30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    timsteenbergen

MacBook laad niet meer op

Hoi,

Mijn MacBook van mid 2010 laat van de één op andere dag niet meer op. Ik dacht dat het aan de oplader lag dus heb ik een nieuwe oplader gekocht. Als ik de nieuwe zowel de oude oplader in de aansluiting van mijn MacBook doe, gaan de ledjes gelijk op licht groen. Je ziet hem bijna niet branden maar als je met je hand voor het licht gaat kun je hem een beetje zien opladen. Ik krijg de laptop ook niet meer aan want de batterij is helemaal leeg. Heeft iemand een oplossing voor het probleem?

Bedankt

Tim Steenbergen

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Heb je een goed stopcontact? met genoeg volt?

Bijdrager
    timsteenbergen

Haha grappig naut… Ik zal het de volgende keer wat aardiger vragen! Ik dacht wel dat er genoeg volt in zat eigenlijk ja…

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Maakt niet uit:) oke, dan weet ik het niet:P

Bijdrager
    timsteenbergen

Geheh maar het is eigenlijk niet grappig want het is een leenlaptop van school, en ik heb een overeenkomst ondertekend waar in staat dat alles wat kapot gaat op eigen kosten vervangen moet worden… Heb zelf een MacBook van 2009 dus als ik die maandag weer ophaal dan maakt het topic ook niet meer uit maar het moet wel even gefixt worden want er staan ook allemaal dingen op die de ICT niet hoeft te zien…

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Best toevallig, wij hebben op school ook leenlaptops:P

Bijdrager
    stavos

Download de app coconutBattery eens en maak eens een screenshot van het resultaat als je die app opent.

Ter info: deze app geeft een analyse van de gezondheid van je batterij. En dat geeft misschien een verklaring waarom de batterij niet meer wilt opladen.

Bijdrager
    timsteenbergen

Mijn laptop is helemaal leeg… En het gaat denk ik eerder ergens bij dat ding waar de oplader aan mort want ik heb ook vanmiddag al een nieuwe magsafe gekocht en dat mocht ook niet baten

Bijdrager
    timsteenbergen

@Nautdeapplefan welke school zit je dan?

Bijdrager
    stavos

Dus met de oplader aangesloten kun je de MacBook ook niet opstarten? De batterij hoeft namelijk niet perse stroom te bevatten om je Mac op te starten als de oplader aangesloten is..

Bijdrager
    timsteenbergen

Nee, zoals ik eerder zei ik heb dus vanmiddag een nieuwe oplader gekocht en als ik die in me laptop doe dan gaat dat ledje van de oplader een klein beetje branden. Je ziet het eigenlijk niet maar als je je hand voor het licht houdt dan kun je zien dat die een klein beetje brandt. Dus het ligt in ieder geval niet aan me oplader of het moet heel toevallig zijn dat die nieuwe oplader ook kapot is.

Bijdrager
    Nickozzz

Als je macbook inderdaad niet meer opstart zelfs met aangesloten magsafe is de kans aanwezig dat de laptop kapot is.
    Hij hoeft namelijk geen batterij te hebben om aan te gaan wanneer deze is aangesloten op netstroom.
    Echter als het ledje wel brand werkt er dus nog wel iets in de laptop zou je denken.
    het kan ook het knopje wat de macbook aan doet zijn, die geen goed contact meer maakt.
    dan zou je hem eigenlijk moeten starten via het moederbord, maar dan moet je hem wel open maken enzo, dus niet heel voordelig.

dit probleem is opeens ontsaan, of na een bepaalde handeling? of update?

Bijdrager
    timsteenbergen

En het kan niet iets zijn bij de oplader plugin? Het is eigenlijk langzaam gekomen. Heb normaal een MacBook van 2009 maar die had wat kuurtjes dus die heb ik naar de ICT gebracht en heb ik deze MacBook van mid 2010 meegekregen. De eerste weken niks aan het handje, tot vorige week maandag toen moest ik al beetje draaien aan de oplader enzo en toen deed hij het ook wel weer. Tot zondag toen deed hij niks meer maar had het niet door. En s avonds wou ik op me laptop en toen kwam ik er dus achter dat hij het niet meer deed. Dus ik heb vandaag een nieuwe magsafe gekocht in Hoogeveen en heb die eraan geplugd maar dat mocht ook niet baten. Dus ja eigenlijk is het zo in eens ontstaan

Bijdrager
    stavos

Ook als het aan de “oplader plugin” ligt, zit het dus in je MacBook. En aangezien het een leenapparaat is, zou ik er zelf maar niet aan gaan prutsen.

