11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    lisetjeh

Macbook kopen in NY, adres achterlaten?

Hallo,

Ik ga eind februari naar NY en ik ga de kans wagen om een Macbook te kopen daar en door de douane te komen.
    Nu vertelde een vriendin van mij dat als je bijvoorbeeld bij de Apple Store een Macbook wilt kopen, je je adres moet geven.. Weet iemand daar iets meer over? Kan je dan gewoon je hoteladres opgeven of je thuis adres. Ik kan er nergens iets over vinden, de meeste topics gaan over de douane of zijn al 5 jaar oud.
    Ik zou het graag willen weten!
    Alvast bedankt:)

Bijdrager
    Brombeer

Dan koop je het ding toch ergens anders?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Apple vraagt of ze de factuur (waar je gegevens eventueel opstaan) zullen printen of per mail zullen versturen.

Bijdrager
    mymac

Mij is nog nooit om een adres gevraagd… De factuur inderdaad laten mailen. Het risico zit hem vooral in de doos. Als je dat niet boeiend vindt, zou ik die sowieso achterlaten. Anders de gok wagen en hard doorlopen bij de douane:lol:

Bijdrager
    Haike

Doos in een doos doen en met de post naar huis sturen? Ziet niemand wat erin zit of wat voor een doos het nu is, en heb je ook bij thuiskomst de originele doos ook nog. Alles weer compleet. Al onze imac’s op het werk worden in de originele doos geleverd, maar zitten weer op hun beurt in een kartonnen doos zonder opdruk, om te voorkomen dat nieuwsgierige ogen volgen waar die mooie imac’s worden afgeleverd.

Bijdrager
    hatolex

Even ter info, dozen van dat formaat worden gescand door de douane, zien ze precies wat er in zit.

En alle andere trucs om de douane te misleiden zijn allemaal al zo oud als de weg naar kralingen.

Dus die truc van de macbook in een oude tas, vergeet het.

Deze truc werd al in de jaren 60 toegepast met foto/film camera’s.

Oude bestanden er op: vergeet het.

Krassen op de onderkant: al 1000 keer geprobeerd.

Echt je bedenkt geen nieuwe trucjes meer.

Hatolex (ex douane)

Bijdrager
    Haike
    hatolex op 08 februari 2012

Even ter info, dozen van dat formaat worden gescand door de douane, zien ze precies wat er in zit.

Maar er zit dus niks in, behalve wat piepschuim steunstukken e.d. Kun je als douane moeilijk zeggen dat die doos niet door mag lijkt me zo…

Bijdrager
    hatolex

Echt je zou eens na moeten denken, is het niet een heel erg ietsepietse raar om een lege doos uit amerika naar nederland te versturen.

BTW hoe kom je aan een lege apple verpakking.

Ik denk dat er heel veel bellen gaan rinkelen, want ook deze truc is al duizenden keren geprobeerd.:sarcastic:

hatolex

Bijdrager
    Haike

Tuurlijk is dat raar…. maar er is niks illegaals aan, lijkt me zo.. en daar gaat het om.

Ik kom nergens aan, maar de TS wil in NY een mac kopen, die krijgt-ie in een bijbehorende doos.. Mac eruit; doos versturen, dus zo moeilijk is het dan niet om aan een lege Apple verpakking te komen…

Bijdrager
    lisetjeh

Mij gaat het niet om de doos, die pleur ik gewoon weg daar.
    Ik zie wel of ik langs de douane kom of niet, het is op hoop van zegen.

Mij ging het inderdaad om wat voor adres ik oid moest achterlaten, maar als dat ook mijn email kan zijn, is dat prima. Bedankt iig!

Bijdrager
    hatolex

Ik ga het hier niet uitleggen, maar echt die truc is al zo vaak toegepast, daar trapt niemand bij de douane meer in. Deze truc werd al 40 jaar geleden toegepast met fofocamera’s uit bv Japan.

Op de doos staat tegenwoordig een afzender, en die naam komt uit je paspoort, ze hoeven dus op schiphol slechts op je te wachten, als jij in amerika opstijgt komen hier de passagiers lijsten binnen bij de douane.

En die lege doos is al lang en breed gesignaleerd, want het blijft vreemd om een lege doos te versturen, of het nu illegaal is of niet. Ook de post wil nl. weten wat er per luchtvracht wordt verstuurd.

Echt het systeem is waterdicht, maar je kunt natuurlijk geen miljoenen pakjes controleren, maar tegenwoordig met die scans wel heeeeel veeeeel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.