13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Prszn

Macbook mid 2012 SSD installeren

Goedenavond,

Kan iemand mij aub helpen? Ik heb dit forum afgestruind maar kom niet hetzelfde probleem tegen als wat ik heb.
    Mijn laptop deed ontzettend traag waardoor ik besloot om me macbook te resetten. Dat hielp niks waardoor ik, door het lezen van verschillende verhalen besloot om een SSD te kopen (Samsung).
    Deze heb ik vanmiddag geïnstalleerd maar hij wilt het maar niet doen! Heb em eerst geformatteerd en toen mac OS opnieuw gedownload. Dit duurde onwijs lang, het aantal minuten (45) bleef maar in het scherm staan.
    Ik heb em uitgezet en opnieuw geopend in recovery.

Dan krijg ik de mac os x hulpprogramma’s in beeld waarna ik kies voor: schijfhulpprogramma en als ik klok op de Ssd schijf en dan herstel schijf krijg ik in beeld: fout: deze schijf moet worden hersteld klimop herstel schijf. Als ik dit doe duurt dit onwijs lang, rechten onderin staat : volume wissen en het balkje blijft op dezelfde plek.. na een uur nog geen verandering.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Ik heb me macbook nodig voor me scriptie ??

Bijdrager
    Prszn

Stonden fouten in het laatste deel, excuses
    Dan krijg ik de mac os x hulpprogramma’s in beeld waarna ik kies voor: schijfhulpprogramma en als ik klik op de Ssd schijf en dan herstel schijf krijg ik in beeld: fout: deze schijf moet worden hersteld klik op herstel schijf. Als ik dit doe duurt dit onwijs lang, rechtsonderin staat : volume wissen en het balkje blijft op dezelfde plek.. na een uur nog geen verandering.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Ik heb me macbook nodig voor me scriptie ??

Bijdrager
    Prszn

Ik ben er doorheen eindelijk maar het downloaden van Mac OS X Lion duurt erg lang. Er staat: ongeveer 1 uur en 45 minuten maar volgens mij gaat het heel lang duren. Heeft iemand hier ervaringen mee? Waar kan het aan liggen?

Bijdrager
    iMad

Heb je een externe schijf op usb liggen waarin je de SSD kan plaatsen?
    De oude HDD terug plaatsen en dan met de oude HDD opstarten en dan Lion installeren op de SSD aangesloten op USB.

Bijdrager
    Prszn

Nee dat is een speciale USB toch? Die heb ik niet.

Bijdrager
    Prszn

Met de originele harde schijf duurde het 2 dagen om mac OS X opnieuw te installeren dus lijkt me niet echt een optie.. andere idee├źn misschien?

Bijdrager
    Prszn

Ik heb deze externe harde schijf?

Bijdrager
    iMad

Als je die uitelkaar haalt en daar de SSD in plaatst, klaar.

Bijdrager
    StefanV

Klinkt mij als een defecte SATA kabel…

Bijdrager
    Prszn

Nee want me oude harde schijf doet het wel. Heb em vannacht opgestart en die deed het prima. Raad je me ook aan om een USB sata kabel te kopen en de software daar op te zetten? Ik weet alleen niet goed hoe dat precies werkt

Bijdrager
    iMad

Als je via USB MacOs kan installeren op de SSD, daarna terug plaatsen in je MacBook en kijken of het werkt.

Bijdrager
    Prszn

Ik heb me laptop naar de mediamarkt gebracht zodat zij het kunnen installeren.

Bijdrager
    digilb

Offtopic maar toch handig om te weten: let HEEL goed op met externe harddisks van WD omdat deze soms / vaak / altijd een proprietaire connector gebruikt in plaats van de standaard SATA connector. Je kunt er dus niet even een SSD in plaatsen, of de harddisk in een computer plaatsen. Bij mijn weten is WD het enige merk dat dit doet.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.