23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Sabine90

MacBook of iMac?

Hallo allemaal,

Mijn laptop is onlangs wat kuren gaan vertonen en ik ben nu van plan om over te stappen naar een MacBook óf een iMac. Maar ik weet niet welke van de 2 ik moet kiezen, en daarom vraag ik wat jullie mij zouden aanraden.

Ik ben altijd heel blij met de mobiliteit van een laptop geweest i.v.m projecten op school enz maar ik ben inmiddels aan het eind van mijn studie, het enige wat nog rest zijn 2 stages waarbij ik geen laptop nodig heb en mobiliteit nu geen pre meer is. Ik woon op kamers en ga af en toe naar huis maar ik ben ook in het bezit van een iPad + iPhone en daarnaast hebben we thuis een aantal laptops staan waar ik gebruik van zou kunnen maken mocht dat nodig zijn.

Maar daarnaast gebruikte ik mijn laptop gewoon voor huis/tuin/keuken gebruik en speel ik geen spellen en heb ik weinig met het bewerken van foto’s/video’s enz en dan vraag ik me af of jullie een iMac zouden aanschaffen voor dit soort (simpel) gebruik.

Maar aan de andere kant ben ik (onbewust) vaak onvoorzichtig met spullen en ziet mijn huidige laptop er ook niet mooi meer uit (per ongeluk te hard met een tas gooien en dan denken ‘volgens mij zat mijn laptop daar in’. Een iMac blijft natuurlijk wel gewoon op zijn plaats staan en heeft dan denk ik weer een langere levensduur bij mijn levensstijl. Om een lang verhaal kort te maken; ik weet het niet en ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen! In ieder geval bedankt!

Groetjes

Bijdrager
    jobz

MacBook, iMac is niets voor jou. Bovendien is een MacBook beter, iMac is wel wat sneller maar dat heb jij niet nodig.

Nee, dit is een onmogelijke vraag. Als je zou vragen moet ik badpak of bikini aan zou ik het ook niet durven zeggen. :sarcastic:

Bijdrager
    iMad

Koop beide:lol:

Bijdrager
    cardwizard
    jobz op 21 augustus 2011

MacBook, iMac is niets voor jou. Bovendien is een MacBook beter, iMac is wel wat sneller maar dat heb jij niet nodig. :

Ben wel heel benieuwd waarom dit zo is dan ?

Bijdrager
    Thoomas

Lees eens de volgende alinea:wink:

Bijdrager
    cardwizard

had het even anders moeten schrijven , ik begreep hem wel maar komt zo erg vreemd over (of dat ligt aan mij)

Bijdrager
    CedricH

Het hangt er vanaf of je denkt moeite te hebben met het constant aan een bureau zitten. Ik heb zowel een MacBook en een iMac en hoewel die iMac krachtiger en stiller is gebruik ik toch nog vaak die MacBook gewoon omdat ik dat mobieler ben en kan zitten waar ik wil. Als ik jou was zou ik dus voor een MacBook gaan. Wat is je budget?

Bijdrager
    jobz

Die verwarring was precies wat ik wilde bereiken.;-)
    Ik vind dit gewoon lastige vragen. Wordt ik ’s nachts wakker en denk ik “oh nee, ik heb [email protected] getipt om een iMac te kopen! Maar een MacMini had ook gekund!”.:lol:

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Mijn advies is: een iMac.
    Je bent namelijk al mobiel met een iPad en iPhone. En als je daarnaast ook niet zorgvuldig om kan gaan met een laptop is het zonde van het geld om tegen beter weten in een MBP te kopen.

Bijdrager
    IBram15

Ik adviseer ook een iMac.
    Ik zat met dezelfde vraag als jij. Ik heb al een iPhone, en iPad, en heb hiervoor een laptop gehad, maar miste toch het grote scherm. Nu kan je dat natuurlijk weer oplossen met een extern schijf, maar voor een beetje kwaliteit betaal je weer extra. Nu ben ik voor de 27″ gegaan, en heb absoluut geen spijt, ben mobiel genoeg met m’n iDevices.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Als je klaar bent met je studie zal je zien dat je heel veel minder een computer zult gebruiken. Zeker als je al een iPhone en iPad hebt. Een MacBook dus, die staat niet in de weg als je hem niet gebruikt. En verder, ik hem m zelf ook, alle drie.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Bijdrager
    1984
    Sabine90 op 21 augustus 2011

Maar aan de andere kant ben ik (onbewust) vaak onvoorzichtig met spullen en ziet mijn huidige laptop er ook niet mooi meer uit (per ongeluk te hard met een tas gooien en dan denken \’volgens mij zat mijn laptop daar in\’. Een iMac blijft natuurlijk wel gewoon op zijn plaats staan en heeft dan denk ik weer een langere levensduur bij mijn levensstijl.

