27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    bummenawt

Macbook kopen bij bol.com of BCC

Ik sta op het punt om een Macbook pro 15″ te kopen. Volgens de pricewatch is hij bij bij bol.com, BCC en Mediamarkt het goedkoopst.

De Mediamarkt valt voor mij sowieso af omdat de service daar beroerd is. Heeft iemand ervaring met service, garantie, etc van bol.com en BCC? Wat is verstandig?

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Bol.com raad ik zeker aan.

Al verschillende keren contact gehad met hun, zonder al te lang te moeten wachten. Ook steeds vriendelijk en vlot.

Met BCC heb ik dan weer geen ervaring.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik vind de service en algehele bedrijfsvoering van BCC erg oké.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Waar je hem ook koopt, je hebt altijd garantie en service van Apple. Je kan dus bij elke APR of AASP langs voor service en assistentie. M.a.w, koop je MacBook lekker waar deze het goedkoopst is.

Bijdrager
    bummenawt

Bedankt voor de reacties. Verschil tussen bol.com en BCC is nihil zo te zien. Gezien ik vaker bij bol.com heb besteld toch maar voor bol.com gegaan.

Ben benieuwd hoe de 15″ mij zal bevallen. Gelukkig 30 dagen bedenk termijn dus lang genoeg om uit te proberen:-)

Bijdrager
    MacHanker.
    Waffle op 29 maart 2015

Waar je hem ook koopt, je hebt altijd garantie en service van Apple. Je kan dus bij elke APR of AASP langs voor service en assistentie. M.a.w, koop je MacBook lekker waar deze het goedkoopst is.

Dat is niet helemaal correct. Alleen in het eerste jaar garantie kan je aankloppen bij deze servicepunten. Daarna moet je gewoon bij je verkoper zijn en zullen zij niks meer voor je kunnen betekenen. Ik zou hem liever kopen bij Amac, iCentre of Dixons voor de 3 jaar garantie en een aanspreekpunt bij problemen.

Bijdrager
    1984

Ik weet niet of er bij jouw in de buurt een BCC winkel is, hier wel en gunstig gelegen zodat je de auto voor kunt rijden
    indien je problemen ervaart kun je daar ook even binnen lopen.
    [email protected] GoeieDag al schreef ben ik er ook wel tevreden over ,al ben ik er de laatste tijd regelmatig binnengelopen i.v.m. Ziggo/UPC

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

COOLBLUE allerbeste shop waar ik ooit geweest ben ze zijn zo vriendelijk en doen NOOIT moeilijk over retourneren/garantie, geloof me , gewoon coolblue.;)

Bijdrager
    Imade

Probeer als jouw budget het toelaat Apple Care aan te schaffen zodat je 3 jaar lang makkelijk ook telefonisch bij Apple aan kan kloppen.
    Vaak is het telefonisch zo geregeld namelijk en heb al goede ervaringen opgedaan daarmee/

Bijdrager
    SMTR

AppleCare is een doosje “gebakken lucht”. Ik raad zeker niet aan dit te kopen. Er zijn uitzondering te bedenken waarin het handig kan zijn, bv studenten die een jaar in het buitenland gaan studeren, maar voor de gemiddelde Nederlandse consument is AppleCare pure oplichterij.

Geblokkeerd
    Humain
    Helena op 30 maart 2015

COOLBLUE allerbeste shop waar ik ooit geweest ben ze zijn zo vriendelijk en doen NOOIT moeilijk over retourneren/garantie, geloof me , gewoon coolblue.;)

Ik begin die Helena door te krijgen met zijn gespam en onzinreacties.
    Kunnen we zijn profiel niet gewoon algemeen blokkeren op IP niveau?:)

Verder sluit ik me aan bij MacHanker

Bijdrager
    hatolex

Ik sluit me aan bij de eerdere opmerkingen betreffende Helena, meestal slaat het nergens op wat ze schrijft , maar wat CoolBlue betreft heeft ze wel een punt.:)

Bijdrager
    Imade
    SMTR op 30 maart 2015

AppleCare is een doosje “gebakken lucht”. Ik raad zeker niet aan dit te kopen. Er zijn uitzondering te bedenken waarin het handig kan zijn, bv studenten die een jaar in het buitenland gaan studeren, maar voor de gemiddelde Nederlandse consument is AppleCare pure oplichterij.

