8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MacRolly

MacBook loopt vast tijdens update

HELP!!

Ik heb gisteravond mijn MacBook Pro aan de update gezet, na half uur was hij nog bezig dus dacht ik “ach het duurt alleen maar wat langer ik ga toch maar slapen.

Vanochtend is hij nog steeds precies op de zelfde punt als gisteravond!! WAT NU????

MacBook Pro 2017 15” i7 processor met touch bar, ik had al Mojave erop.

please help, heb het hard nodig voor werk.

bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Moriarty

Eerst maar even geforceerd uitzetten (aan-uit toets ingedrukt houden tot de machine uit valt).

Vervolgens opnieuw opstarten en kijken of hij dan wel weer door loopt en eventueel de update opnieuw uitvoeren als deze niet doorgevoerd is.

Bijdrager
    MacRolly

dank je Moriarty, heb ik het al gedaan maar er gebeurt niets.

Bijdrager
    Moriarty

Blijft hij hangen in datzelfde scherm?

Opstarten met de ALT-toets ingedrukt – krijg je dan je Macintosh HD en een recovery schijf te zien of komt hij daar al niet?

Wellicht kun je de PRAM nog even resetten (CMD + Option(alt) + P + R) tijdens het opstarten

En anders kan een SMC reset ook nog wel eens helpen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Bijdrager
    Rick

NVRAM bedoel je

Bijdrager
    MacRolly

yeeeeaaaahhhh het is opgelost.

Ik had per ongeluk 2x deze topic aangemaakt en bij de andere heb ik een soort van uitleg met wat ik gedaan heb https://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-loopt-vast-tijdens-update/#post-3221880

jullie thx voor alle hulp!

Bijdrager
    MrBelloNLD

oftewel bootable installer gemaakt op usb stick of externe hatddisk van de 10.14.1

macOS Mojave installatie USB stick maken

Bijdrager
    MacRolly

nou ja, zoiets dus ja hahaha

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.