12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    lientje

macbook opladen in auto?

Hoi
    Ik wil op vakantie in mijn campertje mijn macbook via de autosigarettenaansteker (goed galgjewoord!)
    kunnen opladen. Kan niets vinden bij apple.com of op net, alleen over ipod. Weet iemand hoe of wat?
    Zie wel allemaal ‘normale’ aanteker adapters voor opladen van laptop, maar snap niet helemaal hoe dat dan moet met dat magnetische stekkertje van Mcbk.
    Las ik nou ook ergens opladen via USB? Kandatdanook? Goh..

Bijdrager
    benj1989

of het bestaat voor de macbook weet ik niet, je kan eventueel een 12v naar 220v adaptor kopen en zo je batterij opladen maar beter is inderdaad rechtsreeks met één adaptor van 12v naar batterij van je macbook (minder energie verlies)

Bijdrager
    Sixer

Ik ben op vakantie geweest met een iBook en PowerBook en 3 iPods, en die hebben we allemaal tegelijk opgeladen via 1 aansteker-naar-220V adapter in een busje dat redelijk lange ritten maakte.

:)

Bijdrager
    iJoost

De meeste mensen die een laptop in de auto willen opladen doen dat inderdaad met dit soort dingen.

Bijdrager
    Sixer

Precies, zoeentje ja. Met een verlengsnoer/verdeeldoos eraan.

Bijdrager
    AdriaanB

Belkin heeft van die opladers, ik was laatst bij MacSupport in Haarlem en daar hebben ze hem niet (ze bestaan nog niet met magsafe) maar dat is dan idd een aansteker-plug

Bijdrager
    Turbanus

Lekker slim via een omweg dus. Waarom niet gewoon rechtstreeks met een kabel opladen, zonder eerst 220V te maken. Dan hoef je je eigen transformator niet mee te slepen. Ik heb al jaren zo’n kabel in de bus liggen.

Bijdrager
    iJoost

Dat was mijn eerste reactie ook toen ik ontdekte dat dat zo ging.;-)

Maar blijkbaar vinden de meeste mensen het wel handig dat je dan ook meteen allerlei andere apparaten eraan kunt hangen. Bovendien blijft ie bruikbaar als je ooit een laptop krijgt met net een andere spanning.

Bijdrager
    CaDoc

Heb ook -heel handig- een soort grote accu (type lood, 5 kg) waar je twee van die sigaretten-aanstekerplugs in kan stoppen. Kan ik én mijn iBookje opladen én de koelbox koud houden in de achterbak terwijl ik lekker een hapje aan het eten ben 8)

Vond het ding bij de Praxis, ik weet alleen niet of ze ze nu nog steeds hebben (was uitverkoop)…

Bijdrager
    Marius1976

Wel coole dingen zeg die omvormers.

Volgens mij moet je alleen wel goed oppassen dat je zoiets alleen gebruikt met lopende motor.

Je trekt je accu natuurlijk ‘zo’ leeg ….

Marius

Bijdrager
    WaZoo

jeeze zijn die dingen lelijk!
    kan dat niet mooier en kleiner? hehe

Bijdrager
    macmichiel

moet je even wat industrieel vormgevers contacteren:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.