8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wannesschyvinck

Macbook opladen in auto

Beste,

We vertrekken in de lente naar West Amerika voor 3 weken. Hierbij zullen we veel rondtrekken met de auto (grote afstanden) dan ben ik graag wat bezig met mijn macbook (films, foto’s bewerken, spelletjes). Dus ik zal zeker een oplader in de auto kunnen gebruiken ik heb al eens wat afgezocht en er blijkt wel iets te bestaan.

Maar mijn vraag luid nu vooral of iemand hier ervaring met heeft en op welke manier heb je je macbook opgeladen in de auto.

+ Het kan daar zeer warm zijn 30-40°C zelf wat hoger. Kan het kwaad mijn macbook in de auto achter te laten bij zo’n hitte ?

Groeten !

Bijdrager
    Raddie

Veel Amerikaanse auto’s hebben een “normale” stopcontact aansluiting. Met een simpele verloopstekker voor de VS en je normale adapter kun je dan uit de voeten, die doet het ook met 110 V / 60 Hz. Misschien de autoverhuurder eens bellen?

Bijdrager
    Nielsvr

Ik heb in de auto een converter liggen van 12v naar een “gewoon” stekker formaat. Daar kan je prima een laptop mee opladen. Zoiets dus. Ik zou zelf geen laptop achterlaten in een buitentemperatuur van 40’c, waarbij een auto van binnen 50 a 50’c kan worden. Als ik het wel zou doen dan zo goed mogelijk afgescherm van direct zonlicht (zoals de achterbak).

Bijdrager
    wannesschyvinck

Oke bedankt!

Zelf heb ik dit op het oog : Klik

Mijn macbook zit in een Deze sleeve van thule.

Ik zou hem dan onder de bestuurderzetel leggen of inderdaad de achterbak !

Bijdrager
    MacAnarie

Je weet dat je aan de autolader in je link niets hebt in de VS?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Maar serieus, als je naar Amerika gaat zou ik daarvan gaan genieten. Laptoppen kan altijd nog.

Bijdrager
    wannesschyvinck
    MacAnarie op 07 oktober 2013

Je weet dat je aan de autolader in je link niets hebt in de VS?

En waarom niet ?

Bijdrager
    wannesschyvinck
    Dr. op 07 oktober 2013

Maar serieus, als je naar Amerika gaat zou ik daarvan gaan genieten. Laptoppen kan altijd nog.

Het gaat niet alleen om mij. Er gaat ook nog een kind mee als die soms 3-4 uur en meer door een raam moet kijken is dit best vervelend.
    Ik zou alleen mijn foto’s bewerken onderweg op de macbook

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.