17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    LunatjEe

Macbook of iMac?

Hallo, ik heb eindelijk een 1300 euro bij elkaar gespaard en ik zou graag een MBP of iMac kopen.
    Ik zelf zou me het liefst een MBP kopen omdat ik het beu ben van op een stoel te zitten achter mijn pc.
    Maar mijn vader vind dat ik me een iMac moet kopen omdat er voor dezelfde prijs meer mogelijkheden zijn.
    Dus nu heeft hij mij aan het twijfelen gebracht. Ik gebruik mijn pc vooral om films, muziek optehalen, ze bekijken en beluisteren, skype, voor school documenten maken… Maar vooral ben ik veel bezig met fotobewerking. Ik zou ook graag al mijn video’s eens monteren, zeker daarvoor wil overschakelen naar Apple. Maar nu vraag ik me af met wat ben ik dan het beste? Binnekort als de iPhone 5 uit is krijg ik mijn vader zijn oude iPhone, daar zou ik ook overal mee op het internet kunnen. Maar het idee van achter het scherm in een stoel te zitten blijft in mijn hoofd spoken..

Bijdrager
    den elias

Als je een MBP hebt zit je toch ook op een stoel O_o
    Ik zie dat je veel fotobewerkingen uitvoert, dan zal ik je de iMac aanraden omdat het groter scherm heeft.

MBP: portable
    500GB(uitbreidbaar)
    kleiner scherm
    minder aansluitmogelijkheden

iMac : niet portable
    500GB(uitbreidbaar)
    groter scherm
    meer aansluitmogelijkheden

Alles hangt er vanaf wat je er mee gaat doen

Succes:wink:

Moderator
    Strifer

Ik verplaats dit topic even naar een beter passend sub-forum: mac hardware >> laptop. Daar past het beter.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Een MBP is inderdaad niet om op een vlak oppervlak neer te zetten, dus niet op schoot.

@den elias Als je mobiel wilt zijn, maar toch een groter scherm nodig hebt, kun je een extern scherm erop aansluiten.;)

Bijdrager
    den elias

Als je zo gaat beginnen …:grin:

PS: Je mag ook Elias zeggen hoor ipv den elias:razz:

Bijdrager
    jobz

luister naar je vader.

Bijdrager
    Haike

Een laptop is interessant als je veel moet reizen, als dat niet aan de orde is, zou ik het niet doen. Als je een film kijkt zit je toch ook op een stoel? Dus daar heb je ook geen laptop voor nodig. Film kijken op een 21″ of op het scherm van een 13″ of een 15″ MBP is ook nog eens een verschil. Als ik jouw post lees en wat je doet, dan zijn dat allemaal dingen waarbij een wat groter schermformaat prettig is. Dus ik denk dat je vader het goed inschat, en dat een imac meer voor de hand ligt dan een MBP.

En als jij zijn oude iphone krijgt, ben je voor onderweg ook niet onthand..

Bijdrager
    MBPuser
    LunatjEe op 31 augustus 2012

Hallo, ik heb eindelijk een 1300 euro bij elkaar gespaard en ik zou graag een MBP of iMac kopen.

Ik zelf zou me het liefst een MBP kopen omdat ik het beu ben van op een stoel te zitten achter mijn pc.

Koop gewoon de MBP waar je zo hard voor gespaard heb. Ik heb ze allebei toevallig en vind een iMac eigelijk niks toevoegen eerlijk gezegd.. Met je MBP kan je lekker op de bank zitten, je kan hem mee naar school en op vakantie nemen enz. enz. en hij doet alles wat een iMac ook kan. Toen ik voor dezelfde keuze als jou stond heb ik de iMac gekocht maar staat bij mij gewoon stof te happen op tafel omdat ik daarna alsnog een MBP heb gekocht. Gewoon omdat je daar meer kanten mee op kan en je niet als een houten klaas op je stoel achter je bureau/ tafel hoeft te zitten. En wil je echt perse op een groot scherm film kijken, laat je MBP dan streamen naar je TV..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Vind je de iMac niets toevoegen? Ik heb een MBP gekocht, maar had liever een iMac gewild. Maar omdat ik hem op verschillende locaties gebruik was dat geen optie.

Als je een iMac koopt krijg je ook meer Mac voor je geld. Dus als je echt mobiel moet zijn koop je de MBP, als dat niet echt nodig is koop je gewoon lekker de iMac.

