24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Bube

Macbook of ander notebook

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar de notebooks..
    Alleen ik ben verliefd op de apple..

Alleen nu is de nieuwe acer uit (gemstone) en daar zit qua geheugen en kloksnelheid enzovoort hetzelfde al niet meer dan een apple op.

Wat zijn voornaamste reden om toch de apple te nemen want voor hetzelfde geld heb je meer geheugen en harde schijf…

Ben vandaag naar reseller geweest en ik neig erg naar de apple alleen wat steun nodig :innocent:

Alvast bedankt

Groetjes

Bijdrager
    Eswip

OS X is de voornaamste reden.. Verder is dit meer iets voor het switchers forum.

Bijdrager
    Bube

Sorry als ik verkeerd zit…. uhm

Bijdrager
    Nikita

Voor mij OSX + de software die je voor Windows niet kan krijgen (ik noem Keynote bijvoorbeeld) + het design (uiteraard) en dat het in 99% van de gevallen gewoon werkt. Da’s het voordeel van een apparaat samen met het OS van de dezelfde fabrikant kopen; dan is de software gewoon goed afgestemd op de hardware. Geen geneuzel met drivers en zo.

En verder: voor OSX heb je net zoveel programma’s als voor Windows hoor. Nouja, goeie programma’s dan, voor Windows heb je natuurlijk een complete stortvloed aan shareware waar je uiteindelijk weinig mee kan…

Bijdrager
    mvdenberg

Een vergelijkbaar topic is laatst ook al geweest. Forumlid unSOUND adviseerde toen onderstaande topics aan:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=57505
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=95060
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=106330

Inactief
    Anoniem

Ik denk toch dat de Mac uiteindelijke sneller zal zijn dan de Acer. Dit is omdat je op de Mac geen virusscanner hoeft te draaien en er zit zoveel onnodige code in Windows dat ook weer vertraagd. Windows heeft dus veel meer recources nodig dan Mac OS X.

Bijdrager
    Nikita

Moet je in die MacBook wel 1,5 GB ram of meer zetten :wink: De standaard 1 GB is een beetje naatje als je wat steviger wilt.

Bijdrager
    Cenobyte

Inderdaad: OSX is voor mij dan ook de doorslaggevende factor. Veel meer gebruiksgemak, geen geklooi met antivirusprogramma’s, soepele werking, veel minder vastlopers, etc.

Maar om dat voordeel te kunnen begrijpen moet je eigenlijk wat ervaring opdoen met OSX.

Bijdrager
    TandMac

Je stijgt in aanzien!

En na ff rommelen op je Mac zit het allemaal wat meer logisch in mekaar.
    En met NeoOffice sta je helemaal aan de top!

Och…..
    ’t is gewoon een keuze die je moet maken zoals bij wagens, ga je voor diesel of voor benzine…

Pro’s en contra’ zat!

Succes met je Mac
    :wink:

Bijdrager
    Bube

Dank je wel…

Ben nog steeds aan het twijfelen maar toch.
    Nog paar vraagjes:

Als je bijv. je grafishe kaart wilt upgraden kan je dat zelf of moet dat gedaan worden??
    En dezelfde vraag voor het geheugen en harde schijf.

Zoja waar kan je deze software het beste kopen.

zit op (75% apple tegen 25% acer gemstone ):?

Alvast bedankt maar weer

Bijdrager
    Rapatski

Grafische kaart kan in vrijwel geen laptop meer geupgrade worden. Geheugen is bijzonder makkelijk, HD is volgens mij ook niet heel lastig maar dat heb ik vooralsnog nog niet gedaan.

Moderator
    unSOUND

Harde schijf en Ram geheugen heb je binnen 3 minuten vervangen, dat is echt een eitje. Grafische kaart kun je bij een MacBook sowieso niet vervangen omdat het een onboard versie is… hij is dus gewoon onderdeel van het moederbord.

Waarom een Mac ? Tja, dat is een lastige. Persoonlijk vind ik het kunnen draaien van OS X samen met het briljant simpele design ( bijna alles uit 1 stuk in plaats van een lappendeken van verschillende tinten grijs ) de hogere aanschafprijs meer dan waard. De hogere prijs is eigenlijk geen echt probleem vanwege de hogere restwaarde. Een Mac zakt minder snel in waarde, dus hij kost weliswaar meer bij aanschaf, maar levert bij eventuele verkoop ook meer op.

Maar hoe je het ook verteld, een Mac kies je ( in mijn ogen ) alleen als je met OS X wilt werken. Ik zou als ik jou was dus gewoon eens langs een Mac winkel gaan en kijken of OS X je ├╝berhaupt wel bevalt ( ik denk van wel ), dan weet je gelijk of een Mac wel aan jou besteed is.

Bijdrager
    Bube

Dank je wel…

Na een hele tijd op dit forum te hebben gezeten en allerlei reacties heb gelezen,
    Ben inderdaad al naar de apple store geweest.

En vind het geweldig hoe ht eruit ziet en verfrissend als je het vergelijkt met Windows.

