6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    aukem

Macbook batterij problemen

Beste OMT’ers,

Ik heb een lastig probleem waar ik al langere tijd mee zit.

Mijn MacBook (mid2009) is alleen te gebruiken wanneer ik deze aansluit aan de macsafe.
    Wanneer ik de macsafe uit mijn macbook haal, gaat de macbook uit als een harde return als ie uitvalt. (hetzelfde als stroomkabel uit iMac halen)

Ik heb gekeken of het mijn batterij is die kapot is, maar na meedere andere batterijen te hebben geprobeerd kom ik tot de conclusie dat:

De stroomvoorziening afgesloten is richting mijn batterij naar mijn macbook zelf als het ware. Wanneer aangesloten aan de macsafe laad de batterij ook niet op.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik kan er niks over vinden op youtube en internet (niet een veelvoorkomend probleem)

Is er iets hoe ik dit zelf op kan lossen?

A. Manderfeld

Bijdrager
    aukem

*magsafe

Bijdrager
    TBITW

Klinkt alsof je batterij kapot is, hoe weet je dat dat niet het geval is?

Bijdrager
    aukem

Een paar collega’s hebben zelfde moment als mij aangeschaft. Ik heb hun accu’s geprobeerd. Werkte niet, en in hun macbook deden ze het wel: dus conclusie: aansluiting van accu’s naar mac zelf is kapot en andersom + aansluiting van batterij naar magsafe is kaduuk

Bijdrager
    Chorro

Ik vrees dat dat een vrij directe aansluiting heeft op je logicboard en dat je die dan dient te vervangen om het probleem op te lossen. Kosten daarvan zijn niet zo grappig, houd rekening met 300-400 euro.

Bijdrager
    aukem

Ow, ja dat is echt te veel geld om uit te besteden aan zo’n ‘oude’ macbook. Toch bedankt voor je reactie! Ik gebruik hem niet zoveel meer als vroeger als in het portable gebruiken. Toch bedankt, ik hoop als ik aan studie begin een macbook pro te kopen:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.