8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    oldsmelly

Macbook of macbook pro

Hi,

Als ik de spec’s bekijk van de macbook en de macbook pro dan liggen deze niet echt ver uit elkaar.daardoor is het wat lastig kiezen welke ik moet gaan nemen hopelijk kunnen jullie even wat licht op deze zaak werpen.

Wat ga ik ermee doen, voornamelijk alles wat met beeldbewerking te maken heeft zoals photoshop cs2/3 en aperture. Daarnaast wat website gebeuren en lekker internetten.chatten etc etc…

Het grootste verschil tussen de 2 machines is volgens mij het scherm en de videokaart die erin zit.

Vooral de videokaart is van belang want ik denk dat aperture niet op de macbook draait of zie ik dit verkeerd ?

De grootte van het scherm is niet echt van belang omdat ik de macbook(pro) wel aan een 21″ tftkan hangen thuis

Kortom wat te doen ?

Moderator
    unSOUND

Grootste verschillen zijn:

• Videokaart met eigen Vram
    • ExpressCard/34
    • Verlicht toetsenbord ( verschilt per persoon, ik ben er gek op )
    • Vol formaat DVI poort ( bij de MacBook moet je een adapter kopen )

De vraag of deze verschillen 800 euro meerprijs waar zijn is een persoonlijke. Afgezien daarvan staat de gewone MacBook inderdaad niet op de lijst van Macs die Aperture kunnen draaien, hoewel het wellicht wel middels een hack mogelijk is.

Bijdrager
    HSL
    ”unSOUND”

Afgezien daarvan staat de gewone MacBook inderdaad niet op de lijst van Macs die Aperture kunnen draaien, hoewel het wellicht wel middels een hack mogelijk is.

het werkt zelfs zonder hack gewoon goed:)

Bijdrager
    oldsmelly

Kijk dat is goed nieuws om te horen dat het “out of the box” draait op een macbook…
    scheelt een bom duiten

Bijdrager
    oldsmelly

Nou ik heb de knoop doorgehakt en ik type dit berichtje op een moooi macbook pro 15 ” met 1 gb intern en een 100 GB schijf erin…. jippie smelly is happy

Bijdrager
    magic-with-mac

Gefeliciteerd!:lol:

Bijdrager
    oldsmelly

Ja echt vet dit ding zeg…..

Warmte valt me mee en ik hoor geen rare geluiden….

Ga vanavond maar eens lekker spelen en wellicht dat parallels een proberen want ik moet helaas soms toch nog onder windows werken (ik programmeer in miscrosoft foxpro)….

Bijdrager
    oldsmelly

Zo parallels staat erop en ik heb winddoos xp er ook opstaan… Makkie zelfs voor een macnoob als ik :lol:

XP draait als een speer, foxpro staat erop en alle updates zijn ook geinstalleerd…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.