Maar vanwege de de uniekheid van apple (prgrammas, extra spullen) in de aanschaf daarvan dat je dan ook duurder uit bent. en bij andere computers je extra dingen eigenlijk gemakkelijk kunt bij kopen.

Dat is nog eigenlijk het enige wat me echt tegenhoud. :(

Bijdrager
    Bube

oja.

Ik weet dat het geen game computer is apple.
    Maar spelletjes zoals SIMS/roller coaster en warcraft. Draaien die gewoon op de mac 2.0?

Bijdrager
    Doekje

yup, moet je wel de versie hebben met Mac version op de voorkant of dit :finderoud: / :apple: logotje

Bijdrager
    Bube

Oke…

Ben bijna zover…

Laatste 3 vraagjes
    Als je je macbook aanschaf was zit er aan software standaart bij?
    En krijg je ook een proef versie van windows of iwork??

Als je via de apple store besteld en binnen dat garantie jaar gebeurd er wat en je moet terug
    kan je dan gewoon langs een applestore?

Als ik antwoord heb op deze vragen ga ik hem toch halen

Bedankt groetjes

Bijdrager
    themacs

iLife staat er standaard op (of het nu 06 of 08 is op de laatste modellen, weet ik niet zeker). Van iWork 08 kan je een trial van 30 dagen downloaden. klik
    Een trial van Windows is er sowieso niet bij natuurlijk, je kan bootcamp (gratis) of Parallels (75 euro) gebruiken om een eigen versie van Windows te installeren.
    Bij een Apple store kan je altijd terecht voor problemen, je kan echter je garantie verlengen met Applecare.

Good luck, may the Mac be with you, always…

Moderator
    unSOUND
    ”Bube”

Maar vanwege de de uniekheid van apple (prgrammas, extra spullen) in de aanschaf daarvan dat je dan ook duurder uit bent. en bij andere computers je extra dingen eigenlijk gemakkelijk kunt bij kopen.

Pfff, ik ben bijna 5 minuten bezig gewest om deze zin te ontcijferen…

Ja, een Mac is duurder in de aanschaf.

Nee, het is flauwekul dat je alleen bij een PC makkelijk aan software
    kunt komen, dat is ook voor een Mac geen enkel probleem.

Nee, ook dat je alleen voor een PC makkelijk extra spullen kunt kopen
    is onzin, bijna alle huidige printers, scanners, muizen en andere zaken
    kun je gewoon op een Mac aansluiten.

Bijdrager
    Bube

dank je wel unsound…

Ik vraag dit omdat ik dat het als antwoord krijg als je praat met personen
    over het aanschaffen van een mac.

Maar ik ben er dus uit ik ga hem mooi halen.

Bedankt voor het beantwoorden van mn vragen.

Bijdrager
    Vodka

Een laptop met windows draait hoogstwaarschijnlijk Vista, en laten we eerlijk zijn, niemand wil Vista.
    Klik

Bovendien wordt een Windows systeem bij gebruik trager en trager, een mac heeft daar veel minder last van. Uiteindelijk zal je Mac dus sneller zijn dan die Acer.

PS. Bovendien is die Acer foeilelijk
    http://www.acer-euro.com/gemstoneconcept/tm.htm

Bijdrager
    Bube

Maar uit eindelijk als heb je voor elk windows programma een vervangende soort op de apple??

En bijvoorbeeld adobe reader dat kan je gewoon op je mac zetten?
    Alle Bestanden downloaden op internet kun je met de mac ook doen?

Ik reis vaak naar het buitenland qua aansluiting enzovoort is gewoon alles mogenlijk met apple??

Sorry voor de vele vragen weer……..[/code]

Bijdrager
    Vodka

Nee met een Mac kun je geen bestanden dowloaden van het internet … kan dat dan met een windows???

:roll:

Bijdrager
    n8n
    ”Bube”

Maar uit eindelijk als heb je voor elk windows programma een vervangende soort op de apple??

En bijvoorbeeld adobe reader dat kan je gewoon op je mac zetten?
    Alle Bestanden downloaden op internet kun je met de mac ook doen?

Ik reis vaak naar het buitenland qua aansluiting enzovoort is gewoon alles mogenlijk met apple??

Sorry voor de vele vragen weer……..[/code]

Op (een lekker werkende) Msn met cam, Office Entourage en bepaalde 3D programma’s na wel.
    Ja.

Ja, draadloos internet, ethernet aansluiting, universele stroomadapter in de zin dat je er verscheidene stekkers op kan zetten enz.

”Vodka”

Nee met een Mac kun je geen bestanden dowloaden van het internet … kan dat dan met een windows???

Met gevaar voor eigen OS wel, mits je erg oplet :innocent:

Bijdrager
    tommy666
    ”Vodka”

ik denk dat hij bedoelde: kan ik met een mac ook de bestanden van eht internet downloaden die ik kan downloaden met een windows-bak?

en daarop is het antwoord volmondig JA

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.