30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    ipodtouch

Macbook of Macbook Pro

Hallo,

Ik ben al heel lang van plan om te switchen naar Mac OSX, omdat ik voor mijn studie/school vaak een laptop nodig heb, heb ik besloten dat het één van de twee Macbooks gaat worden. Nu ben ik heel heel erg aan het twijfelen tussen de Macbook en de Macbook Pro. Ik heb eigenlijk de volgende vragen/twijfels:

-Macbook of Macbook Pro?
    -Wachten op de update, of nu kopen?
    -Glanzend of mat scherm?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bijdrager
    Pieterr

In je signature staat dat je een MacBook Black hebt. Dus je hebt je keuze ondertussen al gemaakt?

Bijdrager
    ipodtouch
    ”Pieterr”

In je signature staat dat je een MacBook Black hebt. Dus je hebt je keuze ondertussen al gemaakt?

Néé dat is fout, ik zou die gaan kopen, maar ben toch weer gaan twijfelen, ga nu veranderen.

Bijdrager
    sven-

Waar ga je de laptop voor gebruiken? Zolang je niet hele zware programma’s gaat draaien voldoet een MacBook meestal.

Je kunt zeker wachten op een update. Ik verwacht wel iets in oktober.

Als je kiest voor de MacBook Pro, kies voor een mat scherm. Hoewel er wordt gezegd dat “de kleuren mooier zijn op een glanzend scherm”, vind ik een mat scherm toch prettiger. Geen last van weerspiegeling en de kleuren zien ook prima uit.
    Als je kiest voor de MacBook, dan kun je niet de keuze maken tussen een mat en glanzend scherm. Een MacBook heeft altijd een glanzend scherm.

Bijdrager
    ipodtouch
    ”sven-“
    ”ipodtouch”

Nu ben ik heel heel erg aan het twijfelen tussen de Macbook en de Macbook Pro. Ik heb eigenlijk de volgende vragen/twijfels:

-Macbook of Macbook Pro?
    -Wachten op de update, of nu kopen?
    -Glanzend of mat scherm?

Waar ga je de laptop voor gebruiken? Zolang je niet hele zware programma’s gaat draaien voldoet een MacBook meestal.

Als je kiest voor de MacBook Pro, kies voor een mat scherm. Hoewel er wordt gezegd dat “de kleuren mooier zijn op een glanzend scherm”, vind ik een mat scherm toch prettiger. Geen last van weerspiegeling en de kleuren zien ook prima uit.
    Als je kiest voor de MacBook, dan kun je niet de keuze maken tussen een mat en glanzend scherm. Een MacBook heeft altijd een glanzend scherm.

Ik ga de laptop voor Final Cut Pro/Express gebruiken, Adobe Photoshop CS3/4, en heel heel veel internet.

Bijdrager
    Franko
    ”sven-“

dat zijn alleen geruchten, maar het werd al vaker gezegd dat er een update zou komen die vervolgens uitbleef.

dus ja .. als je hem echt nu nodig hebt zal ik hem gewoon kopen .. anders blijf je wachten op nieuwe updates:)

Bijdrager
    Yaris

Als je op het vorig bericht reageert hoef je niet heel dat bericht te citeren hoor.

Bijdrager
    sven-

Waarom is die quote nou uit mijn bericht gehaald? Ik citeerde niet het bericht vóór mij :|

Bijdrager
    Pieterr
    ”ipodtouch”

Ik ga de laptop voor Final Cut Pro/Express gebruiken, Adobe Photoshop CS3/4, en heel heel veel internet.

Als je vaak films wilt gaan bewerken (FCP/FCE) is een MacBook Pro uiteraard te prefereren. (“Kost wat, maar dan heb je ook wat…”)

Bijdrager
    Yaris

Als je op de openingspost reageert hoef je die openingspost ook niet te herhalen. Te veel citaten maken een draadje onleesbaar en er is toch niemand die die citaten nog eens opnieuw doorleest. Je moet alleen maar citeren als het anders niet meteen duidelijk is op welk bericht je reageert.

Bijdrager
    ipodtouch
    ”Yaris”

Als je op de openingspost reageert hoef je die openingspost ook niet te herhalen. Te veel citaten maken een draadje onleesbaar en er is toch niemand die die citaten nog eens opnieuw doorleest. Je moet alleen maar citeren als het anders niet meteen duidelijk is op welk bericht je reageert.

