2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    dragondcelet

MacBook loopt vast bij opstarten bn foutmelding clean install

Hallo iedereen,

Ik heb een MacBook pro 13″ mid 2012 hij wekte nog redelijk goed maar sinds gisteren loop hij vast bij het opstarten. Als ik hen aanzet krijg ik eert voor 3 seconden het Apple logo te zijn waarna ik meteen op het inlog scherm uitkom. Na het inloggen op men gebruiker krijg ik het grijze laadbakje te zien in het begin gaat het snel maar na de helft erg traag waarna het op het einde gewoon vastloopt en na 10 min schakelt hij zichzelf uit. Ik heb al geprobeerd om in veilige modus op te starten maar ook dat heeft geen effect. Ik las op internet dat ik best een clean install van os x doe maar ook dat wil niet werken draag krijg ik de foutmelding: Er heeft zich en fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voer dit programma opnieuw uit.

Ik weet niet of het iets uitmaakt maar ik heb zelf een ssd toegevoegd in plaats van de cd lezer en heb via teminal eigenhandig een fusie drive gemaakt.

Ik ben niet van plan om me blauw te betalen om hem te laten herstellen dus hoopvol dat ik hier een antwoord kan vinden.

Alvast bedankt

Yannick

Bijdrager
    csteelooper

Heb je vóór de clean install je harde schijf hélemaal leeg gehad? Dat wil zeggen: álle partities weg (evt. buiten de Recovery partition) en opnieuw ingedeeld? Het is in jouw geval belangrijk dat het systeem denkt dat er een nieuwe schijf is geplaatst. Als je de mogelijkheid hebt, gebruik dan een extern medium (USB-stick) om je systeem te starten en wis de GEHELE schijf; daarna herinstallatie uitvoeren. Na installatie níet direct je gegevens overzetten en bij het aanmaken van je eerste account níet je gangbare gebruikersnaam gebruiken. Dan ook níet aanmelden bij wat voor online dienst van Apple dan ook. Op die manier houd je alles zo kaal mogelijk. Dan ga je daarna kijken in hoeverre een sessie dan normaal verloopt. Als alles naar wens is, zet je vervolgens met de Migratie-assistent je oude gegevens terug vanuit (bijvoorbeeld) een backup.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.