Ik zou zoals ik lees voor de iMac gaan, bekijk eens wat je meer hebt voor het zelfde geld.+je bent bij een MBP meer geld kwijt aan AppleCare(wat me in jouw geval verstandig lijkt?)MBP €249 IMac €179 http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/

Bijdrager
    RobinProductions

Ik denk dat in jouw geval de iMac idd een betere keuze is. Het enige wat ik persoonlijk zou missen, is dat ik niet meer overal mijn Mac mee naartoe kan nemen. In jouw geval lost je iPhone, iPad dat op, maar ik zou het evengoed missen. Nu als je echt zo onvoorzichtig met je spullen omgaat, gaat je iMac er natuurlijk over enkele jaren ook niet meer spiksplinter nieuw uitzien ;d.

Bijdrager
    Sunshine

Waarom geen mac mini? Die kun je meenemen als je wilt en met een (apple) scherm erbij heb je een goede desktop. Ik heb nu mijn 2e imac maar dat is wel mijn laatste. Ik ben het helemaal zat dat als er iets kapot gaat de hele computer kapot is. Ik heb een probleem met de grafische processor en dat gaat me 900 euro kosten. Voor een imac van 3 jaar oud is dat amper de moeite. Maar het scherm is nog prima. Maar de hele computer kan nu op de schroothoop. Dus koop ik zo’n mooie nieuwe cinema diplay met een mac mini. Net zo duur als een imac, en ja wel iets minder krachtig maar hoeveel rekenkracht heb je nou werkelijk nodig. Ik ben geen gamer en als hij eens een lange imovie moet renderen laat ik hem dat wel snachts doen als ik slaap. Dus mijn advies is: koop geen imac.

Bijdrager
    1984

@Sunshine op veel punten heb je gelijk, echter vergelijk de Macmini met de iMac http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/ dan komt er nog een toetsenbord muis en (Apple)beeldscherm bij, dan ben je al vlug over de prijs van de iMac heen en je hebt net wat minder Mac in huis (2GB is tegenwoordig net wat te weinig)

Bijdrager
    CedricH

Inderdaad, dan is de TS nog beter af met een MacBook Pro en een extern scherm volgens mij…

Bijdrager
    azer

http://www.apple.com/nl/macbookpro/specs-13inch.html rechtsonder staat bij inhoud dat hij nog geleverd word met snow leopard. Is dit waar?

Moderator
    unSOUND

Het ligt er aan hoe de voorraad erbij staat… Maar als je hem met Snow Leopard krijgt, krijg je Lion er gratis bij.

Bijdrager
    Soedjono84

Omdat je een iPad hebt die je als laptop kan gebruiken raad ik een iMac aan.

Bijdrager
    Jupilerke13
    azer op 22 augustus 2011

http://www.apple.com/nl/macbookpro/specs-13inch.html rechtsonder staat bij inhoud dat hij nog geleverd word met snow leopard. Is dit waar?

nu staat er bij diezelfde site bij het kopje software dat de notebook gewoon geleverd word met lion hoor!

Bijdrager
    Bart01

Wat dacht je ervan om een MBP met een extern scherm te kopen? Je zegt dat je wel waarde hecht aan de mobiliteit van je laptop maar het niet zo veel gebruikt als eerst.

Als je nu over stapt naar een vaste computer dan is dat wel een wereld van verschil. En inderdaad, de iPhone & iPad zijn heel mobiel maar echt productief kun je ook niet zijn daarmee (meningen verschillen hierover uiteraard).

Bijdrager
    2eSteve

Mij lijkt juist een Macbook Air een goede keuze.
    Ok, het is misschien wel bedoeld voor reizen e.d., maar mij lijkt het een goede keuze:
    De MBA heeft niet een hele snelle processor, maar volgens mij gebruik je dat ook niet.
    Ook neemt een MBA minder ruimte in dan een iMac, en je kan hem makkelijk ergens ‘verbergen’ als je hem ff niet gebruikt. En je zei dat je op kamers woont? Mocht je daar uit gaan vertrekken, kan je de MBA makkelijk meenemen (maar dit is natuurlijk een klein pluspuntje).

Mocht je m’n hulp een beetje/nogal stom vinden, ik heb nog niet echt voor zo’n keuze gestaan.
    In ieder geval: succes ermee!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.