12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Rapatski

[MacBook] MacBook speakers te zacht?

Ik heb inmiddels alles geprobeerd om meer volume uit mijn luidsprekertjes te krijgen, wie kan me misschien verder helpen? Ik kan mijn Ravel nauwelijks goed hoorbaar krijgen, terwijl dezelfde muziek prima luisterbaar speelt vanaf een iPod.

Bijdrager
    Turbanus

:? Ga je niet te hoge eisen stellen aan die speakers of vind je dat ze nu duidelijk zachter klinken dan voorheen?
    Kijk dan eens of jet instellingen wel goed staan bij de speakers en in QuickTime. Koop anders een mooie set speakers, hetgeen je veel meer plezier gaat opleveren.:wink:

Bijdrager
    formulefan

er is een manier om meer geluid uit je speakers van je macbook te krijgen, maar hoe weet ik niet precies. Heb er ooit eens wat over gehoord.

Bijdrager
    Nikita

Dat blikkerige geluid wat er uit de ingebouwde speakers komt… Ik zou er de moeite niet voor doen. Met een simpel 2.1 speakersetje heb je VEEL beter geluid, voor een paar tientjes.

Bijdrager
    formulefan

hier staat een mogelijkheid om het geluid harder te krijgen.

Je kunt natuurlijk daarbij ook de equalizer van itunes bij voorversterking vol open zetten. Op deze manier kun je het geluid zo hard zetten dat je de box overstuurd, dus harder zou het niet moeten. Pas dus goed op dat je je boxjes niet opblaast.

Bijdrager
    Marius1976

En pas eveneens op dat je ze niet opblaast. ’t Is klein en gevoelig.

Check verder of:

1) Het main volume hard genoeg is

2) Het volume van het afspeelprogramma (iTunes, Quicktime of wat dan ook) hard genoeg staat.

Groet
    Marius

p.s. Als het om de bolero gaat: dat begint zacht he… dat hoort zo

Bijdrager
    Fliz

Ja maar er is iets van hoor.. Ik heb hier een geweldig 2.1 setje (Logitech Z4-i) hangen aan m’n MacBook en die gaat lekker luid in osx. Maar als ik dan windows opstart (bootcamp of parallels) dan gaat m’n geluid echt wel veel harder! Ingebouwde beperking binnen osx denk ik..

blijkbaar werkt het perfect Audio Hijack pro!

Bijdrager
    petermac

en je bent zeker dat je je geluid op het hardste hebt staan in OSX? je weet wel, door op f5 te drukken kan je dat regelen

Bijdrager
    LEXY

Een andere manier is door het bestand af te spelen in VLC, daar gaat het volume tot 400% !!!!
    Of de Volume Logic plug-in anschaffen. http://www.macupdate.com/info.php/id/13252/volume-logic

Bijdrager
    Turbanus

Geweldige tip voor behoud van de boxen lexy! 400%…..:(

Bijdrager
    thomasaafjes

Tiemen..!!! 8)

Bijdrager
    Rapatski

Haha hee thomas;)

Zoals ik al zei in de TS heb ik binnen OSX alle reguliere manieren om het geluid harder te zetten al benut. En ja, dat omhelst ook de F5 knop :P. Ik heb zelfs binnen iTunes in de ID3 tags zitten rommelen om het volume van bepaalde nummers te verhogen, maar dit had als ongewenst neveneffect dat die nummers op mijn gesynchroniseerde ipod verschrikkelijk klinken. Het gaat om klassieke muziek die ik door iTunes van een CD heb laten halen.

Dat muziek beter klinkt door externe 2.1 boxen is een beetje een open deur. Daar gaat het hier niet om.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.