10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jeneverstoker

Macbook: laag volume op externe luidsprekers

Kort geleden heb ik mijn iBook g3 vervangen door een MacBook. Hoewel dat een enorme stap vooruit is, geldt dat niet voor het volume dat de Macbook levert aan mijn externe speakertjes. Met de iBook was veel meer geluid te produceren via die dingen (een stel oude Trust multimedia speakers). Ook toen moest ik de volumeknop een aardig eind open draaien. Maar bij de MacBook is het volume uit de externe speakers minder dan het volume van de ingebouwde speakers (en dus veel zachter dan bij de iBook). Nu had ik toch alhet plan om de oude grijze dingen te vervangen door iets mooiers in de vorm van een setje JBL duet speakers. Nu vraag ik me af of ik mag verwachten dat die -in combinatie met de MacBook- wel een redelijk volume produceren?
    Wellicht overbodig, maar het geluidsniveau van de MacBook staat ingesteld op maximaal volume.

Bijdrager
    macpro

Even een hele flauwe, maar als het in dit geval soms gaat over muziek via iTunes, houd er dan rekening mee dat er twee volume regelingen zijn: 1 voor iTunes en 1 voor de Mac in het algemeen.
    Staan ze allebei op het hoogste volume?

Bijdrager
    apenstaartje

ook nog een leuke: het geluidsniveau is apart instelbaar voor interne speakers en externe speakers (zelfs de mute stand wordt onthouden).
    Dus misschien moet je ‘em gewoon harder zetten wanneer je de externe speakers aan hebt gesloten.

Ik heb zelf de Z10 van Logitech, die zijn erg hard al wanneer ik het volume op 10% heb staan. En gelukkig onthoud het systeem het volume level voor deze boxen, anders zou ik iedereen op het werk omver blazen:D

Bijdrager
    Raoul Duke

ik heb ongeveer t zelfde probleem met mjn iMac en externe boxen. Ik moet altijd opnieuw het geluidsuitvoer aanpassen als ik de iMac opstart, want hij past zich altjd weer aan naar z’n oude niveau
    Knap vervelend….

Bijdrager
    Raoul Duke

Is het al opgelost Jeneverstoker?? Zou het wel willen weten aangezien ik een soortgelijk probleem heb…

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”apenstaartje”

ook nog een leuke: het geluidsniveau is apart instelbaar voor interne speakers en externe speakers (zelfs de mute stand wordt onthouden).
    Dus misschien moet je ‘em gewoon harder zetten wanneer je de externe speakers aan hebt gesloten.

Mijn dank voor alle reacties op mijn vraag. Omdat ik momenteel midden de aanloop zit van een verhuizing (maandag staat de verhuiswagen voor de deur) ben ik niet heel snel geweest met het uitproberen van de verschillende suggesties.
    Uiteindelijk bleek de suggestie van apenstaartje helemaal raak. Bij het aankoppelen van externe speakers stond het geluid in systeemvoorkeuren *niet* op maximaal vermogen zoals bij de interne speakers wel het geval is. Problem solved dus…

Hans:D

Bijdrager
    Raoul Duke
    ”jeneverstoker”
    ”apenstaartje”

Mijn dank voor alle reacties op mijn vraag. Omdat ik momenteel midden de aanloop zit van een verhuizing (maandag staat de verhuiswagen voor de deur) ben ik niet heel snel geweest met het uitproberen van de verschillende suggesties.
    Uiteindelijk bleek de suggestie van apenstaartje helemaal raak. Bij het aankoppelen van externe speakers stond het geluid in systeemvoorkeuren *niet* op maximaal vermogen zoals bij de interne speakers wel het geval is. Problem solved dus…

Hans:D

Als je hem terug opstart, blijft je Mac dan jouw voorkeur onthouden (maximale stand dus)? Want bij mijn iMac gaat hij steeds terug naar zo’n 40% terwijl ik het op 90% moet zetten telkens om iets uit mijn boxen te krijgen
    Hopelijk kan je mijn vraag beantwoorden en heb je het niet druk met de verhuis

Grtz RD

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Raoul

Als je hem terug opstart, blijft je Mac dan jouw voorkeur onthouden (maximale stand dus)? Want bij mijn iMac gaat hij steeds terug naar zo’n 40% terwijl ik het op 90% moet zetten telkens om iets uit mijn boxen te krijgen

Na een dagje klussen heb ik het even geprobeerd. Ook mijn MacBook onthoud de instelling niet. Bij iedere nieuwe opstart staat n systeemvoorkeuren het volume ivan externe speakers op ca. 50%.
    Ook al zijn de speakers aangesloten, toch komt de opstartboing uit de interne speakers (anders dan bij de iBook. Die gebruikte wel gelijk de externe speakers). Als ik de externe speakers afkoppel en later ,tijdens de zelfde sessie, weer aansluit dan staat het volume wel op de ingestelde waarde. Kennelijk vergeet de mac die instelling zodra die word uitgezet…

Hans

Bijdrager
    apenstaartje

bij mij blijven ze wel staan, geen idee wat ik anders doe.

MacBook Pro 17″, laatste versies van alles.

Bijdrager
    Raoul Duke
    ”jeneverstoker”
    ”Raoul

Na een dagje klussen heb ik het even geprobeerd. Ook mijn MacBook onthoud de instelling niet. Bij iedere nieuwe opstart staat n systeemvoorkeuren het volume ivan externe speakers op ca. 50%.
    Ook al zijn de speakers aangesloten, toch komt de opstartboing uit de interne speakers (anders dan bij de iBook. Die gebruikte wel gelijk de externe speakers). Als ik de externe speakers afkoppel en later ,tijdens de zelfde sessie, weer aansluit dan staat het volume wel op de ingestelde waarde. Kennelijk vergeet de mac die instelling zodra die word uitgezet…

Hans

Dit is toch heel bizar, zou toch niet mogen! nu goed, het is niet zo’n grote moeite om het altijd te wijzigen maar toch. De beste mensen werken aan een Mac en ze vergeten zoiets te implementeren in ’t systeem? Toch raar ze; voorlopig sluimer ik hem altijd (dan onthoudt hij de instelling wel dacht ik)
    Bedankt Hans; klus nog goed :wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.