9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kep

Macbook loopt vreemd vast

Hallo allemaal, mijn macbook loopt soms in eens vast. Het beeld bevriest en er is niks meer met het apparaat aan te vangen.

Soms gebeurd dit helemaal nooit, en dan ineens een paar keer achter elkaar.

Ik heb inmiddels een nieuwe hardeschijf gekocht en osx opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht niet helpen.

Het is dus waarschijnlijk een hardware probleem, maar ik heb geen idee wat.

Iemand een idee?

Bedankt!

Bijdrager
    Kep

Ik heb overigens net nieuw geheugen gekocht en er in gezet!

2 x module 1 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm (10301-1)

Moderator
    Strifer

Wanneer zijn de problemen begonnen en wat doe je op het moment dat ie vastloopt? Heb je je logbestanden al bekeken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Al een safe-boot geprobeerd? (Daarna normaal opstarten) Ik heb weleens iets soortgelijks gehad met een Power Mac G5, te gelijkertijd gingen als je hem zo liet staan de fan’s op volle toeren draaien (leek wel een vliegtuig). Bij mij hielp toen de safe-boot.

Bijdrager
    Moriarty

Plaats de oude geheugenmodules weer even en test of het probleem dan opgelost is…

Bijdrager
    Kep

Ik heb een safe boot gedaan: geen resultaat.

Ik heb mijn oude geheugen weer in de computer gedaan: geen resultaat.

Het ligt dus niet aan: geheugen, OSX, Harde schijf.

Kan ik hier uit opmaken dat dit probleem door het moederboard komt? En zo ja, is dit nog te verhelpen, en wat zou dit kosten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat zegt de (uitgebreide) Apple Hardware Test?

Bijdrager
    Kep

De niet (uitgebreide) Apple Hardware Test zegt dat er niks aan de hand is.

De uitgebreide Apple Hardware Test kan ik helaas niet uitvoeren aangezien de macBook al vastgelopen is voordat hij de test kan afronden.

Is het een oplossing om de macBook geheel open te schroeven en schoon te maken?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Schoonmaken (met name de fan’s) kan nodig zijn als de Mac erg heet wordt. Is dat niet het geval dan zal het waarschijnlijk weinig uitmaken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.