9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jvdnls

Macbook lader lampje blijft groen

De batterij van mijn Macbook 13″ white Uni 2010 wordt nog nauwelijks geladen.
    Het lampje op de magsafe aansluiting blijft constant groen als ik de lader aansluit.
    In het systeemoverzicht bij ‘voeding’ wordt bij ‘ladingsinformatie’ aangegeven dat er niet wordt geladen.
    Wel loopt het percentage van de batterij in de taakbalk bovenaan het scherm, heel erg langzaam op. Veel langzamer dat bij normaal laden.

De batterij-informatie geeft aan dat er 872 laadcycli zijn geweest, wat op zich dus nog geheel niet veel is.
    Daarnaast geeft de batterij-informatie ook aan dat de batterij nog geheel gezond is en nog lang niet aan vervanging toe is.

Ik heb diverse malen een SMC reset gedaan door Shift-Control-Option en de bootknop gelijktijdig in te drukken en weer los te laten.
    De batterij zelfs verwijderd gehad en een SMC reset gedaan door de boot schakelaar 10 sec ingedrukt te houden.

Het blijft een heerlijk apparaat en ik zou hem graag weer normaal zien laden.

Iemand een idee??

Bijdrager
    madcat

Een keer helemaal drainen totdat de macbook uitvalt, dan in 1 ruk opladen voor 8 uur lang en dan nog eens drainen en opladen.
    Dit zorgt erviir dat het nulpunt weer wordt bepaald.

Bijdrager
    fixar
    jvdnls op 27 april 2015

De batterij van mijn Macbook 13″ white Uni 2010 wordt nog nauwelijks geladen.

De batterij-informatie geeft aan dat er 872 laadcycli zijn geweest, wat op zich dus nog geheel niet veel is.
    Daarnaast geeft de batterij-informatie ook aan dat de batterij nog geheel gezond is en nog lang niet aan vervanging toe is.

Iemand een idee??

Het is niet ongebruikelijk dat een accu van zo’n 5 jaar oud inmiddels zijn beste tijd achter zich heeft.
    872 laadcycli is een al aanzienlijke hoeveelheid, ik lees hier wel eens van mensen die vinden dat een accu 1000 cycli moet kunnen meegaan, maar heb daarvoor nooit harde beloftes of toezeggingen van Apple gezien. Meestal begint de rek er na zo’n 700 cycli wel wat uit te raken.

Ik heb nog nooit gelezen dat computer meldt dat de batterij ‘nog lang niet aan vervanging toe is’. Meestal meldt de computer dat de status ‘normaal’ is, en hangt daar verder geen ander waarde oordeel aan.

Een accu is een verbruiksartikel, net als inkt in een pen of de banden van een auto. Er komt een punt dat ze niet goed genoeg meer zijn. Gelukkig zijn deze batterijen te vervangen.

Een nieuwe accu zal waarschijnlijk een prima oplossing kunnen zijn als de truc van madcat geen afdoende verbetering brengt.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    Mich

Heb met mijn macbook pro uit 2009 toen ook wel 1000cylcli gehaald. Maar daarna was de batterij wel zo goed als dood. Dus het is niet onwaarschijnlijk dat dit bij jou ook is.

Eens opnieuw kalibreren. En als dit niet helpt, batterij vervangen.

Bijdrager
    The Jesus

Die accu is gewoon op. Na 5 jaar is het wel over. Aantal cycli zegt niet zoveel, wel hoe de macbook gebruikt is.
    Bijna 900 cycli is best veel. Een vervangingsaccu kopen dan maar.
    Mocht je er nog een poos gebruik van willen maken google dan op een originele voor een redelijke prijs.
    Imitatie zijn vaak waardeloos (ervaring).

Bijdrager
    jvdnls

Ok duidelijk, betekend overigens ook dat de software die de status van de batterij aangeeft waaronder de ingebouwde status indicatie maar ook ‘battery health’ waardeloos is.

Bijdrager
    jvdnls

Magsafe DC Board is vervangen en voila. Batterij laad weer als de beste.

Bijdrager
    fixar

Kijk eens aan! Dat is leuk om te horen. Heb je nu ook weer een beetje batterijduur?

Bijdrager
    jvdnls

Volgens ‘Battery Health” zo’n 4 uur maar dat is nog niet uitgeprobeerd.
    Ik ben dus benieuwd

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.