13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Dreamliner

Macbook of iMac?

Hallo iedereen!

Ik ga binnenkort een nieuwe mac kopen nadat ik mijn oude windows laptop heb verkocht.

Na de verkoop heb ik dus nog 1 windows pc staan. (Intel C2D E8200 4gb 9800gtx)

Nu wil ik of de imac of de macbook van 999 euro. Wat raden jullie aan? Met een macbook ben je vooral in ze zomer zeer mobiel, maar een imac heeft weer meer prestaties. (hoewel ik een pc heb die ook heel goed is..)

Laat wat van je horen:wink:

Bijdrager
    Afroman

Die vraag is zoo vaak gekomen.

Tja de grootste en belangrijkste vraag.
    Wil je mobiel zijn ja of nee?

Wat zijn de programma’s die je gebruikt?

Bijdrager
    Dreamliner

Ja ik wil af en toe mobiel zijn, even vakantiefoto’s met bezoek kijken of iets dergelijks.

Meeste programma’s die ik gebruik zijn: FireFox, Outlook, Word, Powerpoint, Exel, Photoshop en Dreamwaver

Bijdrager
    sven-

Ga voor de MacBook. Je hebt al een Windows PC met het nodige aan boord om zware dingen zoals gaming te doen.

Bijdrager
    Josebo.

Ik zou ook zeggen MacBook. Het zijn sterke machines, waarschijnlijk veel sterker dan je oude Windows machine. Daarnaast ben je met een MacBook altijd mobiel en met een iMac natuurlijk een stukje minder, alhoewel die ook relatief makkelijk te verplaatsen is.

Bijdrager
    Bergbewoner

Macbook is hier de beste optie. Je gebruikt niet al te zware programma’s dus de macbook moet dat met gemak aankunnen, daarnaast ben je dan erg mobiel en kun je altijd thuis nog op een desktop aan de slag.

1+1=2!

Bijdrager
    HorridCrow

MacBook is voor nu de beste keuze.
    Misschien later je Windows PC vervangen door een iMac als de MacBook en OS X in de smaak vallen?;)

Bijdrager
    Dreamliner

Oke bedankt voor jullie reactie’s. Ik weet het nu zeker dat ik voor een macbook ga kiezen.

:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Goeie keus! Weet je al welke MacBook je neemt?

Bijdrager
    Scjeir
    ”Dreamliner”

Nu wil ik of de imac of de macbook van 999 euro. Wat raden jullie aan?

kzou wel overwegen € 200 meer te geven voor eentje met superdrive, 2GB ram, grotere hdd (160GB) en snellere CPU (2,4 GHz)
    tenzij je dat echt niet nodig hebt, dan mss wel een upgrade naar 2GB ram overwegen, niet via apple natuurlijk, dus dat gaat later nog als je merkt dit nodig te hebben:)

Bijdrager
    Dreamliner

Wat is die superdrive eigenlijk?

Ik denk dat ik gewoon voor de goedkoopste ga, zodat zwaardere programma’s op me desktop kunnen draaien.

Bijdrager
    Afroman

De duurdere versie heeft dus de Superdrive, 160 Gb schijf en 2 Gb .

De goedkoopste versie heeft een combodrive. Die kan CD’s lezen en schijven, en DVD’s lezen. De superdrive kan DVD’s ook nog eens schrijven.(en ook dual-layers)

Bijdrager
    gepeterd

Mijn ervaring is dat je na een aanschaf van een mac niet meer op windows zit. Ik heb zelf gekozen voor een macbook pro en werk er nu ongeveer anderhalve maand op, ik heb nog een anderhalf jaar oude windows pc staan die best snel is, maar die is niet meer aan geweest sinds ik de laptop heb, (met uitzondering voor als mijn moedert wil branden:P). Natuurlijk is de macbook pro wat krachtiger dan de macbook. Dat niet te min dat een macbook een prachtig apparaat is wat ook zeer snel is. De macbook pro heeft alleen meer video prestatie ivm de videokaart. En wat voor mij een groot punt was, hij heeft een 15″ scherm.

Ik een groot voorstander van laptops, omdat deze krachtig genoeg zijn om desktops te vervangen. Ik zou daarom voor de macbook gaan. Echter als je echt kiest om zware programma’s te gaan draaien, voornamelijk degene die je videokaart belasten is de imac een betere optie.

succes met je keuze, en houdt er rekening mee dat er binnenkort nieuwe updates komen en dat ik daarop zou wachten als ik jouw was, de oude (huidige) modellen worden dan goedkoper en er zien weer nieuwere:D wat altijd leuk is. Houdt daarvoor macrumors.com in de gaten. voor een mooi overzicht zou ik gaan naar http://buyersguide.macrumors.com/

Groeten Peter

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.