Bijdrager
    Nickozzz

op het moment dat het oplaad ledje brand moet je hem aan proberen te zetten, als het dan niet lukt dan denk ik niet dat het ligt aan de oplader plugin.
    als het lampje brandt geeft dat namelijk aan dat het verbinding maakt met het moederbord.
    als de computer dan vervolgens niet opstart kan het moederbord zelf kapot zijn.
    maar de mogelijk heden zijn vrij breed qua defecten.

en het jammere is dat elektronica nou eenmaal gewoon opeens kapot kan gaan.

Bijdrager
    timsteenbergen

Helpt ook niet. Maar toch bedankt voor je hulp!
    Maar dat moederbord kan toch nooit zo snel kapot gaan, vind dat wel een beetje vroeg… Ik heb online gekeken daar staat dat deze leenlaptop van mid 2010 is maar de ICT zei dat ze hem net uit de doos hebben gehaald…
    De ICT zal blij met me zijn

Bijdrager
    Nickozzz

wel raar dat jij daar voor terecht gesteld word vind ik, als het een hardware matig defect is kan jij er toch niks aan doen? verder onderzoek zou naar mijn mening alleen gaan mocht je reserve onderdelen hebben om te testen wat het probleem veroorzaakt.

een voor een onderdelen eruit halen, verwisselen en proberen te booten, maar dat is iets voor de apr of ict afdeling.

als zij hem echt net uit de doos hebben gehaald is het wel erg vroeg inderdaad, dan moeten zij er ook nog garantie op hebben dus dan is het al helemaal raar als ze jou voor de kosten op laten draaien.

Succes!

Bijdrager
    Magnek

Ik heb hetzelfde gehad, en de reactie bij de apr was dat dan waarschijnlijk het moederboard vervangen zou moeten worden. Nogal een behoorlijke kostenpost.
    Heb toen bij ifixit een Magsafe DC-in Board gekocht en volgens deze guide ingebouwd: http://www.ifixit.com/Guide/Installing-MacBook-Pro-15-Inch-Unibody-Mid-2009-MagSafe-DC-In-Board/1732/1

En dat hielp. Maar het was natuurlijk wel even een gok dat het inderdaad dit zou zijn…

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik zeg liever niet de school, maar wel onderin drenthe:P

Bijdrager
    Nautdeapplefan

In iedergeval: de ICT zou er niet blij mee zijn:P

Bijdrager
    nebilem

Daar kan je toch niks aan doen? Ze zouden echt niks moeten zeggen hoor dat zou raar zijn.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

@nebilem Ik ken de ICT waar hij het over heeft:P

Bijdrager
    SunKeeper

\”de ICT\” moet ook zonder problemen kunnen zien of het probleem door valschade is ontstaan, of niet.

Anders zijn het prutsers, want als er één materiaal is waarbij dat simpel gaat, is het aluminium. Via software kun je je moederbord namelijk niet slopen.

Bijdrager
    Afroman

Wat bekijk je het weer heerlijk zwart op wit Sunkeeper.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Anders zijn het prutsers

Het zijn best prutsers:P

Bijdrager
    timsteenbergen

@nautdeappelfan ik zit op Zuideinde jij toevallig ook?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

@timsteenbergen Ja ik ook:P ik ben nog nooit bij de ict geweest. (ik heb nooit wat met mijn Macbook) en je kan natuurlijk die iPad winnen als je niets met je laptop hebt gehad:P

Bijdrager
    timsteenbergen

Overigens ik heb me laptop vanmorgen weer aan gekregen, ik heb de onderkant er is even onderweg geschroefd ik kon er uiteindelijk niks mee dus weer dicht geschroefd. En toen deed ik mijn magsafe erin en toen deed hij het zo in eens weer… Heb er van alles weer mee gedaan. Toen wou ik mijn laptop verplaatsen naar boven maar toen stootte ik met de zijkant van mijn MacBook licht tegen de trap leuning aan, en viel uit en kan hem nu weer niet aan krijgen. Kunnen jullie hier wat mee?

Over de ICT … Ik ben een bekende daarzo jammer genoeg omdat ik er regelmatig kom vanwege me laptop… Maar jullie hebben gelijk ik kan er niks aan doen punt. Als het nou iets in de software was oke maar dat is het geval ook niet

Bijdrager
    timsteenbergen

@nautdeapplefan ja klopt, ik kom er te vaak dus die iPad voor mij wordt um niet, heb er trouwens ook al 1… Weet je de ICT is zo erg, een medeleerling heeft zijn MacBook paar maanden geleden ook heen gebracht, en die zijn ze kwijt, hoe vind je die?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Misschien zit er iets niet goed vast in je Mac, maar had je hem open staan of niet? (open laten staan tijdens lopen mag eigenlijk niet) *school regels*

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.