30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Macbook met kruisje door batterij

Vanavond deed macbook het dus niet meer. Wel als hij aan de oplader hangt.
    Op een site kwam ik tegen dat er problemen waren met de accu’s van de Macbooks die gefabriceerd zijn van februari 2006 t/m april 2007 (waar dus de mijne onder valt= januari 2007).
    Heeft iemand hier ervaring mee of je een nieuwe accu krijgt?

Bijdrager
    Esquare

‘Op een site’? Staat gewoon op de site van Apple:
    http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Voor MacBook en MacBook Pro computers met Intel Core Duo processors, breidt dit programma de reparatiedekking van de batterij met twee jaar uit vanaf de datum van aankoop van de computer.

Een betrokken batterij identificeren
    De betrokken batterijen vertonen een of meer van de volgende symptomen:
    De batterij wordt niet herkend, en er verschijnt een ‘X’ in het batterijsymbool in de menubalk van de Finder.

Hoe duidelijk wou je het hebben? :)

Bijdrager
    MacbookTo

Duidelijk en hartelijk dank. Morgen dan maar eens even naar Apeldoorn.

Bijdrager
    MacbookTo

Ik ben dus nu aan het proberen om een nieuwe batterij te krijgen.
    1. De zaak in Apeldoorn verwees me naar apple service.
    2. Apple vroeg serienummer en verwees me naar HTR in Veenendaal omdat zij een officieel servicepunt zijn.
    3. HTR verwees me terug naar Apple want het serienummer viel niet onder de garantie. Als het laatste cijfer een 1 was en geen L zou hij er wel onder vallen!!!
    4. Weer Apple gebeld. Zij vonden het wel snel voor een batterij (jan 2007. altijd goed gedaan. Ik kon nog 3 uur werken zonder oplader. Wel werd oplader altijd erg heet) Moest toch maar weer contact met HTR opnemen en die moesten dan met Apple overleggen omdat ik vond dat de batterij te snel kapot ging.
    5. HTR gebeld en zij gaan het vragen aan Apple.
    6.?

Bijdrager
    Esquare

6. Doordrammen.

Bijdrager
    MouseMighty

7. “Stuk! Valt onder de garantie, nieuwe!”

Bijdrager
    Esquare

8. Eind goed, al goed.

Bijdrager
    AST

Wil je nog even je bevindingen posten als het zover is?

Bijdrager
    MacbookTo

Vanzelfsprekend. Ik vond jullie aanvullingen wel leuk. Zit veel humor bij OMT mensen.
    Maar ……. hoe kan ik nagaan of HTR inderdaad bij Apple informeert? Loopt een zaak wel zo hard als je de Macbook er niet gekocht hebt? We zullen maar vertrouwen hebben op de goede afloop.

Bijdrager
    Esquare

HTR heeft een goede reputatie (al zullen er altijd wel zeiksnorren zijn die een andere mening hebben;) ).

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”MacbookTo”

Vanavond deed macbook het dus niet meer. Wel als hij aan de oplader hangt.
    Op een site kwam ik tegen dat er problemen waren met de accu’s van de Macbooks die gefabriceerd zijn van februari 2006 t/m april 2007 (waar dus de mijne onder valt= januari 2007).
    Heeft iemand hier ervaring mee of je een nieuwe accu krijgt?

Je krijgt een nieuwe batterij. Je garantie op de batterij is namelijk toen met twee jaar verlengd, dus nog tot januari 2009 in jouw geval. Bij mij deden ze er niet moeilijk over: bonnetje laten zien en je krijgt zo een nieuwe mee.

