30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:
    Bijdrager
    iEdwiin

Macbook kopen

hallo,
    Ik wil graag aan mijn eerste MacBook beginnen.
    Ik ben een student, en daar wil ik een MacBook voor aanschaffen.
    Dat windows deed me maar niks goeds…..
    Dit is de informatie wat ik ermee ga doen:
    -Surfen op internet
    -Mail
    -Meenemen naar school
    -Games (geen zware) (zelden)
    -Foto’s
    -Video’s

Ik wil graag up-to-date zijn met alles en ben een gadgetfreak om ’t zo te zeggen.
    Wat raden jullie me aan?

Bijdrager
    ipieter01

Wat bedoel je met “foto’s” en “video’s”? Het maakt namelijk wel wat uit of je video’s bekijkt of bewerkt. Als je ze al bekijkt via dvd is het ook weer iets anders …

Bijdrager
    iEdwiin

Ik bedoel met bekijken en opslaan om ze te vervolgens te bewerken, geen dvd. want films download ik.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je ‘m mee wil nemen naar school én je wilt wat video’s bewerken dan raad ik je zonder twijfel de MacBook Pro 13″ aan.

Ik zou er wel nog wat mee wachten, ‘er worden nieuwe modellen verwacht binnen een x-aantal weken.

Bijdrager
    ipieter01

Ok, films nemen ook toch wel alsnog behoorlijk wat ruimte in. Dus ik kaats nu even de bal terug, hoe vaak kijk jij naar een film? En want vind jij de gemakkelijkste grootte voor je scherm? 11″ zou ik al zeker niet meer overwegen. Als je echt veel films kijkt zou ik zelfs al eens naar de 15″ durven kijken. Als je een extern scherm hebt, moet dat natuurlijk ook al niet meer. Dan kun je daarop video’s kijken en de 13″ is nog draagbaar genoeg om deze mee naar school te nemen.

Maar goed, het kiezen van een laptop is behoorlijk persoonlijk. Al maakt Apple het ons daarin behoorlijk gemakkelijk door relatief weinig keuzes (kijk eens naar hp xD), het blijft lastig. Zeker voor anderen. Het hangt echt af van je gebruik.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Verschil in mobiliteit tussen de 13″ en 15″ mbp zit er eigenlijk niet, die paar cm verschil.