5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

macbook mojave, schijf zo vol dat ik niet eens files kan deleten

Ik download niets toch zit mijn schijf elke keer vol, het is de laatste maanden een enorme ergernis. Nu is het plotseling zo erg dat ik niet eens files kan delete.

Hoe kan ik dit bypassen en gewoon files deleten zoals dat ding moet doen? TRASHHH

alvast dank

ps

Ik heb wat dingen gelezen over inloggen in save mode en reinstalleren os, maar dat is ZWAAr onbevredigend.

Sleutelbeheerder
    Night

Als je niets meer naar de prullenmand kan verplaatsen, kun  je enkele (grote) overbodige bestanden met de rechter muisknop aanklikken en dan kiezen voor ‘Delete permanently’  (of permanent verwijderen).

Daarna zou ik dan eens gaan kijken waar je diskvullende bestanden wonen, met één van de apps als hier staan omschreven:
    https://www.howtogeek.com/361957/how-to-find-and-delete-large-files-on-your-mac/

Zo gauw je weet waardoor/waarmee je Mac volloopt, kunnen we gerichter advies geven.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Night.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Begin maar eens met het sluiten van alle applicaties. Lukt het dan nog niet om dingen weg te gooien, dan is safe mode echt de beste volgende stap.

Bijdrager
    Pasav

Als je met Save Mode opstart, dan worden aantal cache bestanden verwijderd, dit geeft meestal ± 3GB ruimte. Dat zou voldoende moeten zijn om weer

te kunnen verwijderen. Onder Je Appletje -> Over Deze Mac -> Opslag zie je globaal waar de hoeveelheid data inzit.

Hoe groot is je opslag ?

Bijdrager
    JoepieNL

Inferdaad. Command S opstarten voor Safe Mode

Onnodige apps verwijderen

Grand Perspective gebruiken om de boosdoener te vinden en verwijderen (zal een grote folder met bv logfiles zijn)

Prullenbak leegmaken

Rebooten

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door JoepieNL.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.