16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Job Versloot

Macbook op TV aansluiten

Hoe kan ik mijn Macbook op een TV aansluiten. Ik ga geen Apple TV kopen want dat vind ik te prijzig. Is er een bepaalde kabel die ik kan gebruiken? Zo ja, welke?

Bedankt!

Bijdrager
    thomaserna

hoi:)
    ik denk dat je bij je applecentre moet gaan kijken voor een dvi naar tv kabel (zo’n gele kabel) (voor het beeld)
    voor het geluid moet je een gewone 3.5mm naar zwart-wit of zwart-rood kabel (cinch)

hoop dat je iets met info bent :D :wink:

groetjes

Thomas

Bijdrager
    Job Versloot

To: thomaserna

Bedankt, ik ga naar het iCentre!

Bijdrager
    thomaserna

graag gedaan:D

Bijdrager
    Cenobyte

Ligt ook een beetje aan je TV natuurlijk! :D

Ik gebruik zelf altijd een DVI naar HDMI (heet dat zo?) voor HD-TV gebruik. Uiteraard moet je TV dan wel HDMI hebben. Dit geeft de beste beeldkwaliteit. Heeft je TV geen HDMI, maar wel een SCART aansluiting (zo’n brede stekker met erg veel pinnetjes) dan is er geloof ik ook nog een DVI naar SCART.

Bijdrager
    Job Versloot
    ”Cenobyte”

Ik gebruik zelf altijd een DVI naar HDMI (heet dat zo?) voor HD-TV gebruik. Uiteraard moet je TV dan wel HDMI hebben. Dit geeft de beste beeldkwaliteit. Heeft je TV geen HDMI, maar wel een SCART aansluiting (zo’n brede stekker met erg veel pinnetjes) dan is er geloof ik ook nog een DVI naar SCART.

En die moet ik hebben, ik heb helaas geen HDTV. Misschien in de toekomst. Ik vraag er wel naar bij de AppleBoer.

Thanks!

Bijdrager
    Mango NL
    ”Cenobyte”

de miniDVI naar VGA of DVI kabel ondesteunt ook HDTV, toch?

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Mango

de miniDVI naar VGA of DVI kabel ondesteunt ook HDTV, toch?

DVI is in feite hetzelfde als HDMI, dus HD-TV ja.

Bijdrager
    Job Versloot

Ik heb de kabel gekocht, nu sluit ik hem aan mijn tv aan en volgens mij stuur ie een ntsc signaal door. Flikkerend raar beeld. De kabel was E50,- dus ou goed moeten zijn….. Weet iemand wat het probleem is, waar kan ik het instellen zodat het goede signaal word door gegeven?

Moderator
    unSOUND

Systeemvoorkeuren > Beeldschermen

Bijdrager
    Job Versloot
    ”unSOUND”

Systeemvoorkeuren > Beeldschermen

Ik kan het daar niet in vinden….. sorry

Bijdrager
    Job Versloot

Ik kan daar alleen mijn kleur instellingen veranderen en scherm resolutie….

unSOUND, weet jij het verder?

Bijdrager
    Job Versloot

Nevermind, ben naar iCentre geweest en ze hebben me uit de brand geholpen.

Moderator
    Poezenbeest

…en als je nou sociaal bent, dan bespaar je anderen de moeite en geef je hier even aan wat de oplossing was….

Bijdrager
    Job Versloot
    ”Zerk”

…en als je nou sociaal bent, dan bespaar je anderen de moeite en geef je hier even aan wat de oplossing was….

Mijn excuses,

Je kan de instellingen alleen veranderen wanneer je bent aangesloten met het externe scherm (de TV in dit geval). Ik probeerde de instellingen te veranderen zonder dat deze aangesloten was, dat werkt dus niet.

Bijdrager
    Synapse88

HGMi is gewoon DVI met de mogelijkheid van geluid door dezelfde kabel te sturen, heeft je tv dit of een VGA aansluiting niet, dan zal het beeld abominabel zijn

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.