Hoezo is verlengen van je garantie naar 3 jaar ineens oplichterij?
    Normaal gesproken valt zelfs de accu maar 6 maandjes onder de garantie.

Bijdrager
    Imade
    Humain op 30 maart 2015
    Helena op 30 maart 2015

Ik begin die Helena door te krijgen met zijn gespam en onzinreacties.
    Kunnen we zijn profiel niet gewoon algemeen blokkeren op IP niveau?:)

Verder sluit ik me aan bij MacHanker

Ik moet toegeven dat Coolblue prima service verleend.
    Zij doen echt totaal NIET moeilijk als je iets terug brengt, ze plakken als service zelfs een screenprotector op je iPhone en ondertussen kan je GRATIS een bak koffie/kop thee/watertje pakken.

Bijdrager
    SMTR
    Imade op 30 maart 2015

Hoezo is verlengen van je garantie naar 3 jaar ineens oplichterij?

Omdat een aantal winkels al standaard 3 jaar garantie geven, misschien met wat kleine verschillen in de voorwaarden, maar waarom 349 euro betalen voor iets wat je (voor een groot deel) gratis krijgen kan?

Normaal gesproken valt zelfs de accu maar 6 maandjes onder de garantie.

Onjuist, apple geeft 1 jaar garantie op de batterij van je MacBook. Bovendien bespaar je door AppleCare niet te kopen genoeg geld om de batterij een paar keer te laten vervangen en vervolgens nog geld over te houden….

Bijdrager
    Imade

Je hebt dan ook garantie op alle andere onderdelen zoals het scherm, geheugen etc.
    Daarnaast kan je bij nieuwe macbooks steeds minder onderdelen vervangen.

Bijdrager
    SMTR
    Imade op 30 maart 2015

Je hebt dan ook garantie op alle andere onderdelen zoals het scherm, geheugen etc.

Die garantie krijg je dus gratis bij de hierboven genoemde winkels, waarom dan hiervoor €349 betalen bij Apple?

Als je je beroept op je garantie hoef je de reparatie niet zelf uit te voeren. Dat minder onderdelen eenvoudig te vervangen zijn is dan niet het probleem van de consument.

Bijdrager
    Imade

Wat als bijvoorbeeld het scherm na 2 jaar kapot gaat?
    Dan kan jij je niet meer beroepen op garantie.

Bijdrager
    SMTR

Wel als de winkel waar ik mijn MacBook koopt een drie jarige garantie hanteert…. Nogmaals zoals de winkels die hierboven zijn genoemd….

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Daar heb je wat aan als je de laptop vooral thuis gebruikt. Voor iemand die veel reist, zoals ik, heb je veel meer aan de wereldwijde garantie van AppleCare. Dán pas heeft die €350 toegevoegde waarde.

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

@Humain Onzinreacties PARDON???? Ik hou geweldig van coolblue en hun mentaliteit, niet moeilijk dat ik er hier reclame voor maak, dat mag wel na wat ze voor mij hebben betekend, ik heb al bv mijn macbook pro 15” 2013 3x nieuw gekregen wegens productiefout in scherm, toen ik een screenprotector kocht hebben ze mij tot tweemaal een verkeerde geleverd en dan de juiste, de andere mocht ik houden en heb ik kunnen uitsnijden voor mijn iPod, ik heb een nieuwe Beats Pill gekregen nadat de mijne 1week na de twee jarige garantie kapot was gegaan. Heh heh en ik heb nog zoveel meer van hen gekregen, is het daarom onzin als ik onze beste vriend hier coolblue aanraadt boven bol.com? Spreek voor jezelf zeg.
    (Sorry dat ik me even liet gaan maar dat humain zo over me spreekt maakt me echt boos en nee die sorry was niet voor jou humain.)

