6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    spyroh

macbook nieuwe hdd wil niet werken

Ik heb me een nieuwe hdd gekocht 250 gig voor in men macbook.
    ik heb deze extern geformatteerd omdat intern dit eerst problemen gaf.
    dan heb ik ze in men macbook gestoken maar als ik mac os x wil installeren staat de harde schijf niet op de plaats waar je de harde schijf moet kiezen waarop je wil installeren.
    Dan doe ik schijfhulpprogramma en dat blijft maar laden, maar wil duidelijk ook niet werken.

enig idee wat het probleem hier kan zijn?

(als ik men macbook dan vanop men oude schijf via usb opstart, wordt alles wel vlotjes herkent in mac os x, maar toch wil hij niet installen, heb dan ook geprobeerd er via usb mac os x op te zetten en dan weer intern te steken, maar hij blijft dan vastzitten bij het apple logo)

Bijdrager
    Esquare

Om welk type harde schijf gaat het? En in welk format is hij geformatteerd?

Bijdrager
    spyroh

Samsung SpinPoint M5 250GB 5400RPM SATA 2,5″
    en heb hem via men extern bakje in mac journaled ofzo iets geformatteerd (heb nog maar net een mac dus weet niet zeker, was toch iets met journ fzo :p)

Bijdrager
    MacMartino

Ik zou opstarten vanaf je originele CD rom (appeltje C tijdens opstarten ingedrukt houden)
    en vervolgens Max OSX installeren op de nieuwe HD, mits deze dus herkend wordt.

Bijdrager
    eubank
    ”MacMartino”

Ik zou opstarten vanaf je originele CD rom (appeltje C tijdens opstarten ingedrukt houden)
    en vervolgens Max OSX installeren op de nieuwe HD, mits deze dus herkend wordt.

Volgens mij is dat nu juist het probleem

Bijdrager
    Converted
    ”spyroh”

Ik heb me een nieuwe hdd gekocht 250 gig voor in men macbook.
    ik heb deze extern geformatteerd omdat intern dit eerst problemen gaf.
    dan heb ik ze in men macbook gestoken maar als ik mac os x wil installeren staat de harde schijf niet op de plaats waar je de harde schijf moet kiezen waarop je wil installeren.
    Dan doe ik schijfhulpprogramma en dat blijft maar laden, maar wil duidelijk ook niet werken.

enig idee wat het probleem hier kan zijn?

(als ik men macbook dan vanop men oude schijf via usb opstart, wordt alles wel vlotjes herkent in mac os x, maar toch wil hij niet installen, heb dan ook geprobeerd er via usb mac os x op te zetten en dan weer intern te steken, maar hij blijft dan vastzitten bij het apple logo)

Correct me if i’m wrong. Maar ik dacht ergens iets gelezen te hebben van dit type HD’s die niet goed of helemaal niet werken op een MacBook.

Voor eerste generatie MacBook’s: http://insanelygreatmac.com/news.php?id=7447

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.