8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjoerdb92

Macbook Power adapter kapot

Hallo iedereen,
    ik denk dat ik jullie hulp goed zou kunnen gebruiken.

Gisteren middag werkte mijn macbook oplader ineens niet meer, heb toen direct met apple gebeld en die verwezen mij naar een premium reseller te gaan om er na te laten kijken wat er aan de hand was. Hun vertelde mij dat het kabelbreuk was en dat het waarschijnlijk niet onder de garantie gaat vallen. Ik heb de macbook nog geen jaar en ik vindt ook niet dat dit zou moeten kunnen. Hieronder is een foto te zien van de breuk binnen in de kabel.

Bij A-mac in Doetinchem boden ze mij aan om hem op te sturen ter onderzoek door Apple.
    Wanneer het niet onder de garantie ging vallen moest er door mij 22 euro worden betaald voor onderzoekskosten en die kans was groot vertelde ze mij. Ik heb daarom de oplader nog niet ingeleverd en ben aan het afvragen of ik het wel of niet moet doen.
    Voor dat zelfde geld kan ik namelijk ook een adapter uit het buitenland bestellen.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er iemand dit al is eerder heeft gehad en of het onder de garantie viel.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    nk22

Ik hoop dat hij het doet.
    Jammer genoeg zijn er voor adapters geen Apple Care Protection Plans
    Sorry

Bijdrager
    RamonV

let niet op nk22 hij spammt heel omt op dit moment, als je apple care hebt kun je ermee naar de winkel gaan anders moet je waarschijnlijk zelf een nieuwe kopen. http://www.onemorething.nl/community/topic/magsafe-kapot

Bijdrager
    nk22

let niet op nk22 hij spammt heel omt op dit moment, als je apple care hebt kun je ermee naar de winkel gaan anders moet je waarschijnlijk zelf een nieuwe kopen. http://www.onemorething.nl/community/topic/magsafe-kapot

IK BEN OOK MAAR EEN MENS JA!

Bijdrager
    johnkeates

Die knik krijg je niet zomaar. Heb je je kabel ‘stevig’ opgerold?

Bijdrager
    Sjoerdb92

Ik rolde de kabel altijd rond om die witte pootjes ja, maar ik ging er niet vanuit dat hierdoor een breuk veroorzaakt zou kunnen worden.

Bijdrager
    johnkeates

De breuk die ik op de foto zie lijkt vooral door herhaaldelijk 90 graden buigen te komen. Dat heb je ook als de kabel in een ‘krul’ zit en je er gewoon aan trekt.

Bijdrager
    Soulshaker

22 euro voor “onderzoekskosten” … voor een adapter van 79 euro ?
    Rippers

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.