Geblokkeerd
    Humain
    Helena op 30 maart 2015

@Humain Onzinreacties PARDON???? Ik hou geweldig van coolblue en hun mentaliteit, niet moeilijk dat ik er hier reclame voor maak, dat mag wel na wat ze voor mij hebben betekend, ik heb al bv mijn macbook pro 15” 2013 3x nieuw gekregen wegens productiefout in scherm, toen ik een screenprotector kocht hebben ze mij tot tweemaal een verkeerde geleverd en dan de juiste, de andere mocht ik houden en heb ik kunnen uitsnijden voor mijn iPod, ik heb een nieuwe Beats Pill gekregen nadat de mijne 1week na de twee jarige garantie kapot was gegaan. Heh heh en ik heb nog zoveel meer van hen gekregen, is het daarom onzin als ik onze beste vriend hier coolblue aanraadt boven bol.com? Spreek voor jezelf zeg.
    (Sorry dat ik me even liet gaan maar dat humain zo over me spreekt maakt me echt boos en nee die sorry was niet voor jou humain.)

Uhh waarom denk je dat ik zo boven op je zit. je roept onzin in elk topic en praat als een kip zonder kop. Denk je echt dat ik en andere je dan nog serieus nemen. Deze lap tekst doet mijn vermoeden over je bevestigen. Dat ik je boos maak ligt toch echt meer bij jezelf:)

Bijdrager
    Imade
    SMTR op 30 maart 2015
    Imade op 30 maart 2015

Die garantie krijg je dus gratis bij de hierboven genoemde winkels, waarom dan hiervoor €349 betalen bij Apple?

Als je je beroept op je garantie hoef je de reparatie niet zelf uit te voeren. Dat minder onderdelen eenvoudig te vervangen zijn is dan niet het probleem van de consument.

Na 12 maanden is dat wel probleem van de consument.
    Daarnaast is het juist het zekere voor het onzekere.
    Op deze manier kon ik toen mijn Macbook Pro na 14 maanden uit bleef vallen na het inloggen gewoon telefonisch worden geholpen.

Bijdrager
    bummenawt

Mmm had ‘m dus bij bol.com besteld. Status was direct leverbaar. Krijg ik zondagnacht een mail dat hij maandag niet geleverd kan worden en dat het is vertraagd naar dinsdag. Krijg ik vanochtend een mail dat hij wederom vertraagd is omdat het product slecht leverbaar is en dat bol.com ‘opzoek’ is naar een leverancier. Verder staat dit er doodleuk bij:

Je ontvangt van ons een e-mail zodra wij je artikel hebben verstuurd. Als de vertraging onverhoopt oploopt tot drie maanden na de besteldatum, annuleren wij dit artikel uit je bestelling.

Gelijk maar geannuleerd en bij BCC een nieuwe besteld. Ben benieuwd of hij daar wel echt op voorraad is…

Bijdrager
    bummenawt

Bizar, eerst geen Macbook en zo heb je er twee.:nerd:

Gisteren dus nieuwe besteld bij BCC. Later die avond een bevestiging dat hij verzonden was en waarschijnlijk vandaag geleverd zou worden. Bol.com bestelling direct geannuleerd. Krijg ik vanochtend een mail van bol.com dat de bestelling vandaag geleverd wordt en mijn annulering net te laat was. Vandaag worden er dus twee Macbooks bezorgd.

Nu is het dilemma ga ik het BCC pakket openmaken of toch die van Bol.com…:-D

Bijdrager
    makoe

Ik zou kiezen voor de BCC, mocht er ooit iets zijn heb je een fysieke winkel waar je terecht kan.
    Daarnaast heeft BCC een servicebeleid waarbij je vaak niet hoeft te discussiëren.

Bijdrager
    bummenawt

Ja daar neig ik nu ook naar. Pakketten zijn er nog niet dus heb nog even:nerd:

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.