One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » macbook logt niet in

macbook logt niet in

Profielfoto van Pieter

Pieter op 20 september 2017 #

Hallo allemaal, een dringende vraag: mijn macbook heeft opeens problemen, hij logt niet meer in. Geeft het inlogscherm vul goede kenwoord in, wordt geaccepteerd (schuddeld niet) maar gaat vervolgens via wit scherm weer naar inlogscherm. Op save modus ook hetzelfde verhaal . Met gast geprobeert doet hij wel prima maar in de inlogwoede gastinlog weggehaalt ,kom er nu helemaal niet meer in. graag advies

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 20 september 2017 #

Misschien vind je in dit topic meer relevante info:

https://www.onemorething.nl/community/topic/kan-niet-meer-in-mijn-mac-2/

Profielfoto van Danny van Bakel

Danny van Bakel op 21 september 2017 #

Capslock?

Profielfoto van tarmac58

tarmac58 op 21 september 2017 #

Capslock: lijkt me niet, hij schuddeld immers niet bij het invoeren van het goede kenwoord!

Profielfoto van Tegenwind

Tegenwind op 22 september 2017 #

Raar, ik heb in het Snow Leopard tijdperk wel eens dit soort dingen meegemaakt, maar dan was het een loginwindow probleem wat zich oploste door de computer hard uit te zetten (herstart en zet uit resulteerden ook in zonder actie terug naar loginvenster).
Je zegt dat je de computer al een keer in safe mode hebt gestart, dus lijkt me dan niet dat dit een soortgelijk issue is.

Wat je zou kunnen proberen is opstarten naar de Recovery-partitie en daar je wachtwoord aanpassen. Mocht dit niet werken kun je m.b.v. de recovery-partitie ook een herinstallatie doen van MacOS. Klinkt spannend, maar tenzij je eerst met schijfhulpprogramma de schijf expliciet wist, blijven alle accounts, instellingen en data gewoon behouden.

Je kunt opstarten naar Recovery door CMD+R ingedrukt te houden net na het horen van de “chime” als je de computer net aanzet.
Mocht op je computer nou toevallig een firmware password zijn ingesteld moet je eerst opstarten met ALT ingedrukt, dan ontgrendelen met het wachtwoord en kun je hierna alsnog CMD+R indrukken om naar recovery te gaan.

Profielfoto van Pieter

Pieter op 22 september 2017 #

Dank je tegenwind maar uit diagnose blijkt dat de hd defect is en (schaamrood) geen backup (toch nooit nodig).
Weer wat geleerd.

Over dit topic

Gestart op 20 september 2017 door Pieter

Laatste reactie door Pieter

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?