9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Borreke

Macbook maakt zoemend geluid

Hallo,

Ik heb gisteren een MacBook 13″ aangeschaft (de ‘nieuwere’ witte), en ik heb sinds gisteravond een erg vervelend geluid ontdekt.

Het lijkt te komen vanuit onder het keyboard, in het midden ervan. Ik draai alleen Safari, en het geluid is continue. Ik merk geen afzwakking of versterking, en het is een vrij laag zacht zoemend geluid dat goed hoorbaar is.

Ook als ik mijn adapter eraf haal blijft het geluid aanwezig.

Ik vind het erg vervelend aangezien ik pas sinds gisteren mijn MacBook heb, en nu al iets heb wat mij erg stoort.

Weet iemand wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn en wat het beste is om te doen voor mij op dit moment?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Chorro

Zoiets als hij ook heeft?

Bijdrager
    Borreke

Ik zou het niet weten Chorro, maar ik ben niet van plan om mijn MacBook zelf open te gaan schroeven.

Bijdrager
    Chorro

Loop morgen even bij een APR langs en laat het ze ook even horen, zij weten dan wel een bijpassende oplossing te vinden.

Bijdrager
    CedricH

Dat kan ook een geluid van de processor zijn, dat heb ik ook op mijn 3,5 jaar oude MacBook als die weinig of niets aan het doen is, maar het is niet echt storend daar. Het verdwijnt wel als er meer CPU gebruikt wordt, is dat bij jou ook zo? Als het echt storend is ga je er inderdaad beter mee terug naar de APR.

Bijdrager
    Borreke

CedricH,

Ik heb zojuist een rits aan programma’s geopend om de CPU te stressen, maar ik merk geen enkel verschil in het geluid. Ik denk idd dat ik het beste morgen naar zo’n APR moet gaan.

Inactief
    Anoniem

Eh… de fan ?

Bijdrager
    Borreke

Ja, het lijkt te komen vlakbij de F-keys Steve. Maar volgens mij zit de fan lager…

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb mijn MacBook Pro 15″ nu een week of 10, maar ontdekte deze week dat ik ook geruis hoor als ik wat dichterbij de MacBook kom. Dat was me eerder nooit opgevallen. Mijn iMac is altijd geruisloos en ik heb bij eerdere iBooks, Powerbooks van Apple nooit wat gehoord – hoogstens als ze erg heet werden. Is het normaal dat je een zacht geruis hoort bij een MacBook of niet?

@ Borreke: hoe hard is het? Op welke afstand hoor je het nog? Als je met je iPhone (als je die hebt) het van dichtbij meet met je decibelmeter, hoe hard is het dan?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.