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, dat dacht ik dus ook, maar zeggen ze bij Apple: Uw Macbook is 13-01-2007 gekocht, maar uw serienummer valt niet binnen de garantie. Ik heb serienummer:4H648DQFWGL. Als de L een 1 geweest was dan zou hij er wel onder gevallen zijn. Heel vreemd. Op hun site schrijven ze: de Macbooks tussen februari 2006 en april 2007. Hij deed het nog perfect. Ik kon er nog minimaal drie uur op werken, zware applicaties, anders deed ik langer mee. Wel werd vanaf het begin de oplader erg heet. Onze zoon die ook een Macbook heeft, zei dat altijd al.
    Van de ene op de andere dag begeeft hij het, dus niet langzamerhand steeds minder.

Bijdrager
    Mono1

Ik neem aan dat je deze pagina kent:
    http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

– Heb de update al gedaan?
    – Er staat: “Deze batterij-update moet uitgevoerd worden op alle MacBook en MacBook Pro computers en op alle extra batterijen die tussen februari 2006 en april 2007 zijn aangeschaft.”
    Als die update niet helpt, dan staat er:
    “Een betrokken batterij identificeren
    De betrokken batterijen vertonen een of meer van de volgende symptomen:
    De batterij wordt niet herkend, en er verschijnt een ‘X’ in het batterijsymbool in de menubalk van de Finder.
    De batterij laadt niet als de computer is aangesloten op het lichtnet.
    De batterij vertoont lage lading/levensduur bij gebruik van een volledig geladen batterij met oplaadcyclus-telling (zoals afgebeeld in System Profiler) van minder dan 300.
    Het batterijpak is zichtbaar vervormd.”

Bij jou verschijnt de X in het batterijsymbool, dus je hebt recht op vervanging, ongeacht type nummer, leeftijd of aanschafperiode. Ze hebben het (zoals hierboven geciteerd) over “alle MacBook en MacBook Pro computers en op alle extra batterijen die tussen februari 2006 en april 2007 zijn aangeschaft.”

Print die pagina maar uit en neem het mee naar je winkel.

Bijdrager
    MacbookTo

Dat is een goede tip Mono1. Hartelijk dank. Ik heb met de man van Apple gekeken of ik de upgrade gedaan had en dat was zo. Als ik een negatief bericht krijg, ga ik met jouw tip aan de slag. Hartelijk dank.

Maar ….. is het niet zo dat de batterij niet meer dan 300 keer opgeladen mag worden?
    Ik kan dat geloof ik niet nakijken omdat hij de batterij niet meer herkent.

Bijdrager
    Esquare
    ”Mono1″

Ik neem aan dat je deze pagina kent:

Vanaf de eerste reactie. 8)

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, heb ik gelezen, maar er zit toch een addertje onder het gras:

Als Apple of een AASP vaststelt dat uw batterij in aanmerking komt voor vervanging, ontvangt u gratis een nieuwe batterij, zelfs als uw MacBook of MacBook Pro niet meer onder de garantie valt.

Je kunt het ook niet vaststellen he?

Bijdrager
    MacbookTo

Deze mail ontving ik vandaag van HTR. Wat nu?

6.
    Beste mevrouw XXXXX,

Ik heb contact gehad met Apple over de batterij. Apple kan de batterij
    niet omruilen omdat de computer buiten garantie valt. Verder valt het
    serienummer van de Macbook niet binnen het battery exchange program.
    Het is dus niet mogelijk om deze batterij gratis te laten vervangen.
    Hopelijk heb ik u hiermee voldoende geinformeerd.

Bijdrager
    Esquare

Een bedrijf dat zich niet aan haar eigen garantieverlenging houdt… Of op z’n minst onvolledige informatie heeft over die garantieverlenging. Treurig. :cry:

Bijdrager
    MacbookTo

7. Een reactie aan HTR gegeven dat ik Apple toch aansprakelijk stel en dat ik op grond van de gegevens van hun eigen Applesite niet akkoord ga met de afwijzing. De zaak loopt dus nog.

