9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ronvanhamond

macbook plotseling zeer langzaam

De macbook pro van mijn vriendin is van het een op het andere moment niet meer vooruit te branden. Ik heb cleanmymac laten draaien, een adware scan gedaan, ertre-test uitgevoerd en een nvram reset, echter zonder resultaat. Erg lastig omdat de macbook vooral zakelijk gebruikt wordt. Iemand enog idee wat dit zou kunnen zijn? Op dit moment heb ik even de specs niet voorhanden, indien gewenst kan ik deze later posten.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

1. Blijf van de opruimtools af. Die doen meestal meer kwaad dan goed.
    2. Ga naar schijfhulpprogramma en controleer je schijf.

Waarschijnlijk heb je een “invalid block count” en moet je harde schijf hersteld worden (je krijgt in het rood een melding). In dat geval start je op met Command R, selecteer schijfhulpprogramma en herstel je schijf. Helaas is datacorruptie iets waar we mee moeten leren leven zolang Apple bij HFS+ blijft. Hopelijk implementeren ze in 10.11 ZFS en zijn dit soort problemen definitief verleden tijd.

Inactief
    Anoniem

Kun je hier het resultaat posten van de EtreCheck?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

En?

Bijdrager
    ronvanhamond

Ben er nog steeds niet. Uiteindelijk bleef het systeem vreselijk langzaam, heb derhalve de update naar Yosemite gedaan. Daar is hij in blijven hangen. Nu opgestart met cmd-r en schrijfbevoegdheden aan het herstellen en dan maar even zien. Wat een drama zeg. Anders of reservekopie terug of via cmd-r Yosemite opnieuw erop

Bijdrager
    fixar

Ik raad aan om te kijken of het probleem misschien veroorzaakt wordt door een defecte harde schijf.

Download en draai indien mogelijk het programma Smart Utility om te kijken of de schijf nog in orde is.

Het upgraden naar Yosemite lijkt mij niet de meest succesvolle manier om een computer van zijn sloomheid af te helpen.

Bijdrager
    ronvanhamond

Ja dat begrijp ik, echter installatie is nog steeds niet afgerond! Overigens herstelt hij als het goed is naar Mavericks. Ben ook bang dat de HD de geest heeft gegeven. Dank voor de hulp tot dusverre

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Al verder geraakt ondertussen?

Bijdrager
    ronvanhamond

Hallo, sorry voor de late reactie. Niet veel verder gekomen. Wel backup kunnen terugzetten maar geen enkele verbetering. Inmiddels nieuwe HD geinstalleerd, maar desondanks nog steeds een trage macbook. Vermoedelijk logicboard of geheugen defect:-(
    Kortom: Oude HD eruit gehaald en in een bay geplaatst, nu proberen om hiervan op te starten via mijn macbook air.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.