6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hijblogt

Macbook loopt vast na plaatsen SSD en RAM

Vandaag heb ik een SSD schijf in men Macbook 13 vroeg 2011 gezet en de Ram van 4 naar 8 Gb ge-upgrade. Alles werkt naar behoren. Alles gaat sneller. Geen foutmeldingen oid. Behalve wanneer ik mijn macbook dichtklap en daarna weer open ik heel kort wat kan doen, maar vrij snel loopt de machine vast en verschijnt er een strandbal. Verder gebeurd er niks. Wanneer ik dan 5 seconden uitknop indruk en opnieuw opstart loopt alles weer prima.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Bijdrager
    johnkeates

Ik denk dat ik het weet: je hebt een wijziging gemaakt en die wijziging veroorzaakt je problemen. (Duh)

Bijdrager
    hijblogt

Heb je ook inhoudelijk een idee van wat precies zodat ik het kan oplossen John?

Bijdrager
    Nikita

Ofwel het geheugen is defect, of de SSD.

Het komt wel vaker voor dat een SSD niet lekker reageert op stand-by standen. De SSD wil dan niet ‘wakker’ worden waardoor het hele systeem hangt.

Om welke SSD en geheugenmodules gaat het?

Bijdrager
    hijblogt
    Bijdrager
    hijblogt

@Johnkeates had jij nog meer idee├źn? lijkt een probleem te zijn van meer mensen http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-air-blijft-in-sluimerstand ik ben vergeten te melden dat ik ook Lion er op heb gezet. Dat lijkt eerder nu het probleem.

@Nikita thanks voor het meedenken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.