10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

Macbook: opstart(scherm)probleem!!

Als ik m’n MacBook opstart krijg in een grijs scherm waarop langzaam verticale gekleurde strepen verschijnen en meer gebeurt er niet.
    Start ik op met de combinatietoetsen voor P-ram wissen ingedrukt, dan gaat het goed.(alt+appeltje+P=R)
    Start ik daarna weer op dan verschijnen die strepen weer!

Iemand bekend met dit probleem?

Moderator
    unSOUND

Yep, ik heb het ook, en heb het hier al eens gemeld:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1121394#1121394

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”unSOUND”

Yep, ik heb het ook, en heb het hier al eens gemeld:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1121394#1121394

Da’s precies wat ik bedoel! Zie helaas alleen geen oplossing. Om na na iedere start te herstarten met P-ram moet niet mogen toch?

Moderator
    unSOUND

Bij mij is het na 2 keer weg gebleven…. dus ik kan er verder weinig over melden… is jouw iSight ook uitgevallen ?

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”unSOUND”

Bij mij is het na 2 keer weg gebleven…. dus ik kan er verder weinig over melden… is jouw iSight ook uitgevallen ?

In z’n algemeenheid of icm opstarten/gebruik programma? Tot nu toe werkt m’n iSight.

Bijdrager
    willemstraat

Ik heb hetzelfde probleem. Het werkt samen met het flikkeren van mijn beeldscherm in de laagste stand dat je het scherm nog kunt zien in helderheid.
    Voor dat flikkeren heb ik mijn macbook laten ‘repareren’ en toen ik hem terug kreeg had ik de strepen en startte hij niet op en alleen met pramtoetsen ingedrukt wel.
    Na een paar keer opstarten met alt-appeltje-p-r lijkt het probleem nu niet meer terug te komen, maar ik heb er ook weer mijn flikkerend beeldscherm voor teruggekregen.

Weer ingeleverd en er blijk nu dat er een defect zit in het logicboard en dat moet vervangen worden. Dat zijn echter gewilde dingen dus het gaat enige tijd duren voordat apple ze opstuurt. Het vervangen van het logicboard zou het probleem moeten verhelpen.

Dat de isight niet werkt heeft denk ik eerder te maken met een kapotte kabel naar de isight toe in het scherm (de camera staat namelijk los van de grafische prestaties)

Bijdrager
    smandersloot

Ik had precies dat probleem een paar dagen terug, ben ermee naar Apple Centre geweest en die adviseerden mij de hardware test te draaien (Mac OS install disc 1 erin en opstarten met D ingedrukt). Volgens de hardware test was alles in orde. Toen heb ik Mac OS ff opnieuw geïnstalleerd en ik ben nu al een aantal dagen weer lekker aan het MacBooken zonder problemen.

Bijdrager
    willemstraat

had je ook last van flikkeren of alleen opstartproblemen?

Bijdrager
    smandersloot

Was dat flikkeren tijdens het opstarten of gewoon als je bezig was in Mac OS? Ik heb geen flikkerend scherm gezien.

Bijdrager
    willemstraat

Dat flikkeren was en is nog steeds, zodra je de helderheid van het scherm op 1 streepje zet. dan wordt de helderheid van het scherm ongeveer 3 streepjes helderder dan bij het 2e streepje en flikkert het van die instelling tot volle helderheid met een snelheid van ongeveer 50 keer per seconden (veel in ieder geval).
    Daar kwam het probleem van het opstarten bij. Bij de apple centre waar ik was zeiden ze dat dat met elkaar in relatie staat.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.