30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    i93Jeffrey

MacBook op LG LCD TV

Ik heb een LG 32LG300 LCD TV gekocht met HD Ready

deze:

alleen ik wil mijn :apple: MacBook erop aansluiten
    hoe kan ik dit het beste mee doen,

Er zit wel VGA op, alleen geeft ie dit wel goed weer.
    er zit ook 3x HDMI op.

Wat is de beste manier op mn MacBook op de LCD aan te sluiten??

achterkant:

zeikant:
    KLIK
    (P.S. dit is geen fotos van mij,maar van Tweakers)[/url]

Bijdrager
    Calpa

Je dacht, met die talloze topics op dit forum over hetzelfde onderwerp kan ik niets.. laten we er nog een openen? :innocent:

Bijdrager
    i93Jeffrey

@pascalPas

jaa inderdaad,

ik kon niet het JUISTE antwoord vinden namelijk

Bijdrager
    sven-

Beste koop je een DVI –> HDMI kabel. Alleen moet je dan nog wel het geluid apart regelen.

Bijdrager
    i93Jeffrey

okej,alleen eerst dan nog wel ff een Mini Dvi naar DVI kabeltje kopen,

Bijdrager
    sven-

Klopt inderdaad. Je hebt dan twee verloopjes maar volgens mij maakt dat niet uit (dus geen kwaliteitsverlies zover ik weet).

Bijdrager
    i93Jeffrey

okej,

DVI is toch Digitaal?
    dus hoeveel verloopjes je erook tussen plaatst de kwaliteit verliest NIET,
    dat is wel een voordeel van DVI,

alleen nog een vraagje stelt ie wel de resolutie enz. goedin, niet dat je de bovenste balk NIET goed ziet, of een deel van het dock niet

Bijdrager
    sven-
    ”i93Jeffrey”

DVI is toch Digitaal?
    dus hoeveel verloopjes je erook tussen plaatst de kwaliteit verliest NIET

DVI is inderdaad digitaal (Digital Video Interface als ik het goed heb). T.o.v. analoog is het grote voordeel van digitale signalen dat er zo goed als geen verlies optreedt. Ook als je geen “gouden kabels” gebruikt, hoewel dat soms ten onrechte wordt aanbevolen.

”i93Jeffrey”

alleen nog een vraagje stelt ie wel de resolutie enz. goedin, niet dat je de bovenste balk NIET goed ziet, of een deel van het dock niet

Dit kun je na het aansluiten zelf instellen in Systeemvoorkeuren –> Beeldschermen.

Bijdrager
    i93Jeffrey

okej bedankt

ik zal ff zon kabeltje kopen,

Bijdrager
    See Sharp

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een ordinaire DVI -> VGA beter beeld geeft dan HDMI.
    Ik heb mijn MacBook Pro een keer met een DVI -> HDMI kabel aangesloten gehad op m’n Full HD Samsung…wat een crap beeld vergeleken met DVI -> VGA zeg. Letters zijn veel minder scherp en bij het kijken van een HD trailer viel mij op dat kleuren niet vloeiend overliepen, maar gewoon in blokjes verschenen.

Moderator
    unSOUND

Dat zal dan eerder een kwestie van verkeerde instellingen zijn geweest. DVI en HDMI zijn normaal gesproken beter dan VGA.

Bijdrager
    Chantal C.

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat een MacBook aansluiten via Mini-DVI > DVI > HDMI er ook een extra audiokabeltje nodig is, omdat geluid niet via DVI gaat. Iemand dit eerder gehoord?

Moderator
    unSOUND

Klopt. DVI is puur beeld, geen geluid.

Bijdrager
    Calpa

..nogal prijzige aangelegenheid om een macbook aan te sluiten op een tv.. mini-dvi naar dvi, dvi naar hdmi, daadwerkelijke hdmi kabel en dan nog eens een audio kabel.. wanneer je bij andere laptops volstaat met een simpele hdmi kabel..

Eigenlijk toch een beetje jammer..

