7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    pindapoep1

MacBook laadt niet meer op

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 13 inch MacBook. Helaas laadt deze niet meer op. Tijdens de vakantie is de 60W adapter van de macbook kapot gebeten door mijn hondje. Sindsdien laadt ik mn macbook op met de 85W adapter van de MacBook Pro van mijn zusje.

Ik heb op het forum al gekeken naar oplossing maar kom er niet meer uit.

Het probleem doet zich voor sinds 2 dagen, dus het kan niet komen door een bepaalde chemische reactie in de batterij(zie ander topic), ook kan het niet komen door de verkeerde adapter(volgens een ander topic op dit forum). kan iemand mij WEL helpen?

alvast bedankt

Bijdrager
    LighScan

Die adapter kan ik overigens bevestigen: ik gebruik al enkele maanden een 85 watt en dat levert geen enkel probleem op.

Beetje uit nieuwsgierigheid.. Hoe gaat het met het hondje?:cool:

Heeft de MacBook een schok gekregen van de kapotte 60Watt adapter?

Bijdrager
    pindapoep1

De adapter was niet aangesloten aan de macbook, dus met het hondje gaat het goed en de macbook
    Kan ook geen schok hebben gehad. Alleen de 60w adapter deed het niet meer, en dus gebruikte ik sindsdien de 85 w adapter, maar nu laadt hij niet meer op.

Bijdrager
    Oppie

Ben je dan de SMC-reset niet tegengekomen?

Bijdrager
    pindapoep1

Nee?!

Bijdrager
    LighScan

Een SMC-reset kan wel verstandig zijn (kan in elk geval geen kwaad hoor)

Opmerking: Draagbare computers met een batterij die u niet zelf dient te verwijderen zijn onder andere de MacBook Pro (begin 2009) en hoger, alle modellen van MacBook Air en de MacBook (eind 2009).
    Schakel de computer uit.
    Sluit de MagSafe-lichtnetadapter aan op een voedingsbron en op de Mac als dit nog niet is gebeurd.
    Druk op het ingebouwde toetsenbord tegelijk op de toetsen Shift-Control-Option (links) en de aan/uit-knop.
    Laat alle toetsen en de aan/uit-knop tegelijk los.
    Druk op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen. Opmerking: de LED van de MagSafe-lichtnetadapter verandert niet van status of wordt tijdelijk uitgeschakeld wanneer u de SMC opnieuw instelt.

Bijdrager
    Oppie
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.