8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Cliff019

Macbook met extern beeldscherm dichtklappen blijft aan

Hallo iedereen,

Heel veel mensen willen het omgekeerde hier van lees ik, maar wil juist dat als ik mijn macbook(aangesloten op stroom) dichtklap, dat het extern beeldscherm ook uit gaat. Dat blijft namelijk aan en hij veranderd dat dan zeg maar naar het “hoofd beeldscherm” en gaat mijn macbook dus niet gewoon op sluimerstand.
    T enige wat ik daar aan kan doen is handmatig op het extern beeldscherm klikken op “ga op sluimerstand”, masr lijkt me toch dat dit ook automatisch kan of niet?

Ik hoor t graag.

Grtoeten,
    Cliff

Ps. Staat ingesteld als NIET synchroon mocht dit van toepassing zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Stekkertje er heel even uit trekken?
    En anders gewoon je beeldschermen uitschakelen en Mac aan laten.

Twee opties om dit probleem te omzeilen.

Bijdrager
    iep

Het dichtklappen van de laptop is normaliter inderdaad de machine in slaap stand zetten maar dat is niet het geval als je een extern scherm gebruikt. Dan schakel je alleen het interne scherm uit als je ‘m dichtklapt. Wat je kunt doen is het externe scherm afkoppelen en dan je laptop dichtklappen of je laptop dichtklappen en via het menu voor slaapstand kiezen (of juist eerst voor slaapstand kiezen en dan dichtklappen).

Dit geeft een voordeel in de vorm dat je kunt switchen tussen een dual screen en single screen opstelling maar als nadeel dat dichtklappen niet hetzelfde doet als wanneer er geen extern scherm aan zit (het doet iets anders dan je verwacht).

Bijdrager
    Cliff019

Top, bedankt voor de reacties.
    Wat ik nu dus doe is goed; ik druk gewoon op de “aan en uit knop” op de macbook(voor de sluimerstand te activeren) en dan dichtklappen.

Bedankt, ik ben weer een stukje slimmer geworden:-)

Bijdrager
    Ian L

Ik heb een terminal code gebruikt.

Zie deze link

voor het volgende

I just upgraded from Snow Leopard to Mavericks on Saturday and discovered this no sleep with lid closed and external monitor connected issue (one of many OS X annoyances/isssues post-Snow Leopard).
    I cannot say if unchecking share printers was a factor, but I did that anyway. What did work was doing this:

–disconnect external monitor
    –disconnect power cable
    –run this line in Terminal: sudo nvram boot-args=”iog=0x0″
    –restart
    –plug back in external monitor and power cable

After I did those steps I could now close the lid of my MacBook Pro (15″ mid-2010) and everything would go to sleep as it did in Snow Leopard.

Bijdrager
    Cliff019

En het werkte goed?
    Want normaal gesproken ben ik niet zo van dingen in de terminal veranderen, je weet tenslotte maar nooit wat je allemaal intypt.

Bijdrager
    Ian L

Ik heb het een maand geleden gedaan en werkt net zoals in snow leopard.
    Dicht klappen is slapen open en weer verder.

Bijdrager
    karen78

Zo hè hè, eindelijk ben ik erachter waarom mijn macbook pro retina telkens bij het dichtklappen in de sleep modus ging bij het werken met een extern beeldscherm!

Waarschijnlijk is dit de oplossing voor veel mensen: je moet er voor zorgen dat je macbook is aangesloten met de stekker op het elektriciteitsnet (stopcontact dus). Op je accu werkt het niet. Na het dichtklappen even klikken met je muis ofzo et voila! Alles werkt naar behoren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.