7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

Macbook ontgrendelen met Apple Watch

Heel bijzonder: sinds een paar dagen doet ‘ontgrendelen met de Watch’ het niet.

Als ik dan in Systeemvoorkeuren ga kijken is ook de regel weg waar je dat aan kunt zetten:

Als ik dan de Macbook herstart is het terug:

En als je denkt dat dit vreemd is: het gebeurt dus op m’n Macbook, maar ook op m’n iMac.
    Hoe gek is dat? Maar ook: hoe kan dit/komt dit?

Bijdrager
    Shmoo

Ben je continu ingelogd met hetzelfde iCloud account of toggle je af en toe tussen twee account omdat je misschien op een al je aankopen hebt gedaan waar je updates mee moet binnenhalen of zoiets?

Bijdrager
    abbenhui

Nee, altijd met een en hetzelfde account (op beide machines).

Bijdrager
    Shmoo

En staat je horloge ook niet op vliegtuigmodes? Dat betekent namelijk dat er geen bluetooth verbinding is, niet dat je naar vliegtuigen mag zwaaien.

Bijdrager
    abbenhui

😂 Nee, vliegtuigmodus staat niet aan. Het werkt een dag, twee dagen en dan opeens niet meer en dan kun je het in Systeemvoorkeuren ook niet meer aanzetten. Na een herstart werkt het weer normaal.

Bijdrager
    Johan

Heb je misschien meerdere wifi kanalen in huis ?

2,4 en 5 mhz ?

Beide apparaten moeten van zelfde wifi kanaal gebruik maken, ik heb hier ook last van gehad

Bijdrager
    abbenhui

Dank voor je reactie.
    Heb inmiddels (ook om veel andere redenen) een clean install van Catalina gedaan. Dit probleem lijkt daarmee -ook- opgelost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.