3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    RJ

macbook + nieuw geheugen

Hallo,

Ik heb voor iemand een Macbook besteld en heb daar nog los geheugen bij besteld. Ik wil het geheugen erin stoppen voordat ik de Macbook geef. Maar omdat het een cadeau is (niet mijn cadeau) wil ik graag dat als ze de Macbook uitpakt het introtje van Leopard komt e.d. Ik wil alleen ook het geheugen even testen voordat ik hem weggeef.

Nou is mijn vraag: als ik een hardwaretest doe de eerste keer dat ie opstart, krijg ik dan daarna als ik de 2e keer opstart gewoon het welkom bij leopard filmpje e.d.? Of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat zij dat filmpje en instellingen te zien krijgt?

Heb ik de cd eigenlijk nodig voor de hardwaretest? Of kan het ook zonder?

Gr.

René

Moderator
    unSOUND

Je kunt opstarten vanaf de DVD, daar kijken of het Ram werkt, en dan weer afsluiten. Het filmpje komt als het goed is alleen de eerste keer dat ze vanaf de harde schijf opstart.

Makkelijker is wellicht om haar gewoon de machine te geven, en als ze hem heeft uitgepakt en bekeken heeft op je gemak het Ram erin zetten.

Bijdrager
    Gothenburg

Opstarten en dan meteen cmd + s ingedrukt houden, wacht tot het scherm zwart wordt en laat dan los
    voer dan in: sysctl hw
    Check dan de memsize
    voer dan in: halt
    Hierdoor gaat het systeem weer uit. Als je het systeem cadeau dan geeft dan komt alsnog het Leopardintro’tje:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.