Zal ik in het vervolg doen.

Bijdrager
    Yaris

Waarom heb je me nou geciteerd? :?

Bijdrager
    sven-
    ”Yaris”

…en er is toch niemand die die citaten nog eens opnieuw doorleest.

Dat geldt niet per definitie voor iedereen, wellicht wel voor het merendeel.

Bijdrager
    ipodtouch

Omdat het een directe reactie was op jouw quote.

:sotp:

Bijdrager
    sven-

@ ipodtouch: “directe reactie op jouw quote” ? Ja…. dus? Het bericht van Yaris staat boven je, dus dan hoef je niet te citeren.

Bijdrager
    ipodtouch

Oké, dankje.

Bijdrager
    anderie

natuurlijk een macbook pro!
    voor final cut pro heb je toch een redelijke mac nodig,, en me t photoshop enzo is het wel handig als je een groot scherm hebt.

Bijdrager
    ipodtouch

Photoshop zal ik niet heel veel gebruiken maar toch wel een beetje.
    Is voor FInal Cut Pro/Express het beste een mat of een glanzend scherm.

Bijdrager
    Pieterr
    ”ipodtouch”

Is voor FInal Cut Pro/Express het beste een mat of een glanzend scherm.

Zoiets heet persoonlijke voorkeur. Ik heb zelf een MacBook Pro met een mat scherm.

Als je een lichtbron schuin achter je hebt (of een raam) heb je met een glanzend scherm meer last van reflecties.

Bijdrager
    ipodtouch

Oké.

Ik ben al enige tijd lid van dit forum, maar ik lees vaak dat mensen die Photoshop (Profesioneel, soms heel veel) beter geen iMac kunnen kopen omdat die een glanzend scherm heeft. Geldt dit ook voor Final Cut Pro/Express en de Macbook Pro?

Bijdrager
    joe

Het ligt niet zozeer aan het gebruikte programma maar aan het scherm zelf.
    Als bijvoorbeeld de zon recht achter je staat en dus op je scherm schijnt zie je vaak niks/minder.

Moderator
    Rivanov

Maar zolang de zon niet in je scherm schijnt, heb je nergens last van!

*spreek uit ervaring met iMac;)

Bijdrager
    ipodtouch

Oké, dus:

Macbook of Macbook Pro (zie boven de programma’s die ik gebruik).
    Wachten op update of niet.

Inactief
    Anoniem
    ”ipodtouch”

ik heb geld zat: koop hem nu, of wacht op de update… en koop het nieuwe model

liefst zo goedkoop mogelijk: wacht op de update, en koop dan het “oude” model

Bijdrager
    djpwich
    ”Rivanov”

Maar zolang de zon niet in je scherm schijnt, heb je nergens last van!

Maar het lastige is dat het niet alleen de zon hoeft te zijn die ergernis veroorzaakt, lichtbronnen om je heem in het algemeen. Het blijft heel personlijk maar hier kun je wat foto’s zien die het verschil laten zien:

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3246&p=9

De MacBook Pro heeft een beter type scherm, dat kun je hier zien: (grotere kijkhoek)

http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3246&p=7

Ik zou op dit moment gewoon een maandje wachten; de MacBooks en MacBook Pro’s lopen niet weg, je hebt na die maand wel kans op een mooi aanbieding van een oud model of een overtuigend nieuw model met features die je graag wilt of nodig hebt.

Bijdrager
    djpwich
    ”ipodtouch”

Oké, dus:

Macbook of Macbook Pro (zie boven de programma’s die ik gebruik).

Wachten; over een maand krijg je (heel waarschijnlijk) het huidige model goedkoper of een sneller model voor hetzelfde geld.

Bijdrager
    ipodtouch

Oké,

Adviseren jullie mij als er een update komt de nieuwe of de oude te kopen?

Bijdrager
    anderie

dat weet ik nog niet.. eerst maar es wachten op de update,, en of er een nieuwe komt
    mischien wel helemaal niet.

Bijdrager
    Pieterr
    ”ipodtouch”

Adviseren jullie mij als er een update komt de nieuwe of de oude te kopen?

We weten natuurlijk al allemaal wat de nieuwe features van de nog te verschijnen MacBook Pro zijn…;-)

Als ik er nog geen had, en ik had geen haast, zou ik even wachten, en de nieuwe kopen.
    Als ik er nog geen had, en ik had wel haast, zou ik nu de recente kopen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.