19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Devastation

MacBook, of MacBook Pro?

Hee OMT,

Ik ben hard aan het sparen voor een MacBook ( i (L) MacBooks ), alleen ik kan dus echt niet kiezen
    tussen de MacBook of de MacBook Pro, wat is het verschil tussen de MacBook 4G Ram vergeleken met de MacBook Pro 13 inch?

En wat raden jullie me aan?

( & Ja Ja, we moeten hard sparen ben pas 16 :$ )
    Groeten,
    Devastation

Moderator
    unSOUND

De belangrijkste vraag die we iedereen stellen is:

Wat ga je er mee doen ? Welke software ben je van plan te gaan gebruiken ?

Als je ze beiden naast elkaar zet en 4 GB Ram geeft schelen ze maar 60 euro, en dan zou ik toch voor de Pro gaan… Dan krijg je als extraatje een verlicht toetsenbord, FireWire, en een SD kaart slot.

Bijdrager
    Yip

Zolang je geen zware grafische taken gaat verrichten dan volstaat de MacBook prima.

Bijdrager
    Devastation

Een beetje Call Of Duty spelen, en een beetje designen, en programmeren, voor de rest interneten en de standaart dingen

Bijdrager
    Yip

COD is grafisch toch behoorlijk zwaar? Photoshop kan prima op dat ding.

Bijdrager
    Devastation

@Yip,

Ja Cod is volgens mij redelijk zwaar, maar hij draait eigenlijk ook prima op me iMac Intel uit 2007, dan denk ik dat hij ook wel draait op de MacBook of heb ik dat vekeerd?

Bijdrager
    Yip

Als je het prima vindt draaien op een 3 jaar oude iMac, dan zal het ook prima draaien op een nieuwe MacBook.

Moderator
    unSOUND

Ik blijf toch bij de Pro, om de redenen die ik eerder al noemde.:smile:

Bijdrager
    Yip

En met de onderwijskorting die je waarschijnlijk krijgt zal het allemaal wel meevallen.

Bijdrager
    Devastation

@UnSound,

Ja, klopt daar heb je inderdaad ook gelijk in, ik zal er nog is goed overdenken, want vooraf gezien ging ik toch voor de Macbook Pro vooral om ze uiterlijk ik vind het uiterlijk een stuk mooier als de gewone MacBook

@Yip,

Dat klopt ook, ik weet alleen niet of dat voor altijd geld of alleen voor nu omdat de scholen net weer zijn begonnen?

Bijdrager
    Yip

Onderwijskorting kun je altijd krijgen.
    Echter, de actie waarbij je daarnaast ook nog een iPod Touch voor weinig krijgt geldt zometeen niet meer.

Bijdrager
    Soulshaker

De belangrijkste vraag die we iedereen stellen is:
    Wat ga je er mee doen ? Welke software ben je van plan te gaan gebruiken ?
    Als je ze beiden naast elkaar zet en 4 GB Ram geeft schelen ze maar 60 euro, en dan zou ik toch voor de Pro gaan… Dan krijg je als extraatje een verlicht toetsenbord, FireWire, en een SD kaart slot.

vergeet de infraroodpoort niet;) , want de witte macbook heeft die dus niet :angry:

Bijdrager
    Yoeri

CoD werkt niet op de Mac. Dan zou je al Bootcamp moeten gebruiken.
    Misschien komt Black Ops wel op Mac aangezien Steam sinds kort ook Mac-compatible is.

Bijdrager
    Yannes

CoD: Modern Warfare is er ook voor de Mac. Maar ik vraag me af of je CoD een beetje op normale settings kunt spelen op de Macbook.

Bijdrager
    Soap

Even ter aanvulling, op mijn 2010 MacBook Pro 13” speel ik Assassin’s Creed 2 mooi, net zoals Bad Company 2 en Company of Heroes. Hij draait CoD zeker.

Bijdrager
    Devastation

Oké bedankt allemaal voor jullie reactie:)

Ik ben eruit ik ga voor de MacBook Pro nog 150 euro en dan heb ik hem:D

Bijdrager
    marijntje42

Oke, dit is wel een beetje laat maar ik raad aan om je apple spullen bij musicstore te kopen. Dit is de grootste muziekwinkel van europa met een apple shop. een macbook pro 13″ kost daar maar 1088 ipv 1149.
    Ik ben van plan een die macbook pro daar te halen. Ik wilde eerst de standaard macbook halen maar toen kwam ik erachter dat ie daar goedkoper was en voor 88 euro meer is ie dat dus zeker wel waard!

Bijdrager
    Ccnw

Ik kan geen topic maken met mijn ipad, dan sttat er selecteer een forum, terwijl ik dat dan al lang heb gedaan. dus ik doe het ff hier, mijn bericht:

Hoi,

Ik wil een macbook gaan kopen maar weet niet precies welke.
    Ik heb nu een ¬†windows, hp pavilion d7 en er beginnen een paar dingen best irritant te worden, hij is op zich wel snel genoeg maar na een uur of twee begint dat ding gloeiend heet te worden, hij is 17 inch dus te groot voor mn schooltas. Ik heb ook een ipad 2 en de simpelheid van de mac spreekt me erg aan. Ik wil hem vooral gaan gebruiken om te internetten (soort van blog dus moet veel kopieren en uploaden), youtube, downloaden etc. Hij moet dus veel tegelijk kunnen. Ik wil meestal ook veel snelheid bij het unzippen of kopieren van bestanden. Spellen wil ik niet spelen, mijn broertje wil er wel eens minecraft of runescape op doen, maar die zijn niet zo zwaar volgens mij? Het is wel belangrijk dat hij van dat soort games moet kunnen doen want ik moet voor school ook dat soort dingen doen. Verder moet hij een soort photoshop/fireworks kunnen en software om filmpjes te editten, ik gebruik nu vegas pro. Kortom, hij moet dus wel snel zijn, veel ‘tegelijk’ kunnen doen en minimaal van die minecraft achtige spellen kunnen doen.
    Ik zit een beetje te twijfelen tussen de macbook en macbook pro en heb niet heel veel te besteden (ben pas 16) en ik zag ergens dat de macbook (met 4gb ram upgrade, dat is denk ik wel vereist omdat ik dat nu ook heb op mn pc en die eigenlijk al een beetje te langzaam vind worden) maar 60 euro verschilt met de pro. Het scherm zit ik ook aan te twijfelen, 13 of 15 inch.. Ik heb in een elektronicazaak een 13 inch gezien en die deed niet eens fullscreen maar dat kan ook aan mij liggen.. Verder moet hij wel sd kaarten kunnen lezen (maakt niet uit of ik dan extra accessoires moet kopen) en stoot/kras ‘bestendig’ zijn voor school. Ik hoor van sommige mensen dat ze hem eigenlijk bijna nooit uitzetten, ik weet niet of dat er goed voor is?

Ik hoor graag wat advies en ik heb nog wel ff de tijd want zit pas op de helft met het geld.

Gr
    Bart

Ps een iMac zou ook nog kunnen als het echt veel scheelt qua prijs/kwaliteit

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.