6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Macbook met gesloten klep-modus.

Thuis heb ik een nieuwe imac nodig en zakelijk heb ik toch wel dringend een laptop nodig.
    Als ik nu weg gaat neem ik soms wel eens mijn imac mee, is eigenlijk te gek voor woorden, ik durf het bijna tegen niemand te zegen.
    Maar goed, als ik nou eens een zeer vette macbook neemt en deze ook thuis gebruikt spaar ik weer geld voor een imac uit.
    Nu wil ik graag twee schermen ophangen aan de muur bij mijn bureau en wil ik graag een bekabelde toetsenbord (numerieke stukje is wel fijn) en een draadloze muis, vervolgens wil ik de klep van de macbook dan dicht laten als ik thuis aan het werk ben.
    Volgens deze pagina van Apple moet dit mogelijk zijn.

Maar werkt dit dan ook echt probleemloos goed of moet ik rekening houden met rare zaken?

Bijdrager
    Matanza

It just works. Doen wij op de firma dagelijks met alle onze toestellen.
    Dit in samenwerking met een Thunderbolt display.

Bijdrager
    taxandria

Ik ben iets sceptischer helaas, zit met klep open op 70% WiFi bereik, dit wil toch wel flink afnemen tot ongeveer 20%!
    Ook wordt er gesproken over warmte welke niet weg kan.

Oplossing is simpel, echter faal apple hier in ten opzichte van windows.
    Bij windows kun je ervoor kiezen beeld alleen te tonen op het externe scherm (toetscombinatie = windows-logo + P)
    Deze optie bestaat niet bij de mac! zelfs geen goedwerkend script of iets dergelijks (als die er wel is! let me know!)

Ikzelf leg nu een héél klein magneetje links op mijn macbook, waardoor hij denkt dicht te zijn, maar ik geen hinder ondervind van bovenstaande!

Bijdrager
    belfortmac

Als je je macbook zwaar wilt belasten is het warmte probleem zeker een factor om rekening mee te houden.
    Dit wordt altijd afgeraden, en problemen hierdoor zijn meer standaard als uitzondering!.

Bijdrager
    House90
    taxandria op 05 maart 2015

Ik ben iets sceptischer helaas, zit met klep open op 70% WiFi bereik, dit wil toch wel flink afnemen tot ongeveer 20%!
    Ook wordt er gesproken over warmte welke niet weg kan.

Oplossing is simpel, echter faal apple hier in ten opzichte van windows.
    Bij windows kun je ervoor kiezen beeld alleen te tonen op het externe scherm (toetscombinatie = windows-logo + P)
    Deze optie bestaat niet bij de mac! zelfs geen goedwerkend script of iets dergelijks (als die er wel is! let me know!)

Ikzelf leg nu een héél klein magneetje links op mijn macbook, waardoor hij denkt dicht te zijn, maar ik geen hinder ondervind van bovenstaande!

Kan ik bevestigen. Het wifi signaal neemt sterk af met de MacBook dicht geklapt. Nu weet ik niet of dit een euvel is welke alleen voorkomt bij ‘oudere’ MacBooks, maar goed, ik ben uiteindelijk weer bekabeld gaan werken. Verder is het ook zo dat de clamshell mode alleen werkt wanneer de MacBook aan de oplader hangt. Iets om wellicht ook rekening mee te houden.

Het probleem van warmte afvoer kan je simpel oplossen door de MacBook op een stand te plaatsen, zoals de BookArc van Twelve South of de HiRise..

Verder werkt het prima, werk al jaren met deze opstelling: thuis met de MacBook in clamshell mode, en wanneer ik elders mijn MacBook nodig heb koppel ik deze simpelweg los van de bekabeling en neem ik deze mee.

Bijdrager
    Buzz

Van de WiFi weet ik niet, ik heb altijd voldoende ontvangst op mijn werkplek. De stand van de klep maakt dan echt niets uit. Als dat problemen geeft zou ik eerder naar de plaatsing van je basisstation ten opzichte van je werkplek kijken, of beter nog, ethernet aansluiten via de thunderbolt display.

Dat van de warmte is echt onzin. Een laptopstand heb je echt niet nodig oor de warmteafvoer. MacBooks zijn ontworpen om op volle toeren op je bureau met de klep dicht te kunnen draaien en ik doe dat regelmatig, en al vele jaren zonder probleem. Veel Windows laptops zijn niet zo goed ontworpen. Dat is de reden dat er zo’n toetscommando op Windows zit die tijdens het opstarten van presentaties met een traag reagerende beamer volgens Murphy’s Law steevast voor problemen zorgt. De eenvoud van hoe de Mac op dit punt werkt is uiteraard een bewuste keuze geweest in het ontwerp en is geen falen van Apple, eerder het tegenovergestelde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.