Moderator
    unSOUND

Onzin. Als je een HDMI uitgang hebt, DAN voldoet een HDMI kabel, anders niet. En maar weinig laptops hebben dat, dus doen alsof Apple een buitenbeetje is, is niet reƫel.

Je hebt dus een miniDVI naar DVI adapter nodig ( 20 euro ), een DVI naar HDMI kabel ( 8 euro ) en een audiokabel ( 2,95 )

Bijdrager
    i93Jeffrey

Audiokabel is geen probleem,
    daar heb ik hier nog wel een paar van liggen.

Dus als ik HDMI doe krijg ik geen blokjes ect.

Bijdrager
    i93Jeffrey

ik heb nu een MINI DVI – VGA gekocht!
    heel erg mooi beeld,
    bij de MediaMarkt waren die DVI naar HDMI kabels iets te duur

Dank jullie voor jullie hulp!

Bijdrager
    bartje

Op wat voor een resolutie staat die LCD TV dan?

Bijdrager
    i93Jeffrey

geen idee eigenlijk,
    volgens mij de hoogste die kan.!

Bijdrager
    i93Jeffrey

ik kan nu niet controleren namelijk
    want ik zit op een WINDHOOS BAK op school.

Bijdrager
    i93Jeffrey

YES!

Bijdrager
    i93Jeffrey

Ik heb nu een LCD Monitor

Bijdrager
    i93Jeffrey

ipv van die LCD TV

Bijdrager
    i93Jeffrey
    ”i93Jeffrey”

ipv van die LCD TV

en dat is zo handig!!!!

Bijdrager
    i93Jeffrey
    ”i93Jeffrey”
    ”i93Jeffrey”

ipv van die LCD TV

en dat is zo handig!!!!

Dus Films kijken op de ‘Grote’ LCD TV van LG
    en Mac’en op de LG 22″ Monitor

Bijdrager
    Johnny

Ik zat laatst met het zelfde dilemma: of vga naar de tv of dvi naar hdmi.
    Het beide geprobeerd maar vond het verschil echt heel groot.
    DVI naar HDMI gaf een veel beter beeld, betere kleuren en veel scherper. Vond het de duurdere HDMI kabel meer dan waard.

Bijdrager
    i93Jeffrey
    ”Johnny”

Ik zat laatst met het zelfde dilemma: of vga naar de tv of dvi naar hdmi.
    Het beide geprobeerd maar vond het verschil echt heel groot.
    DVI naar HDMI gaf een veel beter beeld, betere kleuren en veel scherper. Vond het de duurdere HDMI kabel meer dan waard.

dat is waar
    Daarom gebruik ik naar mn TV nu altijd DVI naar HDMI
    en voor mijn Monitor VGA

Bijdrager
    19419

Ik heb sinds woensdag j.l. mijn MacBookPro aangesloten op een nieuwe monitor van LG, maar zit er nog wat mee te klooien : eerst een tijd zitten klooien met de kalibratie (owel hardware als sofware-matig) en nu worden de foto’s best wel mooi weergegeven , maar tekst komt niet goed over.:o :o Doe ik iets fout? Gewoon aangesloten op de vga-poort. Begrijp ik goed dat het beeld veel beter wordt als ik de MB aansluit op DVI met een adapter ? Die zit aan de rechterkant, helemaal vooraan? De moeite waard om daar 20 euro aan uit te geven? Ik moet toch gewoon een goed beeld kunnen krijgen met vga ?!! Mijn MacMini geeft nog steeds perfect beeld met vga en oude monitor.

Bijdrager
    Rub3n

waarom doe je !#[email protected]#$ 7 (JA ZEVEN!!!!!) posts achter elkaar… Voeg dat es gewoon samen gekkerd…

Bijdrager
    19419

Misschien hebben anderen hier nog iets aan:
    Met een MacBook Pro (Alu) heb je niets meer nodig dan de dvi-kabel. (meegeleverd)
    Software-matig kalibreren is niet nodig. Althans voor mij niet ; kies gewoon een profiel bij systeemvoorkeuren—–>beeldschermen——->kleur.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.