8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    TheCan

MacBook maakt vreemd geluid

Beste lezers,

Sinds begin deze week maakt mijn Macbook Pro Retina 13′ (eind 2013) een heel vreemd geluid. Het geluid is afkomstig van de rechter onderzijde, naast de trackpad, het is een krakend geluid en het komt om de minuut ongeveer.

Het best vergelijkbaar met dit geluid: https://www.youtube.com/watch?v=rx7Nwp9SE74

Echter wel harder geluid dat er uit komt. Mijn garantie is net verlopen. Wat betekent dit geluid? Lees verschillende verhalen op internet.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Weet je zeker dat het geluid uit de rechter onderhoek komt? Normaal gezien zou daar de harde schijf moeten zitten, maar die heeft een retina MacBook Pro niet (nou ja, wel een SSD dan). Als het geluid van boven kwam zou ik denken dat het de fan was.

Ik zou gewoon even naar een Apple winkel (AASP, APR of Apple Store) gaan. Als de laptop net buiten de garantie is willen ze deze nog wel eens gratis repareren.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    TheCan

Ik weet vrij zeker dat het de rechteronderzoek is.

De Genius bar kan ik de aankomende week niet terecht en weet niet of het schadelijk is als ik blijf doorwerken op mn laptop met dit geluid.

Bijdrager
    Marbvv

Hoi TheCan,
    Mijn Macbook Pro maakt een soortgelijk geluid.
    Wat veroorzaakte het geluid bij jou en hoe heb je dit opgelost?
    Hoor het graag!

Bijdrager
    TheCan

Hey Marbvv,

Bij mij was het een defecte ventilator. Veel voorkomend probleem vernam ik. Kostte ongeveer rond de 80 euro om dit te repareren.

Succes ermee.

Bijdrager
    Jeddes

@marbvv, Wat is het precieze type van jouw MacBook?

Bijdrager
    Marbvv

Bedankt voor je reactie TheCan!
    Heb al contact gehad met Apple en de reparatie valt sowieso in de garantie.

Bijdrager
    Marbvv

@jeddes
    MacBook Pro (Retina, 15-inch, eind 2013), gekocht eind januari 2014

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.