Bijdrager
    Steven Paul

2e hands iMac en een nieuwe ipad zou ik doen…

Bijdrager
    MBPuser
    JeroenJK op 01 september 2012

Vind je de iMac niets toevoegen? Ik heb een MBP gekocht, maar had liever een iMac gewild. Maar omdat ik hem op verschillende locaties gebruik was dat geen optie.

Als je een iMac koopt krijg je ook meer Mac voor je geld. Dus als je echt mobiel moet zijn koop je de MBP, als dat niet echt nodig is koop je gewoon lekker de iMac.

Dat hangt toch helemaal van je eigen voorkeur af? Ik heb m’n MBP absoluut niet mobiel nodig maar vind het gewoon irritant om aan tafel te moeten zitten. Ik zit nou gewoon lekker op de bank met alle mogelijkheden die een iMac ook bied en ik hoef niet als een contactgestoorde met m’n rug naar iedereen toe te zitten of me af te zonderen in een apart kamertje omdat m’n iMac daar staat. Buiten dat blijft er het voordeel aan zitten dat als ik m’n computer mee wil nemen die mogelijkheid er wel is. Ik vraag me zowieso af wat je meer koopt aan Mac als je iMac neemt, die paar extra poorten?

Bijdrager
    Haike

Hum.. Als je de goedkoopste 15″ MBP tegenover de goedkoopste Imac zet, dan krijg je bij die laatste, wel meer mac voor een lagere prijs…

Bijdrager
    MBPuser

En als je een gelijkwaardige iMac en MacBook pro tegenover elkaar zet? Buiten de paar extra poorten zit je nogsteeds met de belemmering dat de iMac een statisch apparaat is, het grootste bezwaar van TS..

Bijdrager
    Haike

Ik lees niks over bezwaren, wel over twijfel welke keuze gemaakt moet worden…. en wat de TS wil, of nu al doet, daarvoor komt een Imac eerder in aanmerking dan een MBP. dat dat ook allemaal kan op een MBP, behoeft wat mij betreft geen discussie…

En als er al een gelijkwaardige iMac en MBP zouden bestaan in dezelfde configuratie, betaal je voor de MBP veel meer dan voor de iMac, terwijl je er niks meer voor krijgt, eerder het tegenovergestelde; een veel kleiner scherm.

Maar als veel reizen en onderweg zijn waarbij een computer noodzakelijk is, in het huidige leven van de TS een feit zijn, ja dan is dat de doorslaggevende factor natuurlijk om voor de MBP te kiezen. Mij persoonlijk lijkt het anders alleen zonde van het geld.

Bijdrager
    MBPuser
    LunatjEe op 31 augustus 2012

Ik zou dat toch wel een bezwaar willen noemen, of je moet een voorkeur hebben om met een iMac op schoot op de bank te zitten:wink:

Bijdrager
    Haike

:grin:Iets beu zijn, en iets als bezwaar ervaren vind ik nog steeds iets anders, maar je kunt het wel zo interpreteren.. Als je het vanuit die invalshoek bekijkt dan kan je beter een MBP kopen. Je laat dan wel vanuit een iets meer emotionele zienswijze, je keuze bepalen, helemaal niet slecht, of fout of zo, maar wel anders, met andere financiële gevolgen…:wink:

Ik bekeek het meer vanuit efficiëntie en hoogst haalbare rendement…

Bijdrager
    CedricH

Aangezien je het beu bent om op je stoel te zitten zou ik als ik jou was voor een MacBook Pro gaan. Ik heb zelf zowel een 21.5″ iMac (2009) en een 13″ MacBook Pro (2011) en ik geef gerust toe dat de iMac soms iets sneller aanvoelt (hoewel hij ouder is) en het soms wel eens prettig is om een groter scherm te hebben, maar je computer kunnen meenemen en niet steeds vast te hangen aan je bureau is ook een grote luxe! Als ik maar 1 computer mocht houden zou het de iMac zijn die de deur uit gaat.

Je zegt wel met een iPhone op internet te kunnen maar op dat kleine schermpje raak je snel uitgekeken. Gezien je veel belang hecht aan mobiliteit zou ik voor de MacBook Pro gaan. Het is wel iets minder waar voor je geld, maar daar tegenover staat de mobiliteit.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.