30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    JaNiintendo

MacBook power button "op slot zetten"

Hey, ik zit met het volgende punt:
    Ik gebruik een MacBook (mid 2009) voor school. (Ja, mijn school werkt met Mac’s, alle leerlingen hebben een eigen MacBook)
    Maar nu zijn er een paar kinderen die nogal vervelend zijn (het type energy drankjes en laaghangende broeken).
    Die drukken de hele tijd op de Power Button en de Enter toets of houden de power button in wanneer ik weg van m’n MacBook ben.

Dus ik zit met de brandende vraag: Is er een manier om het te locken?

Bijdrager
    Pieterr

Ik kan de volgende oplossing aanbevelen:

Geblokkeerd
    Anoniem

de oplossing dicht klappen als je weg gaat.

Bijdrager
    Ir.Bob

Je kan je screensaver beveiligen met een wachtwoord. Zodoende heb je hem scherm gelocked. Of het beschermt tegen geforceerd uitzetten weet ik niet. Beter is natuurlijk om niet weg te lopen van een portable computer, maar dat terzijde.

Bijdrager
    Joachim_D

Ik volg Pieterr.

Bijdrager
    fatboysmart

Ik stem ook voor lijfstraffen… die worden ondergewaardeerd tegenwoordig.

Hier staat vast wel wat tussen…

http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelen

Bijdrager
    Nick Nack

Wachtwoord lost alles op, behalve knop ingedrukt houden. Dan forceert ie.

Bijdrager
    Hansi2124

Veilig: Macbook dichtklappen en in je handen meenemen.
    Je kan ook een blikje energy drink op je powerbutton zetten. Wie dat blikje omver gooit mag de schade betalen. Dan leren ze het wel af!

Bijdrager
    Hansi2124

Maar zit jij op een kleuterschool dan? Kleuters drukken namelijk overal op….

Bijdrager
    KingAchille

Bijdrager
    JaNiintendo

Neenee, jullie begrijpen het niet helemaal. XD
    (Okay, ik lol’de wel, maar dat terzijde)

Het is ook gewoon zo dat ik tijdens werken ze verrekte snel op Power en Enter drukken.

En ja, ik klap m’n laptop ook gewoon dicht en neem hem, zover het kan, mee.
    Maar dan kom ik terug, zie ik dat het lampje niet knippert. Dus hij staat uit.

Dus is er geen application die het doet? Of een Terminal commando?

Bijdrager
    KingAchille

Misschien is Super Shut Down wel iets voor je? Ik heb het zelf (nog) niet kunnen testen…

Een ander oplossing zou zijn om meerdere tabbladen in Firefox, Mail of Limewire open hebben staan. Deze kunnen namelijk het uitloggen (afsluiten?) ook verhinderen.

Een derde oplossing is om een geldstuk over je knop te leggen. Tegen dat ze dat muntje hebben weggetikt, kan jij eens tegen hun gezicht tikken:)

Bijdrager
    Sascha

Of hen in brand steken.:evil:

Die jeugd van tegenwoordig, voor niets nog respect…

Bijdrager
    LighScan

Geforceerd afsluiten kan je niet verhinderen. Toch alleszins niet met applicaties of instellingen. Geforceerd is geforceerd, en gelukkig maar ook want indien je laptop/computer niet meer reageerd, kan je niets anders doen dan het geforceerd uitschakelen.

Ik raad je eerder veel meer aan om te klagen bij de leerkracht/verantwoordelijke. Die situatie hoort gewoon niet, ze moeten respect voor je materiaal én werk hebben. Simpel als dat.

Geblokkeerd
    Anoniem

mail steve

Bijdrager
    michelvdb

Misschien helpt het wanneer je er een bewegingsmelder op installeert. MultiAlarm 3.4.2. Wieoeiwieoeiwieoeiwieoeiuh…:wink:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Of iAlertU, die meer functies heeft. Maar dan moet je wel je ?Remote bij je hebben…

Bijdrager
    dickyyee

Ga pieter volgen LOL
    ik moet ook zoiets meenemen naar school:D

Bijdrager
    064harry

Je kan je Mac locken met een dashboard widget (locker)
    Of je kan em locken met Automator.
    Check hiero
    Ik dacht dat je dit bedoelde (?)

