9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Willem Mientjes

MacBook paarse lijnen in beeld

Hallo,

Mijn MacBook doet sinds vanmiddag raar. Ik weet niet of het aan mijn software ligt of dat het daadwerkelijk om het LCD scherm ligt. Maar mijn MacBook weergeeft contestant paarse lijnen in beeld, soms ook groen maar voornamelijk paars. Ook is een 1/5 van de scherm de linkerkant een strook die ook raar doet qua pixels.

Mijn vraag aan jullie is, wat te doen? Is dit software of hardware? Is dit te verhelpen met een software handeling of moet er een reparatie plaatsvinden?

Bij voorbaat dank,

Willem

Bijdrager
    Triumph

Moest dat nu 4 keer?

Het lijkt op je gfx kaart die defects is, of het scherm. Sluit eens een extern scherm aan, daar op kun je zien o het aan je gfx kaart ligt of je scherm.

En welk type is het Er waren types met een slecht chip die destijds (nu niet meer) onder garantie werden vervangen.

Bijdrager
    Willem Mientjes

Excuus, er stond dat bericht niet verzonden was dus 4 x geprobeerd.

Ik heb dit moment geen extern scherm via kabel, werkt streamen via Apple TV ook?

Serienummer C02VVME8HV22

Bijdrager
    MrBelloNLD

hardware reparatie

Bijdrager
    bartb112

Neem contact op met een service provider, waarschijnlijk kan dit onder een verlengde garantie.

Bijdrager
    Moriarty

Display defect, breng maar naar de Service Prodiver.

Bijdrager
    GoeieDag

Willem Mientjes op 26 juli 2020 om 15:50
    Excuus, er stond dat bericht niet verzonden was dus 4 x geprobeerd.

Geen probleem. Een forum bug. Er zijn mensen die wel 10x posten, dus jij houdt het nog netjes. 🤪

Bijdrager
    Tegenwind

Maak eens een screenshot. Kun je het hierop ook zien? Dan is het een probleem met de grafische kaart.
    Kun je het hierop niet zien? Dan is het hoogstwaarschijnlijk een probleem met het beeldscherm.

Zoals je het beschrijft klinkt het als een LCD-breuk, ofwel probleem met het scherm. Dit omdat een probleem met de grafische kaart zich meestal nooit beperkt tot (voornamelijk) één gedeelte van het scherm. Een LCD breuk wordt helaas vrijwel nooit onder garantie hersteld..

Hierbij nog 2 voorbeelden:
    Grafische kaart
    LCD-breuk

Bijdrager
    iDEOwen

Hoogstwaarschijnlijk een defecte flexkabel van je scherm… komt helaas vaker voor… Bij een AASP betekent dat het scherm vervangen moet worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.