4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MacRolly

MacBook loopt vast tijdens update

HELP!!

Ik heb gisteravond mijn MacBook Pro aan de update gezet, na half uur was hij nog bezig dus dacht ik “ach het duurt alleen maar wat langer ik ga toch maar slapen.

Vanochtend is hij nog steeds precies op de zelfde punt als gisteravond!! WAT NU????

MacBook Pro 2017 15” i7 processor met touch bar, ik had al Mojave erop.

please help, heb het hard nodig voor werk.

bij voorbaat dank.

Bijdrager
    MacRolly

sorry deze topic is dubbel, maar ik weet niet hoe ik het moet verwijderen :-/

Bijdrager
    nnsa

Ben bang, foute boel. Heb je een TimeMachine backup ?

Je kunt een paar zaken proberen:

Opstarten in Veiligemodus (Shifttoets indrukken na opstarten en loslaten wanneer Apple logo verschijnt).

Dan opstarten in Recovery-modus (cmd+option+R toets ingedrukt houden) en scherm volgen.

Dan eerst maar eens de hardeschijf controleren en bij fouten proberen te repareren met schijfhulpprogramma.

Dan Systeem opnieuw installeren.

Laat maar eens weten hoe dit verloopt.

Daarna volgt een nieuwe installatie als niets helpt.

Cruciaal is het hebben van een backup.

Bijdrager
    MacRolly

Dank je wel nnsa,

het leek inderdaad op een mega foute boel, maar geen idee hoe ik het gedaan heb, maar na 3 uur heb ik het voor elkaar gekregen.

dit heb ik gedaan:

jouw tip: hardeschijf controleren en bij fouten proberen te repareren met schijfhulpprogramma. Geen fouten…

na 2 uur was er klaar mee.

Mojave gedownload (via andere mac) op een usb stick.

daarna via disk manager een soort van “back up” op de usb stick gedaan samen met Mojave. Ik heb écht geen idee meer hoe, het was een optie in disk manager (kijk naar de afbeelding, zo zag het eruit)…

Toen dacht ik, dan maar alles opnieuw installeren en alles kwijt (geen back up)…

Daarna in disk manager opdracht gegeven om osx opnieuw te installeren via usb stick.

hele osx Mojave werdt opnieuw geïnstalleerd en ik was er van overtuigd dat ik alles kwijt was geraakt, maar op het moment dat het install proces klaar was….

voilá, alles stond er nog op en zelfs met de nieuwe update… 💃🕺👯‍♀️👯‍♂️🕺

jij bedankt voor de tips!!

gr.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.