met mijn Mac Mini (1.66Ghz Intel Core Duo)?

EDIT:
    Ik zie nu net dit. (Of deze, net wat uitgebreider)Gewoon USB printer aansluiten via dat USB dingetje er in en klaar? En zowel me Mac Mini en MacBook kan hem vinden?

Bijdrager
    BenVG

Jawel heel eenvoud.
    Bij preferences op je mac mini instellen dat deze de printer moet delen
    Misschien de firewall instellen dat deze dat toelaat

Meer moet dat niet zijn.

EDIT: 1 nadeel mac mini moet aanstaan

Bijdrager
    karf

Mmmm ok.
    Als ik de MacBook heb da zal de Mac Mini niet zoveel aan staan denk ik.
    Dit omdat ik dan al mijn school werk op de MacBook heb.

In de start post heb ik nog twee opties laten zien. Werkt dit? En hier voor hoeft de Mac Mini niet aan te staan… (denk ik)

Bijdrager
    HoodedOne

bedie eerder genoemde opties moeten volgens mij ook werken (zonder de mini aan te zetten). Maar een aiport express of extreme zal ook werken

Bijdrager
    Nikita

Als je dan toch 80 euro wilt uitgeven aan een draadloze router met printerpoort, kan je gelijk een Airport Express kopen (zo’n Airtunes geval). Die kosten tegenwoordig niet zo onwijs veel meer, en het voordeel er van is, dat het gewoon gelijk werkt in OSX zonder dat je ontzettend veel hoeft in te stellen. :)

Bijdrager
    karf

Deze dus.

Dus ik doe hem in het stopcontact.
    In de USB gaat mijn printer en in de andere mijn internet kabel.
    En klaar?

En kan je het ook beveiligen? Anders zit iedereen op mijn netwerk en op mijn printer. en dat wil ik niet.

Bijdrager
    Nikita

Ja tuurlijk, maximaal WPA2. Bovendien moeten op de Mac’s of PC’s ook nog wel de drivers voor de printer worden ge├»nstalleerd en op Windows PCs moet je ook nog Bonjour installeren.

Dus eigelijk is het inderdaad insteken en gaan :)

Bijdrager
    TandMac

Werkt buitengewoon zaaaaalig.

Je kan nadien niet meer zonder .
    8)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.