Bijdrager
    bobbiee

(het type energy drankjes en laaghangende broeken).

haha alsof iedereen met laaghangende broeken zo is… kennelijk hebben ze een reden om je mb uit te zetten;)

Bijdrager
    Marius1976

Geforceerd afsluiten is alleen met een hardwarematige oplossing te voorkomen.

Dit geforceerd afsluiten staat namelijk los van het geïnstalleerde OS.

Wie weet dat je het in Open Firmware kan tweaken, maar zelfs dat betwijfel ik.

Maar ik sluit me aan bij de tips van anderen. Zorg er voor dat er werk van gemaakt wordt. Ze moeten gewoon van andermans spullen afblijven. Punt.

In Nederland wordt veel te veel geneuzeld en veel te soft opgetreden tegen dit soort lamlendigen.

Bijdrager
    marcel48

Op welke school zit je dan, toevallig het maartens in maastricht? Daar zit ik namenlijk op, alleen heb geen macbook van school omdat ik in eindexamen klas zit.

Blijkbaar is er een reden voor “de energydrank drinkende jongentjes met laaghangende broeken” om je macbook snel uit te zetten. Blijkbaar vinden ze je reactie daarop erg leuk ofzo. De oplossing voor dit probleem is dus niet zo zeer technisch. Als je de volgende keer gewoon met een serieus gezicht zegt dat je het kinderachtig gedrag vind en het niet kunt waarderen houd het al snel op denk ik.

edit: Ah, zie inmiddels dat je in Friesland woont

Bijdrager
    BluePad

Ik weet dat je in de de OS zelf een paar tweaks kan uitvoeren zodat als je drukt op de PowerButton hij dan niet afsluit tot je een wachtwoord op geeft. Een applicatie zal het niet verhelpen omdat het in het OS is ingebouwd, werkt echt alleen met tweaks.

Bijdrager
    Sascha

@BluePad: Wat jij bedoeld is dat je in OS X kan instellen dat met een korte druk op de powerknop de sluimerstand geactiveert wordt. Als je de powerknop dan nog enkele seconden indrukt gaat de Mac alsnog geforceerd uit hoor! En al maar goed ook…

Bijdrager
    Marius1976

@BluePad

Dat is alleen kortstondig indrukken van de powerbutton.

Ik weet 100% zeker dat je de computer altijd uit krijgt als je de powerbutton langer indrukt (3 seconden ofzo). Dit uitzetten wordt -zoals ik hierboven al beschreef- niet door OS X ondervangen, maar gewoon door de hardware (iets BIOS achtigs).

De enige kans om dit te veranderen is wellicht in Open Firmware, en zelfs die kans lijkt mij heel klein.

Bijdrager
    chatsmit

Gewoon de powerbutton ontkoppelen ofwel draadje van binnen los maken. Je kunt je mac afsluiten via Apple => Zet uit. En in noodgevallen geforceerd uitzetten doe je simpelweg met batterij eruit halen.

Maar goed, dit moet je niet sowieso niet doen. De eerste oplossing van Pieterr sluit ik me geheel bij aan. En werkt dat niet, dan de oplossing van Marcel48 hierboven.

En werkt dat ook niet, overleg dit dan serieus met je leerkrachten want ze brengen schade aan je mac op die manier.

Werkt zelfs dat niet laat je dan inspireren door dit nieuwsbericht

Bijdrager
    stavos
    chatsmit op 01 oktober 2010

Gewoon de powerbutton ontkoppelen ofwel draadje van binnen los maken. Je kunt je mac afsluiten via Apple => Zet uit. En in noodgevallen geforceerd uitzetten doe je simpelweg met batterij eruit halen.

En hoe gaat-ie daarna weer aan dan, als je power-knop het niet meer doet? :slant:

Bijdrager
    chatsmit

uhm…..oh ja

Bijdrager
    Afroman

Wat is er moeilijk aan een computer meenemen? De mijne blijft nooit onbeheerd achter.

Bijdrager
    chatsmit

Nou, hij legde al uit dat die verrekte struukrovers er ook op drukken terwijl hij ermee aan het werk is.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.