Moderator
    Poezenbeest

Maar volgens mij heb jij helemaal geen overeenkomst met Apple, maar met de verkoper van het apparaat…. Die leverde een (onderdeel van het) apparaat dat niet voldeed aan de verwachtingen (levensduur), die aan gelijke producten gesteld mogen worden. Daarmee hebben zij wanprestatie geleverd en moeten zij een vervangend onderdeel leveren of hun schadeplicht voldoen.

http://www.consuwijzer.nl

Bijdrager
    Neptunus

Even naar de verkopende winkel gaan dus!

Bijdrager
    MacbookTo

Nee, dat werkt zo niet. Apple stuurde me naar een reseller. De winkel waar ik de Mac gekocht heb (Apeldoorn), mag – volgens Apple zelf- niets voor me doen. Het moet via HTR of een andere reseller lopen.
    Dus HTR gaat voor me aan de slag.

Bijdrager
    Daan86

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! De desbetreffende winkel wilde mij eerst zelfs onderzoekkosten in rekening brengen! Toen werd ik nog kwader dan ik al was vanwege het feit dat de batterij volgens apple niet onder de garantie viel! Hoe moest ik dit in godsnaam weten aangezien er nergens over serial numbers wordt gesproken op de apple website betreffende de batterij replacements! Anyway, uiteindelijk die onderzoekskosten niet hoeven te betalen in ieder geval maar ben nog steeds pissig dat ik een nieuwe batterij moest aanschaffen.

Bijdrager
    –help

Wees blij dat het niet wat ernstigers was kan je ook denken natuurlijk he !

Bijdrager
    MacbookTo

8. Ik kreeg een mail dat de batterij omgeruild gaat worden.:D Ik had afgesproken dat ik a.s dinsdag langs zou komen.
    Nu kreeg ik gisteren een telefoontje dat het toch wat voorbarig was geweest en dat Apple niet tot vergoeding over zou gaan. RA RA RA.:(
    Vanmorgen stond er in de krant dat HP en Dell nog batterijen om gaan ruilen die uit laptops komen die gefabriceerd zijn tussen oktober 2004 en juni 2005.
    Ik ga nu de Consumentenbond inschakelen. :wink:

Bijdrager
    Telcoman

Zelf heb ik ook een batterij moeten omwisselen, kreeg ook de X. Wat mij niet duidelijk word, is of je nog applecare hebt? Als je batterij niet onder de omruilregeling valt, EN je hebt geen applecare, wordt het inderdaad lastig….

Bijdrager
    MacbookTo

Nee, ik heb geen Applecare, maar mijn Macbook valt wel onder de regeling dat de batterij vervangen wordt als hij gefabriceerd is tussen februari 2006 en april 2007, maar zeggen ze er dan op de site bij: Apple zelf zal dat wel beoordelen, zie mijn eerdere post. Dat is dus een zwak punt van Apple. Kijken wat de Consumentenbond ervan zegt en of ze zin in dit klusje hebben.

Bijdrager
    Telcoman

Hmmm…

In theorie is het dus mogelijk dat je batterij door Apple als een “gewone” batterij wordt gezien, die niet onder de retourregeling valt. Dan val je idd buiten de boot.

Mijn batterij was helemaal bol gaan staan.

Bijdrager
    MacbookTo

9. Contact gehad met Consumenten Bond. Zij zeggen dat op grond van de Europese wet er een garantie is van twee jaar. Conformiteitsbeginsel. Ik moest dus weer contact opnemen met de winkel waar ik de Macbook gekocht heb. Ik heb dat ondertussen gedaan en mijn verhaal gedaan. Ze willen me tegemoet komen. Ik krijg er nog bericht over.

Bijdrager
    Gasboer

Hier hetzelfde euvel met een macbook pro van januari 2007. Batterij heeft heeft minder dan 300 oplaadcycli en laadt niet meer op. As woensdag maar even langs de reseller. Overigens heb ik 2 maanden geleden contact gehad met de apple helpdesk en vertelden ze me dat mijn serienummer niet voldeed. Frapant want op de genoemde internetsite wordt niet over serinummers gesproken!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.