3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    brumemail

Macbook maakt niet altijd verbinding met het internet, iPhone wel.

Ik woon in een studentenhuis en maak sinds kort ook gebruik van hun internet. De eerste keer (nadat ik mijn mac adressen had doorgegeven aan mijn huisgenoot) maakte mijn macbook en iphone direct verbinding met het netwerk. Internet werkte op beide toestellen prima. De volgende ochtend werkte internet op mijn macbook opeens niet meer, terwijl diezelfde avond mijn macbook wel weer internet had. Dit speelt nu al tijdje. Soms kan ik zelfs helemaal geen verbinding maken met het netwerk en krijg ik foutmeldingen zoals ‘time-out.’ Meestal heb ik s’ochtends geen internet en s’avonds wel als mijn huisgenoten ook thuis zijn. Zowel mijn huisgenoten als ik weten niet wat dit kan zijn. We hebben al van alles geprobeerd in de instellingen van mijn mac, maar we komen er maar niet uit. Het rare is dat mijn iPhone wel altijd internet heeft.

Het gaat hier om een verborgen draadloze netwerk met een persoonlijke WPA-2 wachtwoord.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je op diverse plekken in je verblijf geen internet of beperkt het zich tot een bepaalde hoek van de kamer of zo?
    Misschien dat een draadloze telefoon of magnetron storing veroorzaakt voor jouw Macbook.

Klik ook eens op het waaiertje en kies onderaan Open netwerkvoorkeuren.
    Klik vervolgens in het venster op Geavanceerd. Sleep het netwerk van het studentenhuis helemaal naar boven. Misschien dat dat nog verschil uit maakt.

Bijdrager
    brumemail

Bedankt voor uw reactie. Ik heb het even gecontroleerd, maar plek maakt verder niet veel uit. Overal in huis heb ik wel goed bereik. Een storing lijkt mij sterk, omdat ik nu (s’avonds) wel weer goed internet heb. Daarnaast zit alleen mijn tv en iPhone tussen de router en mijn laptop wat verder geen invloed moet hebben op het draadloos netwerk.

Het netwerk had ik eerder al in systeemvoorkeuren verwijderd, weer opnieuw toegevoegd en naar boven gesleept. Dit heeft helaas niet geholpen.

Ik heb op internet gelezen dat meerdere mensen met Apple computers tijdelijk internet hebben. Een soortgelijk probleem als mij. Blijkbaar is dit dus een bekend, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.